Vinterföräldrar -17/18 del 3

Kanske kanske kanske... (men det vågar jag knappt skriva för då tar det säkert en vecka till :cautious:) att det börjar hända något nu.

Vaknade av hyfsat kraftig mensvärk inatt och den kommer och går även nu under morgonen. Får se om det håller i sig eller stannar av! :)
Heja dig!
Jag är så positiv att jag tror att du snart har bebis på rätt sida:D
 
Skulle aldrig sagt något, för här händer inte mycket mer... :down: Intalar mig att alla tecken är bra tecken och att det kan ta en himla tid, och roar mig med att måla lite mer i köket. Och stackars sambon sitter fullkomligt okoncentrerad på jobbet och smsar då och då och frågar om det händer något mer :D
 
Skulle aldrig sagt något, för här händer inte mycket mer... :down: Intalar mig att alla tecken är bra tecken och att det kan ta en himla tid, och roar mig med att måla lite mer i köket. Och stackars sambon sitter fullkomligt okoncentrerad på jobbet och smsar då och då och frågar om det händer något mer :D
Har det helt avtagit?
 
Skulle aldrig sagt något, för här händer inte mycket mer... :down: Intalar mig att alla tecken är bra tecken och att det kan ta en himla tid, och roar mig med att måla lite mer i köket. Och stackars sambon sitter fullkomligt okoncentrerad på jobbet och smsar då och då och frågar om det händer något mer :D
Men blä, jag hoppades på bebis ju :D Måla på du!
 
Skulle aldrig sagt något, för här händer inte mycket mer... :down: Intalar mig att alla tecken är bra tecken och att det kan ta en himla tid, och roar mig med att måla lite mer i köket. Och stackars sambon sitter fullkomligt okoncentrerad på jobbet och smsar då och då och frågar om det händer något mer :D

Nä va typiskt! Skynda och ät några semlor ;)
 
Skulle aldrig sagt något, för här händer inte mycket mer... :down: Intalar mig att alla tecken är bra tecken och att det kan ta en himla tid, och roar mig med att måla lite mer i köket. Och stackars sambon sitter fullkomligt okoncentrerad på jobbet och smsar då och då och frågar om det händer något mer :D

Men hur som är det ett tecken på att det inte är så lång tid kvar :)

Här vaknade jag upp med korvfingrar och fotbollsfötter.. Hej, ännu mer vätska, gud vad kul.
Ska på ctg koll på fredag, så orkar inte ringa in om det idag. Ska på möte på nya förskolan i kväll så har ingen möjlighet att åka in idag. Speciellt inte åd sambon sover för att jobba natten.
 
Skulle aldrig sagt något, för här händer inte mycket mer... :down: Intalar mig att alla tecken är bra tecken och att det kan ta en himla tid, och roar mig med att måla lite mer i köket. Och stackars sambon sitter fullkomligt okoncentrerad på jobbet och smsar då och då och frågar om det händer något mer :D
Åh vad tråkigt :( Men något händer ju, som säkert är steg mot att bebisen kommer ut. Även om det inte är så snabba steg som du såklart hoppas på.
 
Var tvungen att gå tillbaka i gamla tråden och leta upp listan på saker jag ville få gjorda innan bebis, blev något chockad när jag insåg att jag nästan gjort allt :) Kommer ihåg att det kändes som det var så mycket kvar...

Igår blev det storstädat iaf och idag tvättas alla mattor :up: ...men inte verkar det ge nån effekt här ändå. Tyckte jag hade mycket sammandragningar/förvärkar förra veckan men denna veckan har det varit väldigt lugnt. Bf imorgon ju :confused:
 
Jag ska ge mig på att skriva ned matlista för veckohandlingen strax. Sedan när dottern vaknat ska vi se om vi kan städa lite här nere innan sambon vaknar.
 
Igår eftermiddag-kväll hade jag lite molande värk i ländryggen som jag tyckte kom och gick lite till och från. Inte så starkt, men ändå tillräckligt för att min överanalyserande hjärna skulle slås på. Meeen det var nog bara ryggen som var trött efter att ha gått på stan under förmiddagen. Kan det ha varit för låg dos av semlor?
 
Igår eftermiddag-kväll hade jag lite molande värk i ländryggen som jag tyckte kom och gick lite till och från. Inte så starkt, men ändå tillräckligt för att min överanalyserande hjärna skulle slås på. Meeen det var nog bara ryggen som var trött efter att ha gått på stan under förmiddagen. Kan det ha varit för låg dos av semlor?

Mer semlor!
Tyckte jag hade ont i rygg och höfter och funderade på om det var något på gång men med tanke på att vädret verkar slå om totalt från dag till dag den här veckan så misstänker jag att de bara var jag som var kall och kroppen va grinig över vädret, -29 på morgon igår, nu är det bara 1-2 minusgrader och kräksnöar
 
Igår eftermiddag-kväll hade jag lite molande värk i ländryggen som jag tyckte kom och gick lite till och från. Inte så starkt, men ändå tillräckligt för att min överanalyserande hjärna skulle slås på. Meeen det var nog bara ryggen som var trött efter att ha gått på stan under förmiddagen. Kan det ha varit för låg dos av semlor?
Låter som ett solklart fall av för få semlor!
Känner igen mig i överanalyserandet och att inte veta om det är "interna eller externa" orsaker!
 
Nu är jag hemma (eller nej, det var en lögn.. jag är på kontoret och jobbar :o:p) igen. Men jag är såå glad! För det första fick vi världens bästa läkare imorse, alltså hon var fantastisk! Så empatisk, mjuk, kunnig och peppig. Tog verkligen oss och våra funderingar på allvar och tryggade mig verkligen i all min oro. Men vad ännu bättre var - när vi var i väntsalen så kickade min kropp igång av sig själv! Plötsligt fick jag flera väldigt intensiva och hårda "hugg" i underlivet (det var inte alls skönt kan jag lova) och när jag kom in och fick sitta med ctg fick jag riktiga värkar. Fortfarande inte så illa att jag inte kunde prata, men verkligen kraftiga som gjorde ont. När läkaren sedan kom in och gjorde en vaginalundersökning hade tappet mjuknat, minskat till 1 cm och jag hade öppnat mig tillräckligt för att hon skulle kunna få in två fingrar. Hon gjorde då en hinnsvepning som enligt henne var mycket lyckad (hon var så glad över att det kom både slem och blod, kändes väl kanske inte som något jag spontant ville jubla över men det är tydligen i det här fallet väldigt positivt).

Nu är jag ordinerad att gå i trappor, ju mer jag kan gå ju snabbare tror hon att han kommer. Har han inte kommit ska vi in och göra en ny hinnsvepning fredag morgon och sedan ytterligare en på måndag, men hon bedömde det som osannolikt att det skulle gå så långt. Att vi skulle kunna gå på nästa tillväxtultraljud 1/2 bedömde hon som helt uteslutet.

Hon var så glad över att min kropp svarade självmant och sa att det minskar risken för komplikationer jättemycket, speciellt nu när han är stor. Nu känner jag mig verkligen stärkt och tryggad och PEPP på förlossningen igen. Alla som jobbar i vården borde verkligen vara som hon var. :love:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 548
Senast: cewe
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 392
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 179
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp