Vinterföräldrar -17/18 del 3

Kopierar in mitt sista svar i tråden, ni var för snabba med att starta en ny :D

Min BM verkar inte kolla vikt och blodsocker varje gång, gör era det? Hon kollade inte idag, men besöket före och så kollade hon inte besöket där före.

Idag låg han fortfarande med huvudet ner men barnmorskan ville kolla med ultraljud för att vara riktigt säker eftersom hon hörde hjärtljuden bra rätt högt upp så rörlig och högt upp, om nu det ens har någon betydelse när han ligger åt rätt håll iallafall

Vaknade i övrigt vid 5 i morse efter att ha sovit i några få timmar med nått liknande mensvärk har haft så tidigare men tycker det blir mer, om det är förvärkar eller inte har jag ingen aning om men skönt var det inte :cautious:

Min BM har slutat kolla sockret då det legat bra liksom vikten. Är bara blodtryck, SF och hjärtljud som vi kollar varje gång. Och att huvudet ligger fortsatt ned!
 
Kanske bara jag men.. Du lär inte komma till jobbet i morgon..

Känns knappt som trappor kommer behövas, allt packat och redo att ta med?

Hehe, nej.. imorgon tänker jag antingen föda barn eller vara hemma. Men hoppas på det tidigare! Och nej, känns inte riktigt som att trappor behövs men samtidigt är jag såå nojig att det bara ska lägga sig nu. Så kanske går lite, om jag orkar. :angel: Men samtidigt känns det som att min kropp vet precis vad den håller på med och att det bästa bara är att vila så att man orkar med fortsättningen sen.
 
Åh vad spännande! @Sofie_B och @FeatherCloud :bump:

Håller tummarna att det är på väg! Tänk bara @Sofie_B på att inte överanstränga dig för mycket inför det arbete din kropp ska utföra, kanske inte behövs så mycket trappgång utan lite mer vila så du orkar med? :heart Tillägg: Lagom seg, läste dina senaste svar först nu.
 
Min BM har slutat kolla sockret då det legat bra liksom vikten. Är bara blodtryck, SF och hjärtljud som vi kollar varje gång. Och att huvudet ligger fortsatt ned!

Kanske därför hon inte kollat varje gång, senast låg jag på 3,8 före lunch så är väl inget att oroa sig för, bortsett från min sambo som kunde blivit mördad för han stal pommes av mig då vi tog ett skrovmål efteråt :D
 
Bra idé att vila tycker jag också @Sofie_B , känns ju som om din bebis är riktigt på g!
Jag har fortfarande inte direkt ont, så jag kanske däremot ger mig på trappan här senare ikväll :D
 
Bra idé att vila tycker jag också @Sofie_B , känns ju som om din bebis är riktigt på g!
Jag har fortfarande inte direkt ont, så jag kanske däremot ger mig på trappan här senare ikväll :D

Gör det, min läkare var helt säker på att det var trappgåendet i helgen som kickat igång det. Jag är inte lika övertygad men det är kanske värt ett försök i alla fall!
 
Ett litet inlägg i semlediskussionen såhär lagom till att alla andra lämnat den (jag hänger inte med i tempot). För några år sen när alla skulle göra sina egna semletolkningar var det ett ställe i närheten som gjorde lussesemlor vid jul. Det var gott! Och på sommaren fanns somlor: mandelmassa byttes mot vaniljkräm och jordgubbar. Gott!

Semlemetoden låter perfekt! Nu kan jag dra igång en överkonsumtion av semlor utan att skämmas :d
 
Ett litet inlägg i semlediskussionen såhär lagom till att alla andra lämnat den (jag hänger inte med i tempot). För några år sen när alla skulle göra sina egna semletolkningar var det ett ställe i närheten som gjorde lussesemlor vid jul. Det var gott! Och på sommaren fanns somlor: mandelmassa byttes mot vaniljkräm och jordgubbar. Gott!

Semlemetoden låter perfekt! Nu kan jag dra igång en överkonsumtion av semlor utan att skämmas :d

Jag vill ha en somla! :d
 
Nu har jag riktigt, riktigt kraftiga värkar. Nästan så jag undrar om det börjar bli dags att klocka dom, men dom känns så långa? Och ihållande liksom? Och magen är konstant stenhård? Fattar ingenting. Och det strålar ner i lår och höfter. Någon som känner igen den beskrivningen?
 
Nu har jag riktigt, riktigt kraftiga värkar. Nästan så jag undrar om det börjar bli dags att klocka dom, men dom känns så långa? Och ihållande liksom? Och magen är konstant stenhård? Fattar ingenting. Och det strålar ner i lår och höfter. Någon som känner igen den beskrivningen?
Det är väl bara att klocka dem och se hur det verkar? Då får du ju svart på vitt hur långa de är också
 
Nu har jag riktigt, riktigt kraftiga värkar. Nästan så jag undrar om det börjar bli dags att klocka dom, men dom känns så långa? Och ihållande liksom? Och magen är konstant stenhård? Fattar ingenting. Och det strålar ner i lår och höfter. Någon som känner igen den beskrivningen?

Jag har bara haft värkar vid igångsättningen med första barnet, men jag tycker du ska prova att klocka!
 
Nu har jag riktigt, riktigt kraftiga värkar. Nästan så jag undrar om det börjar bli dags att klocka dom, men dom känns så långa? Och ihållande liksom? Och magen är konstant stenhård? Fattar ingenting. Och det strålar ner i lår och höfter. Någon som känner igen den beskrivningen?
Säger som @Positron , klocka dom! (Också för att jag är nyfiken +inte har några värkar själv och vill iaf känna att det går framåt för nån annan :p :D )
Jag tänker spontant att det kanske är svårt att avgöra hur långa de är när de börjar göra ont, så klockar du får du ju svart på vitt :)
 
Säger som @Positron , klocka dom! (Också för att jag är nyfiken +inte har några värkar själv och vill iaf känna att det går framåt för nån annan :p :D )
Jag tänker spontant att det kanske är svårt att avgöra hur långa de är när de börjar göra ont, så klockar du får du ju svart på vitt :)

Kanske var lite otydlig, men det jag menar med långa är att jag inte får någon riktig paus emellan. Det är typ ont eller jätteont, men det kanske är just jätteont som är en värk man ska klocka?
 
Kanske var lite otydlig, men det jag menar med långa är att jag inte får någon riktig paus emellan. Det är typ ont eller jätteont, men det kanske är just jätteont som är en värk man ska klocka?
Ah, då förstår jag. Låter jobbigt :crazy: jag har ju noll erfarenhet av värkar, men har hört om flera (dock ganska sent i förlossningen) som haft värkar utan paus mellan. Om det var jag har jag nog ringt in och rådfrågat! Mest för att jag personligen hittar på saker att oroa mig för om det inte "följer boken" :p
 
Nu har jag riktigt, riktigt kraftiga värkar. Nästan så jag undrar om det börjar bli dags att klocka dom, men dom känns så långa? Och ihållande liksom? Och magen är konstant stenhård? Fattar ingenting. Och det strålar ner i lår och höfter. Någon som känner igen den beskrivningen?
Klocka!
Det är absolut riktiga värkar. Känner du att det slappnar av något emellan?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 605
Senast: cewe
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 748
Senast: orkide
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
403
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 451
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp