Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag kom hösten tillbaka. 15 grader mulet och iskalla vindar så jag behövde inte vara orolig att hon skulle koka på vår utomhusaktivitet. Bästa mamman glömde både locket till vagnen och åkpåse, hade ju liksom packat för 30grader och sol men hade som tur var en fleecefilt i bilen.

Jag är så duktig och slänger allt i tvätten. Vilket resulterar i inga filtar i vagnen...:meh:
 
Gjorde linssoppa igår.... För mycket lök. Tyckte jag tog så lite...

Fasen, stackars barn :cry::banghead:

Hon har gråtit hysteriskt från ingenstans flera gånger idag. Alldeles röd om ögonen och svettig. Dumma, dumma mej.

Hoppas att ni snart får ordning på vattnet @malumbub är ju pest att vara utan,även utan bäbis.

Hur går det @Atiksa? :heart
 
Vi badar två gånger i veckan ungefär. Han kräks ju ner hela sig nån gång ibland och då blir det bad.. Har massa babyolja i. Lillen har haft eksemtendenser så vill inte bada oftare.
Min har oxå fått skorv i hårbotten men jag tycker inte det är nån big deal, det hade min lillasyster också och det gick bort mes åldern. Är ju inget min knodd lider av :) Det som gick ner i pannan var jag fåfäng nog att ta bort, gick lätt efter att ha smort in honom med miniderm först.

Samma här. Har heller inte behandlat skorven, hon störs inte av den. Storebror har jag väll nu mer haft olja i över en natt, sen duschat och kammat med luskam, då har det försvunnit lätt.

Här badar vi ca två ggr i veckan. Om hon inte kräkts mycket eller bajsat i mängder. Just nu har magen varit ostabil, eller kanske mer mogen?
 
Vi badar L 2-3 ggr i veckan lite beroende på bajsblöja eller inte. Inget skorv i sikte än så länge (3,5 månad) så håller tummarna för att det uteblir!

Varit såå nära att rulla över från rygg till mage idag - behöver bara lite stöd med foten som trycker ifrån så klarar hon det! Mycket som händer nu märker man - skrattet, nya ljud och en massa krav på att bli underhållen :D. Hon är lite svårare att lägga nu på kvällarna igen så antingen är vi kvar i utvecklingsfas 3 eller så är vi inne och nosar på utvecklingsfas 4. Tidigare så har hon legat någon vecka innan med just "gnället" innan fasen sätter igång.
 
Idag rullade hon från medvetet från rygg till mage!
Jag fick tyvärr vända tillbaka henne på direkten då jag precis skulle springa nedför trappen när det skedde så hon fick inte testa vända tillbaka idag.

Efter det la hon sig ordentligt på sidan flera gånger (åt båda hållen O_o) och låg kvar där för att sjunga och prata lite. :love:
Tror det var väldigt spännande men lite överraskande att hamna på mage så hon verkade vilja få mer kontroll på hela proceduren.

Imorgon ska vi iväg och grilla ute i naturen så då blir det att öva på sociala färdigheter istället. ;)
Vi brukar försöka få till den resan med lövsprickningen så allt är grönare när kommer hem igen.
Förstår att det är jobbigt för er andra med värmen men jag är ändå avundsjuk, vi väntar fortfarande på temperaturer över 12 grader... :cautious:
 
Vet knappt om jag vågar skriva detta men efter några väldigt kämpiga dygn så har det nu börjat gå lite åt rätt håll. Imorse kl 5 så började jag gråta av glädje för att bajsblöjan inte bara bestod av vattnig diarré utan en liten tendens till fastare konsistens. Det hade dessutom gått över tolv timmar sen senaste diarré. Senaste proverna visar stor bättring, även om det är en bit kvar till normala värden. Så nu hoppas jag verkligen verkligen att det inte kommer fler bakslag.
 
Ser ut att gillas skarpt av Knoddis!
Jag testade att bära lite i sele idag. Funkade inte så jag vände på honom så han kunde titta sig omkring = knäpptyst :D Jag får bara så himla ont i axlarna...
Vad har du för sele?
Den här saknar midjebälte, men är skönare än den sele (Babybjörn) som vi haft hittills. Tanken är att ha denna vid kortare bärtillfällen till att börja med och testa oss fram. Sen, när vi ska bära länge, vill jag ha en bra sjal eller en sele med midjebälte.

Vet knappt om jag vågar skriva detta men efter några väldigt kämpiga dygn så har det nu börjat gå lite åt rätt håll. Imorse kl 5 så började jag gråta av glädje för att bajsblöjan inte bara bestod av vattnig diarré utan en liten tendens till fastare konsistens. Det hade dessutom gått över tolv timmar sen senaste diarré. Senaste proverna visar stor bättring, även om det är en bit kvar till normala värden. Så nu hoppas jag verkligen verkligen att det inte kommer fler bakslag.
:heart Hoppas!
 
@malumbub jag har en vanlig babybjörn med några år på nacken. Jag fick den av en fd arbetskamrat som fick den när hennes barn var små men aldrig använt den. Så jag gissar att den är runt 10 år. Jag har varit lite för snål för att uppgradera eftersom sambon får ont i ryggen och jag i axlarna.
 
Åh @Atiksa så skönt!! Hoppas hoppas!

Har så svårt att vara ute med A. Hon trivs verkligen inte i liggdelen. Men det blåser och är så varmt. Hur gör man då när man har en snart treåring som bokstavligen studsar omkring? Har haft liggdelen bara på altanen för att vara med ute när han vill leka. Men hon skriker :(
 
Åh @Atiksa så skönt!! Hoppas hoppas!

Har så svårt att vara ute med A. Hon trivs verkligen inte i liggdelen. Men det blåser och är så varmt. Hur gör man då när man har en snart treåring som bokstavligen studsar omkring? Har haft liggdelen bara på altanen för att vara med ute när han vill leka. Men hon skriker :(

Lägga henne på en filt i skuggan så kan hon också vara med? Vi har tyvärr inget gräs här men jag har lagt lilleman på mage i vagnen :D
 
@malumbub jag har en vanlig babybjörn med några år på nacken. Jag fick den av en fd arbetskamrat som fick den när hennes barn var små men aldrig använt den. Så jag gissar att den är runt 10 år. Jag har varit lite för snål för att uppgradera eftersom sambon får ont i ryggen och jag i axlarna.

Köp en ergo/Tula/lennylamb istället. Finns begagnat och bättre än BB för både er och bebis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 638
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 007
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 714
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp