Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går helt åt fel håll här :cry: min lilla lilla plutt :(




Jag vet tyvärr inte mer än det finns där. Det kan bero på att han är sjuk. När han är frisk från rotaviruset så ska hjärtat ultraljudas för att se hur det ser ut.

Håller tummarna för att det vänder och lillen blir bättre snart :heart.
 
Idag har vi 31 grader i skuggan och typ ingen blåst. Jag avlider. Lillen har svårt för att somna stackarn. Somnade ändå till slut så nu ligger han i bara blöja i vagnen i skuggan.
 
Här är en till bebis som kokar. Blir det lika varmt i morgon kan jag glömma att ha henne i bärsele utan får ta vagn i alla fall
 
L skrattade för första gången idag och nu svävar jag som på moln! :love:
Sömn är fortfarande överskattat säger hon och följer sitt eget schema med 2h vakentid och en halvtimmes sömn. Som tur är sover hon ganska bra på nätterna (vaknar två, kanske tre gånger) även om nattningen tar dryga timmen med alla små uppvak.
 
Här är en till bebis som kokar. Blir det lika varmt i morgon kan jag glömma att ha henne i bärsele utan får ta vagn i alla fall

Jag tycker det är så synd om de små, sommaren för tre år sen fick jag dottern. Såklart varmaste och längsta sommaren på flera år :cautious: Skitjobbigt eftersom hon var varm, jag var varm, det gick inte att lufta ur lägenheten, jag kunde inte bada för jag hade avslag... Den sommaren var helt enkelt bara blä! Fick doppa henne innan läggdags typ varje dag för att hon skulle slippa vara svettig och klibbig.
Nu är det typ likadant med lilleman :arghh:
 
Jag tycker det är så synd om de små, sommaren för tre år sen fick jag dottern. Såklart varmaste och längsta sommaren på flera år :cautious: Skitjobbigt eftersom hon var varm, jag var varm, det gick inte att lufta ur lägenheten, jag kunde inte bada för jag hade avslag... Den sommaren var helt enkelt bara blä! Fick doppa henne innan läggdags typ varje dag för att hon skulle slippa vara svettig och klibbig.
Nu är det typ likadant med lilleman :arghh:
Hade babyskyddet i bilen så det var ju alldeles varmt. Luftade det ett tag så det inte skulle vara så varmt men hon blev alldeles svettig :(
 
Här är en till plutt som har varmt. Barnen i föräldrargruppen använder vindfleece,mössa vantar och sovpåse. Gustav hade mössa och en filt i vagnen idag. De var för mycket så han blev svettig. Varmt litet barn.

Han lade sig själv idag. Runt 19:30 lade jag honom i sin säng i pyjamas. Passade på att hänga tvätten i sovrummet. 10 min senare sov han. Utan att jag låg brevid. Dessutom somnade han från vällingen och sover ännu 22 finsk tid
 
Här är en till bebis som kokar. Blir det lika varmt i morgon kan jag glömma att ha henne i bärsele utan får ta vagn i alla fall
Samma här. Jag som precis hämtat ett paket på posten med en ny sele jag vill prova. :mad:

Vi ska få ännu varmare imorn än idag. I värsta fall får vi ta en långtur nånstans med bilen. (Den med fungerande AC.)
 
L skrattade för första gången idag och nu svävar jag som på moln! :love:
Sömn är fortfarande överskattat säger hon och följer sitt eget schema med 2h vakentid och en halvtimmes sömn. Som tur är sover hon ganska bra på nätterna (vaknar två, kanske tre gånger) även om nattningen tar dryga timmen med alla små uppvak.
Det är helt underbart när de börjar skratta! :love:
 
Haft flera timmar lång nattning av stora och sambon har varit iväg på middag med facket, så det har varit jätteroligt med båda barnen själv. Misstänker att hon är på väg att få vattkoppor.

Så nu ska jag försöka sova, lillen vaknar om ca sex timmar...
 
Haft flera timmar lång nattning av stora och sambon har varit iväg på middag med facket, så det har varit jätteroligt med båda barnen själv. Misstänker att hon är på väg att få vattkoppor.

Så nu ska jag försöka sova, lillen vaknar om ca sex timmar...
Jag ligger här och väntar på att Knoddis ska vakna så att jag kan få amma och sen sova...
 
@Atiksa Stackars,stackars liten och er :heart hoppas att det vänder fort! Min lilleman har blåsljud, men ett enkelt dom tror växer ihop själv. Han har aldrig haft besvär av det.

@vinkelina jösses! Dom måste ju svettas mängder! Jag är tvärtom alltid rädd för att klä för varmt om sommaren.. Rädd för vätskebrist.

Min lillfis växer som bara den! Riktig knubbis nu med dubbelhaka och rund och go:heart så stor som hon är nu var storebror vid 4 mån, hon är nu 3.. Ish.
På måndag är det dags för första vaccinationen. Som tur är så är pappa ledig från jobbet nästan hela nästa vecka,och vi ska bygga staket. Så storebror kan gå ut på gräsmattan och leka om han vill... Det är så svårt med all energi och samtidigt amma osv då det är fint väder. Han vill vara ute, och hon vägrar vagn. Brukar ju sjala,men blåser det minsta lilla så är det svårt. Även med mycket sol, det blir ju så varmt! Men jag har inte råd med en ny sjal,även om jag verkligen hade velat ha en i linne,eller svalare tyg.

Dras med svampinfektion i brösten... Sedan i påskas. Smörjer,tvättar, luftar, hon får medicin, äter inte mer socker än det i maten. Kanske nån glass har slunkit ner. Men ååå. Släpp nån gång.
 
Åh svampinfektion i brösten lät inte alls trevligt, hoppas du får bort det snart @Pilo!

Kl
Vi misstänker att treåringen fått vattkoppor :banghead:
 
Det är nackdelen med att åka säkert... Går ju inte att kyla/svalka underifrån.


Tror det finns en dyna att lägga under babyskyddet. Läste om det då min pojk är född samma sommar som supersonics och det var sååååå varmt. Men vi stannade mest hemma och åkte på morgon/kväll.
 
Idag kom hösten tillbaka. 15 grader mulet och iskalla vindar så jag behövde inte vara orolig att hon skulle koka på vår utomhusaktivitet. Bästa mamman glömde både locket till vagnen och åkpåse, hade ju liksom packat för 30grader och sol men hade som tur var en fleecefilt i bilen.
 
Idag kom hösten tillbaka. 15 grader mulet och iskalla vindar så jag behövde inte vara orolig att hon skulle koka på vår utomhusaktivitet. Bästa mamman glömde både locket till vagnen och åkpåse, hade ju liksom packat för 30grader och sol men hade som tur var en fleecefilt i bilen.
Ska vi byta? :rofl:
Vi smiter iväg strax till några vänner, med kommunalt avlopp, och grillar i skuggan. Jag tar med dunkar att fylla på och alla nappflaskor för att kunna diska hos dem. :D :angel:

Kanske har vi vatten i kranen när vi kommer hem. Gubbarna på gården har slitit hela dagen lång och grannen har födelsedagskalas...
 
Ska vi byta? :rofl:
Vi smiter iväg strax till några vänner, med kommunalt avlopp, och grillar i skuggan. Jag tar med dunkar att fylla på och alla nappflaskor för att kunna diska hos dem. :D :angel:

Kanske har vi vatten i kranen när vi kommer hem. Gubbarna på gården har slitit hela dagen lång och grannen har födelsedagskalas...
Gärna jag älskar värme :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 034
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 017
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 115
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 219
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp