Bukefalos 28 år!

Vinterjacka FÖr Gravid...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Welsh4Life

Hittar ingen ! Alla webshops jag känner till har enbart vanliga kläder och inte en jacka inom synhåll. Inte heller har jag hittat någon i butiker på stan. Fryser... Vart får jag tag på en (utan att bli alldeles ruinerad)? Någon som vet?
 
Sv: Vinterjacka FÖr Gravid...?

JAG har inte hittat några "gravidjackor! när jag varit gravid. Och med tanker på det enorma omfång min mage hade så var det svårt att hitta någon jacka ALLS som gick runt mig. I min sista graviditet kunde jag inte knäppa min blåställsvinterjacka i XL runt magen. Fleecejackan jag hade funkade, tillsammans med några tjocka tröjor. Det hade jag på mig hemma, när jag hasade runt här på gården. TIll sist hittade jag en jacka hemma hos mamma, bland hennes utslitna, avlagda :smirk:, en sån modelll som var betydligt vidare nertill än upptill. DEN kunde jag ha graviditeten ut.
http://user.tninet.se/~vlt942v/magen1.jpg
 
Sv: Vinterjacka FÖr Gravid...?

Synd att jag inte visste det för en vecka sedan :crazy:
Har alldeles nyss skänkt bort min praktiska svarta duffel som jag själv burit i två graviditeter men planerar inga fler :p
 
Sv: Vinterjacka FÖr Gravid...?

Den där magen är så underbar Ameo :love: Du kunde inte knäppa händerna runt den, va? Det ser ut som att du nätt och jämnt skulle kunna klia dig längst fram på magen :D
 
Sv: Vinterjacka FÖr Gravid...?

Jag har inte heller sett nån gravidjacka nånstans.
Jag var gravid förra vintern, fick barn i april.
Trodde jag skulle behöva frysa hela vintern, men jag fick så liten mage att jag kunde ha mina vanliga jackor, sista veckorna kunde jag inte dra upp dragkedjan, men då hade jag varma tröjor under istället.
Fast då var det ju inte mitt i vintern.

Men prova med en vanlig jacka i en större strl?
På herravdelningen...?
 
Sv: Vinterjacka FÖr Gravid...?

Jag har en bärjacka, dvs en jacka som är designad så att man ska få plats med ett barn i bärsjal på magen eller på ryggen. Den har alltså plats för även en jättemage utan att den blir stor i övrigt så att säga. Men bärjackor är dyra så det är ju kanske inte något alternativ för en vinter.

Ska bli spännande att se om jag klarar mig med min vanliga, ganska långsmala vinterjacka denna gången - förra gången hade vi vadslagning om huruvida jag skulle få igen blixtlåset ända till slutet och det fick jag faktiskt.
 
Sv: Vinterjacka FÖr Gravid...?

Jag tror jag sett en enda gravidjacka på alla sajter jag varit runt på, och den hade de sålt slut på *surprise*. Såg ut som en vanlig duffel med extra plats kring magen.

Jag räknar med att vara för stor för att knäppa min vanliga vinterjacka ungefär när det blir som kallast i vinter. Alltså har jag rotat runt i sambons garderob, eftersom han har mycket kläder som han inte använder men inte fixar att göra sig av med. Hittade en fodrad oljerocksliknande Melkajacka som hade gigantiskt mycket plats i magregionen. OK, den var lite väl stor över axlarna med, så jag kommer att se lite rolig ut, men jag kommer iallafall inte att frysa :p
 
Sv: Vinterjacka FÖr Gravid...?

Jag fick låna en duffel av min mamma och två Peak Performance skaljackor av en kompis och de passade alla tre. Hade i värsta fall min mans jacka men den var så stor i armar etc så den ville jag slippa.
 
Sv: Vinterjacka FÖr Gravid...?

jag ska ha knodd i februari och har oxå funderat över detta.
Min lösning är, ULLARED! massa jackor att välja på till ett BILLIGT pris. Ska dit i nästa vecka och kolla, tänkte även ta en tur på herravdelningen. Brukar ju finnas något större storlekar där...
 
Sv: Vinterjacka FÖr Gravid...?

Jag köpte en relatvivt billigt jacka på H&M i stl XL, som gick att stänga t.o.m. när vi åkte in till förlossningen! :D
Synd bara att den numera hänger som ett tält, för den är ganska snygg!
 
Sv: Vinterjacka FÖr Gravid...?

Jag är ju så stor sedan tidigare så jag hade en xl jacka från dressman förra gången och den här gången har det ju inte varit så kallt än!
 
Sv: Vinterjacka FÖr Gravid...?

Jag är ju så stor sedan tidigare så jag hade en xl jacka från dressman förra gången och den här gången har det ju inte varit så kallt än!


VA?! Det är ju +0,5 grader här i Malmö!! OCH snö! OCH blåst:crazy:

Blir till att rappa på med stickandet...:D
 
Sv: Vinterjacka FÖr Gravid...?

Problemet med att låna makens kläder är att han är jättelång och väldigt bred över axlarna - själv är jag 1.62 och nu en 36:a på alla ställen utom bysten och magen. I hans jackor hänger ärmarna ned till mina knän och det ser ut som om jag tältar.

Mina gamla jackor är alla figursydda för en nätt 34:a, så det var ett tag sedan de gick att använda...

Kanske får man helt enkelt hålla sig inomhus, hi hi?
 
Sv: Vinterjacka FÖr Gravid...?

Förr var det ju mode att ha "swager" (stavas?)
Alltså en kappa utan markerad midja som blir bredare och bredare ju längre den är.
Sådana borde finnas i secondhandbutiker eller liknande. :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 251
Senast: Cattis_E
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 037
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 794
Senast: Buzzter
·
Övr. Barn Speciell situation. Min dotter har bott heltid hos mig de senaste 10 åren (Hon är 17 år nu). Hennes pappa har betalt 2000;- i underhåll...
2
Svar
31
· Visningar
4 433
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp