Vinteroveraller 2011

Mirabell

Trådstartare
Nu har overallerna börjat trilla in i butikerna & allt som hör till värmande ytterplagg.

Jag med en son som är född i januari 2011 undrar hur jag ska klä han i höst/vinter?!

Han kryper ju som bara den sen han var 5 månader & står längs med möbler. Frågan är om han kommer vilja bara sitta i vagnen i vinter?!

Jobbar i butik & vet själv att ytterplaggen tar slut (alt man får vänta på påfyllning om det kommer någon) rätt tidigt.

Vad ska ni köpa för ytterplagg?
 
Sv: Vinteroveraller 2011

Det finns en rätt lika tråd i samma ålderskategori där du kanske kan få tips.

Jag skulle ha satsat på en ballongoverall typ Reima och lätta men varma skor ( kuoma är superlätta men kanske inte finns i yttepytte strlk ). Fleeceoverall för vagnåkning. Han fyller ju 1 år i januari och många barn börjar gå runt den åldern, dessutom brukar knoddisarna älska att åka pulka så absolut en tät overall som klarar snö.
 
Sv: Vinteroveraller 2011

Vår son föddes i februari och första vintern satt han bara i vagn eller åkte pulka. Till honom hade jag en för stor vinteroverall som han sen hade vintern efter. Han kröp inte runt någonting ute faktiskt. Jag tror att han inte hade kunnat röra sig så mycket ändå med sina vinterkläder även om de var mindre :)
 
Sv: Vinteroveraller 2011

Tuva snart 3 år kommer ha samma didrikson som hon hade förra året. En svart i strl 100. Vi köpte en röd warp (har jag för mig det var) som blixtlåset gick sönder på första gången hon hade den och när vi skulle byta var dom slut så vi fick en didrikson (som var dyrare).

Lowe ska jag köpa en rejäl overall till i strl 86. Han blir 1 år i november. Har inte bestämt mig för vilken sort ännu. Funderar på en didrikson, men är i banorna att dom är lite klumpiga för en tultande 1 åring kanske?
Ska nog kika lite på begagnat, istället för att lägga 500-1000kr på en overall som bara kommer användas en säsong.

Jag är väldigt svag för Molos fina overaller. Tittar och suktar på dom varje år. Men dom är galet dyra och även på tradera rinner dom iväg i pris.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 019
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp