Bukefalos 28 år!

Vinterridning för barn / ungdomar , roliga tips ?

finapina

Trådstartare
Det är stenhårt överallt , oftast mörkt när vi kan rida = ridbaneläge. Har någon roliga tips vad man kan hitta på för ridövningar åt barn / ungdomar i åldern 9- 15 ? Dom tycker det är ganska trist att rida just nu men lillponnyn behöver ndock sin motion. Suck.
 
Det är stenhårt överallt , oftast mörkt när vi kan rida = ridbaneläge. Har någon roliga tips vad man kan hitta på för ridövningar åt barn / ungdomar i åldern 9- 15 ? Dom tycker det är ganska trist att rida just nu men lillponnyn behöver ndock sin motion. Suck.
ha ut en tränare och drilla lite? alltid roligt när man gör framsteg, så får man lite läxa att träna på till nästa gång också.
 
@finapina om de är ett gäng och ni har tillgång till hinderstöd el koner så kan ni köra gymkhana. Allt från slalom, rida snabbt, rida långsamt, hålla tygeln med en hand, flytta saker mellan o.s.v bara fantasin sätter gränser.
 
Balansövningar, longeras barbacka eller med sadel, göra egen "bana" med olika hinder så som slalom, flytta från ett hinderstöd till ett annat (ett band tex) mm. Träna ponnyn på att följa dem löst eller långt grimskaft ( då blir man själv lite varm oxå), träna vägar i dresdyrprogram i den gångart underlaget tillåter, träna på att hoppa upp i farten som på gymkana.
Lite tips! Ha så kul :-)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 127
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 342
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 456
Senast: Nepenthe
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver om det jag tänkte idag så vill bara säga så ni vet att jag menar INTE ALLS att man inte får skriva om såna här saker...
Svar
14
· Visningar
1 455
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp