Bukefalos 28 år!

Vintertråd

Säkert torr luft som ställer till det. Jag ska nog passa på att tvätta och hänga ut idag, borde bli torrt på nolltid! Täckena ska också få komma ut på vädring, men nu ska jag nog gå upp och göra upp eld till katterna, vi har -18 här idag. Som tur var köpte jag mer nötter och hampfrön igår så jag ska fylla på åt småpippisarna och hönsen ska få extra mycket mat idag. Tror även de senare ska få en hink solrosfrön.
 
Vi har riktig vinter här för första gången på åtminstone de 7 år jag har bott här. Sambon, som bott här sedan han föddes, säger att han aldrig sett så mycket snö här som vi har nu. Och om vi njuter!

Igår kväll var vi (sambon) ute och åkte snowboard mitt i stan! Vi har en stor park ett kvarter från där vi bor, som är alldeles lagom kuperad för att man ska kunna åka i cirka 35 sekunder. Inte illa för att vara mitt i en storstad!

Sedan var det min tur. Jag kan inte åka snowboard. Jag kan sitta på en snowboard och försöka åka. Jag tror att följande stillbild räcker för att visa hur bra det gick (och hur blöt jag blev):

Screen Shot 2018-03-01 at 09.25.51.png

(det är alltså jag där någonstans inne i snömolnet)
 
Nu tycker jag att du verkar vara onödigt svensk! Hen har ju inte ställt sin handväska bredvid sig, alltså måste det vara helt okej att sätta sig bredvid och börja konversera, kanske om det vackra vädret?
Äh jag vet inte, han verkade vara en lite onödigt kall typ... Han gav ett litet frostigt intryck, liksom. :down:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp