Bukefalos 28 år!

Vippbräda till agility

S

speedygirl

Vippbräda hjälp!

Det är så att vi snart ska ha tävling i agility och då behöver jag hjälp med hur ni har gjort ni som har byggt en vippbräda. Vill gärna ha mått osv och även bild så man kan se hur den ser ut.
 
Sv: Vippbräda till agility

Är det till små ponnyer eller? Den enda vippbräda jag minns att jag har sett var på ISPC's tävlingar för shetlandsponnyer i Norge 2002, och den var ganska bred (80 cm kanske?) och ganska tjock och ett par meter lång. Mitt under satt en ganska tjock bräda med någon form utav gångjärn så brädan kunde vippa fram och tillbaka. Själva vippbrädan var klädd med ett halkfritt material för att ingen skulle göra sig illa.
 
Sv: Vippbräda till agility

finns flera sätt att bygga vippbrädor på..

jag tog en gammal dörr och 2 sockerbitar och satten en bom imellan sen dörren på så den vippa. men ska bygga en jag med ngn gång.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 202
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 719
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 261
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 965
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp