Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Här är projektet jag får "hjälp" med. Den måste vara klar till på lördag, så vi får se hur mycket mer utsmyckning den får. Vingarna är mestadels klara, men kommer ju att bli väldigt floppy eftersom jag inte använder någon elefanttråd i denna. Det hade såklart blivit mycket snyggare med stänger, men det är ett gosedjur till ett litet barn, så då går mjukhet och säkerhet först. ☺️

IMG_20240417_235545.jpg


Det är första gången jag virkar med sammetsgarn, så det är ju lite speciellt. Förvirringen som uppstod när jag skulle börja med första kroppsdelen och jag inte lyckades sluta den magiska ringen! 😂 Efter lite googlande löste det sig. Nu drömmer jag om att få göra en mjuuuk drake till mig själv.
 
Senast ändrad:
Jag har suttit uppe hela natten för att bli klar med draken. 🙈 Nu får det nog ändå räcka, även om det hade kunnat bli snyggare med horn eller ryggfena eller något. Nästa gång jag ska virka en present så ska jag försöka ha lite bättre framförhållning. 😂

Svår att ta bild på, så jag tycker den är finare i verkligheten. Och den är så mjuk!

IMG_20240420_053452.jpg
 
Orkade inte vänta på mitt beställda garn så köpte lettlopi i stickaffären och började bara. Och nu är jag inne på sista ärmen och ska snart sätta ihop allt och börja på oket. :D Det är ju ett otroligt förlåtande garn, älskar det! Sen hur det känns att ha på sig är en annan sak.. Nåväl, med en polo under blir det nog bra.

Och har också hittat chiagoos stickor! Trodde jag var nöjd med knitpro men ack vad fel jag hade! :love:
Lettlopi är magiskt att sticka med! Jag använder mina tröjor med bara linne under, men oftast t-shirt eller tunn långärmad.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 481
Senast: Lobelia
·
Svar
791
· Visningar
41 783
Senast: Avalbane
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
489
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 019
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp