Bukefalos 28 år!

Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite hjälp?

Koftan jag stickar nu ska jag först minska var 6e varv dock inte över framkanterna allt (både framkanter och rygg) stickas på samma rundsticka.
Sen innan halskanten ska stickas ska det minskas igen men det står inget om framkanterna. Ska jag minska över framkanterna då tror ni? Länk till mönstret finns i mitt tidigare inlägg.

Äsch det var inget.
Klart det måste vara över framkanterna också annars räcker inte maskorna till sista minskningen :)
 
Äsch det var inget.
Klart det måste vara över framkanterna också annars räcker inte maskorna till sista minskningen :)
I kommentarerna till mönstret hade nån ställt en fråga om just minskningarna och då verkade inte vara över framkanterna alls? Men om du får ihop det ändå så spelar det väl kanske ingen större roll.
 
I kommentarerna till mönstret hade nån ställt en fråga om just minskningarna och då verkade inte vara över framkanterna alls? Men om du får ihop det ändå så spelar det väl kanske ingen större roll.

Jag har också läst det men det är ju fråga om de andra minskningarna var 6e varv som jag uppfattar det.
Maskorna räcker inte att göra sista minskningen på 23 maskor om jag inte gör över framkanterna innan halskanten. Men jag har 0,5cm kvar på halskanten nu och den ser hyfsat fin ut :)

Får lägga in en bild på koftan sen när jag har gjort klart den.
 
Jag är inte så duktig på ta kort på koftor tydligen men jag är väldigt nöjd med min kofta med tanke på att det är min allra första jag har stickat :)

EB1656E4-8C07-486F-B2E1-DD679ECB8790.jpg


Har inte blockat eller nåt så kanten är lite vinglig.
 
Imorgon ska jag införskaffa "gymgolv" för våtsträckning. Har aldrig gjort det förut (ajabaja, jag vet), så har ni några tips? Hur blött ska det bli och hur mycket ska man sträcka ut stickningen när man nålar upp den?
 
Vi ska ha julklappsutdelning där man ska göra julklappen själv. Jag tänkte virka en kudde.
Men vilka färger är neutrala och passar de flesta? För jag vet inte vem som får kudden.
 
Jag har en vän som snart får barn och jag har fått för mig att jag ska sticka strumpor till bebisen. Jag vet inte riktigt hur jag kunde få för mig det menmen :angel:
Så nu behöver jag lite hjälp.. Vad för garn ska jag ha, och vad för stickor? Jag har inte stickat sen jag var liten och då stickade jag mest halsdukar :p
 
Jag har en vän som snart får barn och jag har fått för mig att jag ska sticka strumpor till bebisen. Jag vet inte riktigt hur jag kunde få för mig det menmen :angel:
Så nu behöver jag lite hjälp.. Vad för garn ska jag ha, och vad för stickor? Jag har inte stickat sen jag var liten och då stickade jag mest halsdukar :p

Det finns sånt där "raggi" i de flesta dagligvaruhandel-butiker. Har för mig att det är järbo. Men, det är ull eller ullblandning så är det mjuka direkt mot hud så är de kanske inte så bra men det finns lite allt möjligt på typ ICA och Konsum eller vad sjutton de heter nu förtiden.

Jag virkar ju helst och jag får för mig att det är lättare än sticka, just när det gäller strumpor iallafall.
 
Det finns sånt där "raggi" i de flesta dagligvaruhandel-butiker. Har för mig att det är järbo. Men, det är ull eller ullblandning så är det mjuka direkt mot hud så är de kanske inte så bra men det finns lite allt möjligt på typ ICA och Konsum eller vad sjutton de heter nu förtiden.

Jag virkar ju helst och jag får för mig att det är lättare än sticka, just när det gäller strumpor iallafall.
Okej, jag borde alltså sikta in mig på att virka dom istället?
Varför är det inte bra om de är mjuka direkt mot hud? :) Jag har verkligen noll koll. Har inga barn själv!
 
Okej, jag borde alltså sikta in mig på att virka dom istället?
Varför är det inte bra om de är mjuka direkt mot hud? :) Jag har verkligen noll koll. Har inga barn själv!
Tror @Efwa menade att Raggi-garnet inte är mjukt och därför inte så bra direkt mot huden? Det är lite stickigt och kliigt...

Det finns garner som heter något med "baby" eller "junior" som är mjuka. Järbo har minst en variant och så vet jag att jag sett ett annat märke i butik också med sådan märkning.
 
@stjarnhimmel jag har precis ramlat i handarbetsträsket igen (virkning den här gången), och använder pinterest som inspiration. För instruktioner blir det youtube (mormorsdiamanter, här kommer jag :D fick till min första ok igår. Försök nr 5, så jag är rätt nöjd :) ).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 101
Senast: Farao
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 511
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 810
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 787
Senast: Miao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp