Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har typ sju projekt på gång samtidigt men var tvungen att starta ett nytt eftersom jag insåg att det bara är 2v kvar tills liten ska börja sova på dagis igen och behöver en sovkofta. Den från förra året är lite liten nu. Har haft NOLL sug att handarbeta men nu kom det så vi får väl se vart det leder.
 
Alltså jag har hittat den perfekta julklappen till alla mina glasögonbärare :)
fantastisk ide tycker jag eftersom den kan skräddarsys efter personens preferenser.

*lånade bild från nätet, min gumma till mamma är inte klar än*
Glasses-Holder.jpg
 
Jag har typ sju projekt på gång samtidigt men var tvungen att starta ett nytt eftersom jag insåg att det bara är 2v kvar tills liten ska börja sova på dagis igen och behöver en sovkofta. Den från förra året är lite liten nu. Har haft NOLL sug att handarbeta men nu kom det så vi får väl se vart det leder.
Hur gick det? :D
 
Vilken kul tråd! Har inte kollat så mkt i den tidigare då jag inte handarbetat så mkt. Men nu håller jag på att sticka ett par vantar :) och har hittat ett mönster till en kofta som jag är sugen på att försöka mig på... de står att den ska valättstickad iaf... :p vad tror ni? Har tidigare stickat ett par raggsockor och det är typ allt. Men har mamma till hjälp :) pepp hitåt tack :)

//r
 
Vilken kul tråd! Har inte kollat så mkt i den tidigare då jag inte handarbetat så mkt. Men nu håller jag på att sticka ett par vantar :) och har hittat ett mönster till en kofta som jag är sugen på att försöka mig på... de står att den ska valättstickad iaf... :p vad tror ni? Har tidigare stickat ett par raggsockor och det är typ allt. Men har mamma till hjälp :) pepp hitåt tack :)

//r
Jag är ju av åsikten att man kan sticka allt man vill, det är ju trots allt bara en maska i taget :) vad är det för mönster du funderar på?
 
@Linta Tack för pepp =) Jag har inte mönstret här just nu, men kan ta kort o visa det sen =) Mamma tyckte dock det såg lite konstigt ut, men man kan ju höra efter på garnaffären när man köper garn om de man är osäker på =)

//r
 
@Linta Tack för pepp =) Jag har inte mönstret här just nu, men kan ta kort o visa det sen =) Mamma tyckte dock det såg lite konstigt ut, men man kan ju höra efter på garnaffären när man köper garn om de man är osäker på =)

//r
Alltid alltid alltid värt att försöka. Det är så jag hittat nya favoriter.
För övrigt håller jag med @Linta att man kan sticka allt man vill.
 
@malumbub Tack =) =) Får väl skriva mina undringar här sen då =) Är snart färdig med min andra vante nu iallafall o tror jag ska ha koftan som nästa grej iaf =) Eller kanske skulle sticka/virka nåt juligt...? =D

//r
 
depositphotos_83187354-stock-photo-handmade-monkey-happy-new-year.jpg


Någon här som har gjort/gör sånahär? =) De ser inte såå svåra ut att sticka tycker jag? =) Om jag kan hitta mönster till dem.
Tänkte göra en till min lilla brorson i julklapp/födelsedagspresent isf... (med sydda ögon istället för knappar, han är bara tio mån)

//r
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Tänkte sticka en liten babyfilt av ull, har hittat en butik som jag vill köpa av och där kan man välja 1-trådigt, 2-trådigt eller 3-trådigt ullgarn. Jag förstår att det har med tjocklek att göra, butiken beskriver 1-trådigt garn som lämpligt till sjalar. 2-trådigt och 3-trådigt anges dock passa till filtar båda två.

Vad är lämpligast att välja för tjocklek till en babyfilt? Vill inte ha en jättetung filt men samtidigt en ganska tät och värmande.

Hur stor bör man sticka en babyfilt? Med rundstickor eller vanliga? Storlek på stickor? Jag har inte stickat sen jag var 14 år men börjat igen, riktigt roligt men man är ju lite nollad! :D

Någon som tycker jag borde välja ett annat material? Är öppen för vilket material som helst så länge ull-alternativen kommer från svenska/nordiska djur.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 028
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 654
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 741
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 664
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp