Visa intyg på af

Sv: Visa intyg på af

Menade skoljobbet!

Vad jag inte fattar är: varför skulle du ha varit inskriven hos soc om du ändå skulle jobba? Och varför har du ingen inkomst om du fick ett jobb?
 
Sv: Visa intyg på af

Försökte få praktik eftersom det är helt jäkla omöjligt att få jobb, men nej det gick inte eftersom jag inte ingick i "den gruppen som vi anser får praktik." Jag är helt enkelt för gammal för att få praktik (27 år). Värdelöst, fullständigt värdelöst.
Påpekade vid arbetsförmedlingen att jag inte får jobb utan körkort och jag har inte råd att ta körkort utan jobb. Snacka om moment 22, men har sökt till folkhögskolan här till hösten. Så handledaren log bara lite halvt och svarade att "jaa det är ju svårt att få jobb utan körkort och de flesta kräver ju utbildning, men det är ju bra att du har tänkt plugga så det är väl lika bra att du avvaktar tills du ser om du kommer in. Det är ju ingen ide att börja på någon praktik eller så nu."

Alltså, jag är några år äldre dig, och när jag var och skrev in mig så diskuterade vi det här med mina möjligheter till arbete (nyutbildad utan erfarenhet av det jag är utbildad till), och då pratade vi om just det här med att få erfarenhet. Då sa han att OM jag inte fått något jobb till hösten så såg han inget hinder för mig att gå ut på praktik inom mitt utbildningsområde och att det kunde göra att jag fick ökade chanser till att få den erfarenhet och de referenser som krävs för att komma vidare.

MEN idag kunde jag ringa AF och meddela att jag inte längre är arbetssökande, så jag slipper ge mig in i den röran..
 
Sv: Visa intyg på af

Det handlade mer om vad det kan ge mig, som är färdig ingenjör. (det enda som är kvar är examensarbetet.)

Har man inga kontakter inom det arbete man är utbildad i kan det säkert vara värt att ha praktik i tre månader - för att just kunna skaffa bra kontakter och komma in på arbetsmarknaden :)
 
Sv: Visa intyg på af

Skrev aldrig att jag fick det.
Blev erbjuden. Skulle bli anställd på något villkor där AF/kommun betalade sociala avg. osv. Och skolan bara betalade rena lönen.
Men då måste ju AF vara med på det hela och min handläggare ignorerar mig.
 
Sv: Visa intyg på af

Jag förstår fortfarande inte. Varför skrev du ur dig ur soc innan ni signat kontraktet?
 
Sv: Visa intyg på af

KL

Ska fasen på min handläggare igen om praktik, ser ingen annan möjlighet än det just nu.

Kivina: grattis till jobbet! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 390
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
832
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 859
Senast: Rosett
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 029
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp