P

pannkakssmet

Visst frågan är inte så hästrelaterad egentligen, men företagsrelaterad!

Jag är på gång att trycka mina visitkort snart, och jag har blivit skarpt avrådd från en vän att anlita det största "billigaste" visitkortsföretaget, efter att dom blivit lurade.
Hur svårt är det att skriva ut själv? Det krävs väl lite andra grejer av skrivaren och så?
Om man nu får rekommendera företag, vilka kan jag anlita, som är bra?

Har ni tankar angående layout och så vidare så skriv gärna om det med!
 
Sv: Visitkort

Jag har beställt åtskilliga gånger från ett stort "billigt" företag som börjar på "V" (vet ej om man får namnge). Jag är mycket nöjd, med både service, priser och kvalitet! Har beställt visitkort ett par gånger, adressetiketter en gång samt en beställning med en massa olika, bland annat kalendrar, t-shirt och "magnetdekal" (som man kan fästa på bilen).
 
Senast ändrad:
Sv: Visitkort

Det är nog det företaget jag menar också. ;)
Inte haft problem med att kostnaden inte varit tydlig? (Min väns företag fick en chockfaktura.)
 
Sv: Visitkort

Jag tror att jag köpt från samma. Det är det som man ofta får reklam mail från. Har även flera bekanta som köpt där och inte har blivit lurad. När man beställer på nätet så kommer priserna upp med en gång och man kan se totalsumman innan man betalar Jag har alltid betalat direkt vid beställningen, så jag vet att jag inte fått något extra tillägg efteråt.

Man kan göra själv också. Man köper speciella visitkortspapper som är delade och bara behöver vikas för att dela sig. Man då med en mall också som man ställer in utskriften efter. Men jag tror att det blir dyrare än där jag beställer mina ifrån. Det blev det för mig i alla fall för jag gjorde dem själv först.
 
Sv: Visitkort

Har du inget lokalföretag nära dig som trycker?
Sånt ställe där du kan trycka upp tex studentskyltar, t-shirts, dekaler, småskyltar osv.

Där trycks garanterat också visitkort. Du borde kunna få bättre pris ju fler du trycker dessutom. Pruta lite ;)
 
Sv: Visitkort

Jag gör mina hos vistaprint och är mkt nöjd både med visitkort, brevpapper, kuvert, post-it lappar, almanacka osv som jag beställt därifrån genom åren.

Bra pris, bra service = jag gillar :laugh:
 
Sv: Visitkort

Det är ju en bra idé! Dom lär ju kunna hjälpa mig med att få in den skissade loggan på datorn med! :idea:

Tack!
 
Sv: Visitkort

Jag har också beställt från dem också måste säga att jag faktiskt är riktigt nöjd. Även om det står Gratis överallt i reklamen så står ju det slutgiltiga priset innan man beställer. Nån gång har jag inte blivit nöjd med beställningen men alltid fått pengar tillbaka eller nya grejer, utan problem eller diskussion.
 
Sv: Visitkort

Jag har också använt V ista och varit nöjd även vid reklamation av trycktröjor där trycket hamnat lite snett så har vi fått nya tröjor utan problem :)

Det tråkiga är ju att man inte kan *prata med dom * utan allt måste då ske per meijl och på engelska , vilket min inte är så bra :D

Men som sagt dom har förstått mitt knaggel engklisch och saker har fixat till sig .

Har beställt flera gånger .

Mia
 
Sv: Visitkort

Nej, inga problem. De sammanställer alltid den totala kostnaden inkl den fraktkostnad man valt innan man godkänner så det går inte att missa om man läser (inte heller svårt att hitta prisuppgifterna på sidan/vid kassan). Jag är dock privatperson, vet inte om det ser annorlunda ut för företag.
 
Sv: Visitkort

Jag har också "pratat" med dem och deras engelska är inte heller särskilt bra... ändå så har det aldrig varit nåt problem utan jag har alltid fått hjälp.
 
Sv: Visitkort

Jag har använt mig av samma företag som alla andra och varit nöjd med priser, leveranser o.dyl.

Däremot har jag lite problem när fakturan ska in i bokföringen eftersom jag inte begriper vilken momssats de använder. Det stämmer liksom inte. Får väl ta den diskussionen med min revisor när det blir dags.

/Sara
 
Sv: Visitkort

Om du har företag och uppger det så betalar du troligen inte moms. De är ju inte svenska och finns den regeln för företag med VAT-nummer att man inte betalar moms på köp från andra EU-länder. Man ska inte heller lägga på moms i sin bokföring då förrän vara ev säljs till någon i Sverige eller någon uten VAT-nummer.
 
Sv: Visitkort

*kl*

Vi använder oss av ett lokalt företag för tryckning av våra visitkort, brevpapper och kuvert.

Vet inte hur V****print är att ha att göra med, men genom det lilla lokala företaget fick vi i var fall hjälp med att skissa upp vår logga. Vi hade en skiss innan, men de fick in den på ett bra sätt i datorn osv. Kanon för oss i var fall :)

Känns även bra att stödja de lokala företagen ;)
 
Sv: Visitkort

Då har du troligen inte angett att du har företag. Som privatperson betalar du den utländska momsen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 047
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 670
Senast: fejko
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 148
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp