Bukefalos 28 år!

Visning - kläder?

MM

Trådstartare
Igår blev min ponny inbjuden att visas på en Clinic i helgen och jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig.

Nu är det inte jag som visar utan en vän men jag ska ju också stå där inför massa domare och publik och jag känner inte för att ha dom vanliga stallkläderna som är fleecetröja, mjukisbyxor och gummistövlar :p

Vad ska jag ha på mig utan att det blir för uppklätt?
Han ska inte ridas utan demonstrera hur ett treårstest går till med hoppning, visning för hand och lösgalopp.

Hoppas tråden ligger rätt :)
 
Sv: Visning - kläder?

Vid visning brukar man häromkring ha vita jeans, bra skor att springa i, vit skjorta och mörk v-ringad pullover, eller kanske en mörk piké. :)
 
Sv: Visning - kläder?

Vid visning brukar man häromkring ha vita jeans, bra skor att springa i, vit skjorta och mörk v-ringad pullover, eller kanske en mörk piké. :)

Gaah, vita jeans :crazy:

Jag har en marinblå kortärmad tävlingspiké med hög vit krage och jag kan ju ha en pullover över den men då blir det en med rund hals, det blir snyggast.
Blir mina svarta ridskor med snörning :)

Får kolla sortimentet på Hööks. Har närmast dit till en hästbutik. Den i stan har aldrig något roligt inne.
 
Sv: Visning - kläder?

Eftersom det inte är en riktig visning utan en demonstration av en på en clinic så skulle jag välja att vara snyggt klädd men inte köra hela visningsoutiten med vita jeans osv.

Jag hade klätt mig såhär;
Välputsade stallskor
Hela rena mörkare jeans
Rutig skjorta eller färgglad piké och ev en mörk stickad v-ringad tröja till
Om det är lite kyligt hade jag valt en snygg väst eller jacka till.
 
Sv: Visning - kläder?

Jag fryser konstant så en väst får det nog bli.
Härligt med en ursäkt till shopping :D

Men kläderna lär behövas senare i vår med eftersom han ska gå treårs samt visas på utställning :)
Inte jag som visar så jag kommer inte behöva hela kittet senare heller utan bara prydliga kläder.

Men kör mina snygga stallskor, mörka jeans, väst och någon tröja.
Min MH dunväst blir alldeles för varm och då finns det bara Hööks västar att välja på. Tycker dom från JH är snyggast av alternativen. Min och ponnyn färger är marinblå och rosa så vilken som funkar men Corna kanske är något snyggare men den ser tjockare ut än den ljusblåa.
En långärmad rosa blir väl inte för mycket att ha under den? :p
 
Sv: Visning - kläder?

Om du inte ska visa tror jag inte att det är någon risk att du blir för varm i dunvästen. Ridhus = kylskåp om det inte är uppvärmt... Min erfarenhet är att det är kallare inne än ute när man står och hänger på clinics.
 
Sv: Visning - kläder?

Jo, jag lär nog svettas ihjäl i den :p
Ridhusen där är rätt varma. Varit mycket där.
 
Sv: Visning - kläder?

Att svettas ihjäl eller att det är varmt i ridhusen? :D
 
Sv: Visning - kläder?

Corona västen och Napoli tröjan skulle vara snyggt med ett par mörka jeans :)

Då har du dina färger och är absolut snyggt klädd :d
Det är ju dessutom klassiska enkla kläder som du kan använda till mycket, tröjan passar ju både privat och även om du vill vara snygg på träning med hästen.
Västen lär du ju ha en hel del användning av i stallet framöver.
 
Senast ändrad:
Sv: Visning - kläder?

Det var den jag tänkte mig :love:

Tack för alla smakråd :)
 
Sv: Visning - kläder?

Nu har jag shoppat kläder och så här blev det,

img_20140402_150940_533c100ae087c35653cf1c45.jpg


Köpte ett par mörka ridbyxor med strass vid fickorna och på skärphållarna och även ett skärp med strass på :love:
Sedan ett par rosarutiga ridsockar att ha till. Matchar det andra bra.
Allt från Hööks, ifall nu någon annan fick smak på kläderna :)
Å så min tävlingspiké så blir det en vit krage under samt mina ridskor med snörning.
 
Sv: Visning - kläder?

Tack :)
Tycker det blev jättebra och känner mig ursnygg i det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 136
Senast: EmmaW
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 159
Senast: cirkus
·
Relationer Hej Buke, första gången jag är anonym på forumet. Känner att jag behöver vara det av respekt till mina anhöriga. Det finns en viss risk...
Svar
17
· Visningar
2 258
Senast: mandalaki
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp