Vissa saker vill man inte vara själv med...

Sv: Vissa saker vill man inte vara själv med...

Okej, så du anser att det är kärleksfullt att ljuga för sina barn?

Jag gör det inte.

Det är väl ingen som sagt man ska ljuga för barnet men det handlar om att vara lite smidig.
Man behöver inte berätta allt för en 5-åring utan man kan vänta tills barnet är äldre och tål höra sanningen.
eller vad tror du att en 5-åring får ut av att veta att ens pappa var ett ligg bara?

Jag tycker synd om dom barn som får höra sånt i för tidig ålder. Dom har ingen glädje av att veta det. Då kan dom faktiskt få höra att man kan skaffa pappafrön för att få ett barn att älska istället.

Eller ska man berätta för adopterade barn i samma ålder att dom har en mamma och pappa någon annanstans som inte ville ha barnet/inte kunde ta hand om det?
Precis samma sak där. Man berättar när barnet är mogen att höra sanningen. OM man själv vill berätta. Tills dess kan man försköna historien lite-för barnets skull.
 
Sv: Vissa saker vill man inte vara själv med...

Det är svårt att råda dig i denna situation. Du vet själv bäst ifall du vill ha barn, om du vill ha det nu, om du ekonomiskt kan ta hand om barnet m.m.


Tänk igenom alla aspekter. Vad vill du ha ut av ditt liv? vad var dina tänkta framtidsplaner för 5 år framåt? Finns det plats för ett barn i den bilden?

Oavsett hur du väljer att göra så ska du göra det som känns rätt för DIG.

Jag har själv 2 små som inte är planerade men jag valde att behålla och ändrade mina framtidsplaner då jag valde att behålla. Klart det sticker till ibland att jag inte kunde göra det jag ville och nu är det för sent, men det var värt det. Jag valde familj framför äventyr.
 
Sv: Vissa saker vill man inte vara själv med...

Du ifrågasatte om det öht skulle kunna gå att säga något kärleksfullt om att en pappa inte finns med i bilden och min poäng var att det går. Sen om det skulle vara ett ljug i din kompis fall är en annan sak. Men om man inte någorlunda ärligt kan säga till sitt barn att man ville ha det och längtade efter det, då har man betydligt större problem än att pappan inte är närvarande. :crazy:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 571
Senast: cewe
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 262
Senast: Blyger
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 953
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp