VIT Schabrak på tävling?

L

Liquitriq

Måste man ha ett vitt schabrak på tävling (hopptävling)?
Eller kan man ha andra färger? :eek: Har bara sett vita XD
 
Sv: VIT Schabrak på tävling?

klart man kan ha andra färger, tycker nästan ingen har vitt schabrak på hopptävling:D
 
Sv: VIT Schabrak på tävling?

Klart du kan ha andra färger !
Samma med mig ser nästan bara andra färger ..
 
Sv: VIT Schabrak på tävling?

Haha xD tror aldrig jag har sett ett färgat :O Eller så är jag blind XD
 
Sv: VIT Schabrak på tävling?

Du får ha vilken färg du vill:)
 
Sv: VIT Schabrak på tävling?

På hopptävling tycker jag att jag ser allt UTOM vitt, så det kan man visst ha ;)
 
Sv: VIT Schabrak på tävling?

På dressyrtävlingar ska man hälst ha vitt, men på hopptävling så kvittar det.
 
Sv: VIT Schabrak på tävling?

Haha , som sagt så tycker jag att jag aldrig ser färgade schabrak :crazy: och så var jag och tävlade igår, och jag verkligen kollade noga . Men såg endå inga? Alla hade vita ju :O haha så här har inte alla färgade iallfall.
 
Sv: VIT Schabrak på tävling?

Vilka tävlingar har du vart på eller? ;) Jag tycker att det är ytterst sällan man ser vita schabrak på hopptävlingar :D
 
Sv: VIT Schabrak på tävling?

Det beror kanske på var i landet man bor??
Jag bor i nordvästra skåne och här är det färgglatt! Kanske 10% har vita.
Helvita ser man nästan aldrig utan det brukar vara färgade kantband även på dom vita.
 
Sv: VIT Schabrak på tävling?

Hihi ja jag har oftast ett knallrött John whitaker med matchande luva=) Så du kan ha vilken färg du vill;)
 
Sv: VIT Schabrak på tävling?

Helvita är det ju rättså ont om :D men vita är dom flesta iallfall, med färgade kantband runt, men det är ju endå Vita ;)
 
Sv: VIT Schabrak på tävling?

Finns ingen som helst bestämmelse om färgen på schabraket, inte i dressyr heller.

Nej, men det ser prydligare ut med vitt på dressyr, och det är väll nästan självklart att man har det på dressyr också ? Men det finns inga regler för det. Såklart.
 
Sv: VIT Schabrak på tävling?

Nej, men det ser prydligare ut med vitt på dressyr, och det är väll nästan självklart att man har det på dressyr också ? Men det finns inga regler för det. Såklart.

Det tycker jag inte alls att det behöver göra, en kompis till mig brukar ha blått eller brunt schabrak på dressyren. (Msv dressyr på häst.)
 
Sv: VIT Schabrak på tävling?

hehe här i örebro området är det oxå ganska färgglatt :D
jag har tex mörkblått schabrak med silver text på :D ska nog ta o köpa en matchande luva tycker det är så fint :love:
 
Sv: VIT Schabrak på tävling?

Jag tycker att det är snyggast med vitt schabrak när jag tävlar (har en fux).
Men hade jag haft en skimmel hade jag nog haft ett färgat (de ser så skitiga ut annars). De gånger jag har tävlat skimmel har jag haft marinblått schabrak (i dressyr då).

Det är ju inte alls något måste att ha vitt schabrak, det är bara en smaksak.
 

Liknande trådar

Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 899
Senast: corzette
·
Tävling Jobbat på många ponny-tävlingar, och jag har slutat räkna hur många gånger jag sett pappor lyfta in ponnysar tillsammans... Gärna...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
9 233
Senast: SiZo
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 865
Senast: Cambrie
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 360
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp