Vitamineral till små barn

Sv: Vitamineral till små barn

Jag tycker du är väldigt dum nu. Det känns faktiskt som att du jävlas med mig med vilje. Jag blir ledsen av ditt totalt onödiga påhopp och känner inte längre för att fortsätta diskussionen.

Du behöver inte heller komma med några dumma pekpinnar om du hade läst det jag skriver. Vi har gjort vissa pricktester redan och har fått remiss och även fått hem kallelse för grundligare undersökningar och det har jag redan berättat om. Jag ligger nog längre fram i planeringen och omtanke om min son, än du tror och ger mig credit för. :cool:

Va? Jag ber som hemskt mycket om ursäkt att jag svarade på din fråga, vilket anser du är ett påhopp? Att jag inte tycker att man ska ge vitamineral till barn under två år utan läkares inrådan? Eller att jag tycker att allergier är ett problem? Eller att jag känner att jag känner andra med allergi barn? Jag jävlas inte med dig på något vis, jag svara på det du frågar! Om nu inte mina svar passar så är det väl så, men kalla det inte påhopp är du snäll!

Och fortfarande det är en stor skillnad att ge en sexåring vitamineral än ett barn under två år... Men det borde jag väl inte skriva för det är väl elakt... Jag tänker inte svara något mer i tråden nu så du behöver inte känna dig förföljd, hade jag vetat att jag skulle upplevas som elakt för att jag svarar så skulle jag har låtit bli från början.
 
Sv: Vitamineral till små barn

Min son får multivitamin för barn i form av brustablett ca 1-2 ggr i månaden.
Tror inte att han får överskott av något.
Han ville gärna smaka mina brustabletter med järn och c-vitamin, men jag köpte egna till honom istället.

Jag kan inte se att du blivit påhoppad direkt av någon.
Men vill någon hoppa på mig för att han får vitamintillskott då och då så visst, det är bara att hoppa.
 
Sv: Vitamineral till små barn

Min son är 6 år och får som sagt en vitaminbrustablett avsedd för barn ca 1-2 ggr i månaden för att han ville alltid smaka av mina annars.
Nu tar jag inga längre och han kommer på 1-2 ggr i månaden att han har såna kvar, så då får han en.
Han tycker det är gott och låtsas att det är läsk.
 
Sv: Vitamineral till små barn

Min son får multivitamin för barn i form av brustablett ca 1-2 ggr i månaden.
Tror inte att han får överskott av något.
Han ville gärna smaka mina brustabletter med järn och c-vitamin, men jag köpte egna till honom istället.

Jag kan inte se att du blivit påhoppad direkt av någon.
Men vill någon hoppa på mig för att han får vitamintillskott då och då så visst, det är bara att hoppa.

Hoppas inte du tog illa upp för att jag tog dig och ditt barn som exempel. Men det känns ibland som att saker och ting (och personer) bedöms väldigt selektivt. Inget illa ment.
 
Sv: Vitamineral till små barn

Va? Jag ber som hemskt mycket om ursäkt att jag svarade på din fråga, vilket anser du är ett påhopp? Att jag inte tycker att man ska ge vitamineral till barn under två år utan läkares inrådan? Eller att jag tycker att allergier är ett problem? Eller att jag känner att jag känner andra med allergi barn? Jag jävlas inte med dig på något vis, jag svara på det du frågar! Om nu inte mina svar passar så är det väl så, men kalla det inte påhopp är du snäll!

Och fortfarande det är en stor skillnad att ge en sexåring vitamineral än ett barn under två år... Men det borde jag väl inte skriva för det är väl elakt... Jag tänker inte svara något mer i tråden nu så du behöver inte känna dig förföljd, hade jag vetat att jag skulle upplevas som elakt för att jag svarar så skulle jag har låtit bli från början.

Inte att du svarat som så, utan sättet du svarat på, har till slut känts som påhopp. Jag säger än en gång (känner mig rätt uttjatad nu): jag har inget emot att någon tycker annorlunda än jag, jag tror inte på något sätt att just jag alltid har rätt, men jag tycker illa om att ständigt få en massa osanningar nertryckta i halsen. För så har det känts för mig.

Du verkar inte lyssna när jag säger att jag varken experimenterar, trycker i eller mixtrar på allehanda sätt själv. Jag ställde mina frågor för att jag ville veta mer och tydligen formulerade jag mig fel eller dumt på något sätt i TS, med tanke på responsen. Och jag har försökt förklara om och om igen, men det verkar inte ha nått hem, vilket jag beklagar. Kanske vi helt enkelt har gått om och missförstått varandra? Men jag har tolkat (speciellt dina senare inlägg) som ganska nedlåtande och dömande och idiotförklarande, i sättet du framfört dina svar till mig, utan att ens verka läsa det jag skriver om och om igen. Om jag har tolkat dig fel så ber jag självklart om ursäkt för det.

Och om jag är överkänslig så ber jag om ursäkt även för det. Citerar mig själv:

"Jag har nog oroat mig i onödan, känner att jag blivit lite hönsigare efter hans trädgårdsolycka. Och självklart oroar jag mig för ev framtida allergirisker och kanske tänkte jag bara att ett litet vitamineraltillskott under en kortare period (på ett par veckor kanske, nu när det bara blir mörkare och mörkare) kunde pigga upp lite och kanske trolla bort lite av min oro. Men jag önskar att jag ringt någon vettig, kunnig människa istället för att ställa en naiv fråga här inne... Glömde bort hur lätt man blir idiotförklarad på Buke."
 
Sv: Vitamineral till små barn

Vi gav våra småtroll,MinAllaVit.Köpte dem på hälsokostbutik.Sedan varierade vi med blootsaft(stavning??)då och då. Den sista vet jag inte rek.lägsta ålder på.Den är i vart fall suverän till lågt järnvärde.Man blir inte hård i magen av det,som vuxen iallafall.Tycker att de g:a H-K kedjorna,alltid har varit mkt seriösa.Hellre än snorkiga "apotekare"(Nuuu drog jag alla över en kam,förlåt;) Lycka till:love:
PS De åt det året om,FÖRUTOM en paus jun,juli,augusti.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vitamineral till små barn

Tack för tipsen. Av nyfikenhet kollade jag innehållsförteckningen på Blutsaft när jag var och handlade idag och den kan jag inte ge sonen pga allt det där jag måste undvika. Väldigt intressant läsning iofs. Jag har använt Blutsaft ganska frekvent till mig själv periodvis, men aldrig lusläst på förpackningen. Den innehåller både kvickrot och kvanne, tänka sig!

Sen tror jag inte den är tänkt till så små barn iofs, det stod dosering från 6 år.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag gör en chansning och ser om buke ännu en gång har svar på min fråga och mitt problem. I år har jag helt plötsligt reagerat på solen...
2
Svar
28
· Visningar
3 103
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 202
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 552
Senast: kolblakkur
·
Övr. Hund Ni som har mindre barn (1-åring i det är fallet) och en hund som gärna vill ha en helt egen plats att gå undan på hur löser ni det...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Bubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp