´vitlök med äppelcider vinäger

angelaL

Trådstartare
Jag håller just nu att hacka massa kilo vitlök och lägga det i olja för att kunna ge hästen..
Jag har haft lite funderingar på äppelcidervinäger, att det är bra för mycket vet man ju,, men blir det bra att blanda ned i olja och vitlök?
 
Det enda jag kommer at tänka på är om oljan och vinägern kan lösa sig med varandra?
Annars tror jag att ideen är god om man gilllar att ge hästar vitlök, bara man tänker på att olja blir härsken på under 10 dagar så man blandar alltså en sats som inte räcker längre än så.
 
Måste bara fråga hur mycket av varje ingrediens du använder i din lilla blandning? Tänkte nämligen prova.... :)
 
om olja blir härsken på tio dagar så äter nog de flesta i sverige häsken olja.. i alla fall gör jag det.
Hur menar du att den härsknar?

Jag får massa vitlök och istället för att vara tvungen att skalla den varje dag i stallet, så blandar jag vitlök och olja för att vitlöken ska hålla sig. jag har massa hackad vitlök och olja så det täcker,, ett enkelt recept..
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har förmånen att ha hösilage med riktigt bra protein, så i år behöver jag inte lägga en förmögenhet på proteinfoder. MJ/SmbRp-kvoten...
Svar
16
· Visningar
1 057
Senast: SiZo
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 126
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
688
Hästvård Nyss hemkommen med en häst som har en konstaterad lindrig/liten skada på gaffelbandsgrenen lateralt fram… Skadan uppkom efter en dag i...
Svar
5
· Visningar
544
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp