Bukefalos 28 år!

VM-tråden

Jaa, Hassö och Lundin som är "klara" ? hade ju lite problem. Men de kanske inte hade samma fokus just därför, att de redan är klara och inte rider för placering heller? Anna Hilton borde ju få åka. Viktoria gjorde det väl egentligen också bra men lite klantigt att rida åt helt fel håll och inte ens märka det?

Ang Malin så är enda anledningen jag kan se att de iaf har mästerskapsrutin och är ganska säkra i terrängen?
 
Jaa, Hassö och Lundin som är "klara" ? hade ju lite problem. Men de kanske inte hade samma fokus just därför, att de redan är klara och inte rider för placering heller? Anna Hilton borde ju få åka. Viktoria gjorde det väl egentligen också bra men lite klantigt att rida åt helt fel håll och inte ens märka det?

Ang Malin så är enda anledningen jag kan se att de iaf har mästerskapsrutin och är ganska säkra i terrängen?
Den stunden jag stod nere vid vattnet red nästan alla på fel håll vid repningen där.... Dock började ju publiken skrika så de flesta kom inte så långt innan de insåg att de hade hamnat fel.
Så det var inte bara Viktoria ;) Men å andra sidan borde man ju ganska kvickt inse att det blivit tokigt eller kanske uppmärksammat detta då många missat i början av klassen.
 
@RostKaptenen Aha, jag såg ingen annan som vimsade till det där, men såg nog bara 5-6 st vid vattnet på slutet. Man kan ju tycka att de med så stor rutin borde ha gått banan så många gånger och kunna se i förväg var det finns luriga vägar efter hinder och anpassa vägval efter det, men jag ska väl inte säga så mycket, har ju lyckats rida förbi 3 meter sidanom ett hinder jag skulle hoppa utan att ens märka det :angel:

@Hippocampus Men det är ju 7 ryttare nominerade och 6 får åka, då vore det väl dumt att peta flera? Eller du tror han har så lågt förtroende för dem att han inte ens skickar fullt lag?
 
@RostKaptenen Aha, jag såg ingen annan som vimsade till det där, men såg nog bara 5-6 st vid vattnet på slutet. Man kan ju tycka att de med så stor rutin borde ha gått banan så många gånger och kunna se i förväg var det finns luriga vägar efter hinder och anpassa vägval efter det, men jag ska väl inte säga så mycket, har ju lyckats rida förbi 3 meter sidanom ett hinder jag skulle hoppa utan att ens märka det :angel:

@Hippocampus Men det är ju 7 ryttare nominerade och 6 får åka, då vore det väl dumt att peta flera? Eller du tror han har så lågt förtroende för dem att han inte ens skickar fullt lag?
Det var många som vinglade lite/fick ngt tokig vinkel på smalhindret i första vattnet och då blev liksom den naturliga vägen att rida upp på fel ställe. De fick svänga rätt kraftigt höger för att hålla linjen upp på rätt ställe. Fotograferna som satt/låg vid repningen just mellan dessa två vägarna blev blöta och närapå överridna mer än en gång:angel: Men jag håller med om att man tycker de borde ha tagit med detta i beräkningen vid bangång. Å andra sidan går det ju undan när man väl sitter där på hästryggen ;)
 
KL

Nu är Viktoria klar för Frankrike enligt Facebook!
Officiella uttagningen måste ju släppas när som helst nu då!
 
Då blev det som @Hippocampus trodde då...

Förutom att jag tycker jättesynd om Anna som jag tycker ändå hade förtjänat att få åka så är det från ett annat perpektiv roligt med övervägande svenska hästar! Tre SWB och en svenkfödd med SWB-mamma!
 
Hela VM-uttagningen är ju ett enda stort skämt då ledningen inte hållt sig till ett enda på försäsongen uppställt krav.

Obligatorisk CCI4* för alla men ändå inte, obligatorisk pre-camp för alla, men ändå inte. Halta och lytta hästar vid tävlingarna på Ribban, halta och lytta hästar på andra tävlingar och hemma på gårdarna och nu slutligen kniven i ryggen på Hassö.
 
Jaa, Hassö och Lundin som är "klara" ? hade ju lite problem. Men de kanske inte hade samma fokus just därför, att de redan är klara och inte rider för placering heller? Anna Hilton borde ju få åka. Viktoria gjorde det väl egentligen också bra men lite klantigt att rida åt helt fel håll och inte ens märka det?

Ang Malin så är enda anledningen jag kan se att de iaf har mästerskapsrutin och är ganska säkra i terrängen?
Samtliga sju ryttare som var kvar i uttagningen har mästerskapsrutin från EM, VM och OS men Malin är den enda av de sju som inte genomfört en regelrätt CCI4*. Istället har hon på sina två försök i CCI4* dragit sig ur Luhmühlen innan terrängen vid bägge tillfällen..
 
Jag menade endast som ekipage, alltså både ryttare+häst ihop.

Jag tyckte att det var lite hårt att peta Hassö först, MEN nu när det kommit fram att hon inte ens var frisk och red ändån så försår jag inte heller det alls... :(
 
Jag kan bara hålla med er andra, att AH inte får åka känns helt obegripligt... Så jämna som de har varit till skillnad från endel av de andra ekipagen:confused:
 
Jag menade endast som ekipage, alltså både ryttare+häst ihop.

Jag tyckte att det var lite hårt att peta Hassö först, MEN nu när det kommit fram att hon inte ens var frisk och red ändån så försår jag inte heller det alls... :(

Nä precis, hur oempatiskt kan det bli? Jag tänkte oxå först att jaja jag kan förstå Staffan att han blev skraj och inte vågade chansa på att ta ut henne men sen efter detta så blir det fullkomligt obegripligt?
 
Nä precis, hur oempatiskt kan det bli? Jag tänkte oxå först att jaja jag kan förstå Staffan att han blev skraj och inte vågade chansa på att ta ut henne men sen efter detta så blir det fullkomligt obegripligt?

Frågan är ju hur mycket han visste innan, hade hon sagt nåt eller berättade hon det efteråt?
 
Men hon visste ju inte själv förrän efter tävlingen att det var något mer "allvarligt", hon trodde ju "bara" det var typ mensvärk...
 

Liknande trådar

Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 511
Tjatter Obs! Känsliga spelare lugnas med att det här inte kommer att bli ett våldsamt tema! Ja så har fyra år gått ännu en gång och vi står...
61 62 63
Svar
1 257
· Visningar
46 109
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp