Bukefalos 28 år!

Vorsteh mix schäfer.

Jag har en kompis med renrasig vorsteh och finner det inte sannolikt att någon utan god fysik kan gå ut med en sån hund överhuvudtaget dom är galet starka och reaktionssnabba,att ta en hare som trycker i ett buskage är inga problem för den hunden och överlag så drar den hela tiden och den är urstark.

Om en inte är noga med aktiveringen så ska en heller inte vara petig med soffor, väggar, bord och annat möblemang. Unghunden hos bekanta käkade sig igenom en gipsvägg och satte i sig en soffa. Det blev inte så mycket aktivering, men det var ju så himla kul för jägarkompisen hade en så fint uppfostrad vorsteh...

Det är ju inte tal om avkopplande motion om en säger så...
 
Jag satte nästan kaffet i vrångstrupen när jag såg kombinationen Forsteh/ Schäfer! Fantastiska raser var för sig och i sitt rätta element. Men en sån korsning skulle jag nog aldrig palla med tror jag (jag är inte nybörjare) :p Snacka om fullt ös, medvetslös :D:D:D. Men, till ts: Nej, det är inte någon bra första hund alls. Det låter som om morföräldrarna skulle ha en hund som är mindre energisk i så fall. Som de andra har sagt så bits valpar. Vissa kortare och andra längre tid. Min 7-månaders schäfer bits en hel del fortfarande, mina förra schäfrar slutade bitas lite tidigare.
 
Om en inte är noga med aktiveringen så ska en heller inte vara petig med soffor, väggar, bord och annat möblemang. Unghunden hos bekanta käkade sig igenom en gipsvägg och satte i sig en soffa. Det blev inte så mycket aktivering, men det var ju så himla kul för jägarkompisen hade en så fint uppfostrad vorsteh...

Det är ju inte tal om avkopplande motion om en säger så...
Man ska nog inte vara petig med sånt alls, om man skaffar en valp av krävande ras, även med aktivering. :D
 
Man ska nog inte vara petig med sånt alls, om man skaffar en valp av krävande ras, även med aktivering. :D

En av anledningarna till att här bara kommer in vuxna omplaceringar. Inte ens det hjälper ibland...
234855955_10158744366853071_2386978670340965561_n.jpg
 
Ja och jag antar att hunden det handlar om inte är tränad i att gå fint i koppel men vad vet jag.
Inte den lättaste ras att lära att inte dra då det är en drag och jakthund.
Självklart är det två raser med mycket driv, men det är även två raser som ska vara föriga och arbeta tillsammans med sin förare. Jag har inte lagt en tiondel av tiden ens av vad det tog att få gråhunden att sluta dra i koppel på att få vorstehn att inte dra i koppel.

Samma vorsteh skulle dra mig mil på skidor om han fick, gråhunden drar på sin höjd 100 m. Det är två helt olika saker.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 449
Senast: soom
·
L
Övr. Hund Har börjat fundera omkring det här med hundar,uppfostran samt flockledare/flockmedlem. Jag har vissa åsikter vad det gäller min egen...
2
Svar
22
· Visningar
2 147
Senast: Calazirya
·
E
Övr. Hund Läser trådar här där det ibland står om blandraser. Om folk som frågar om vilka som är dom bästa raser att blanda och vilka som inte är...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 656
Senast: Otter
·
Övr. Hund Pappa har haft brukshundar sen Eldkvarn brann ungefär. Men med stigande ålder tycks hans blödiga gener helt löpt amok. Om vi tar tre...
Svar
8
· Visningar
1 313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp