Bukefalos 28 år!

Vulkanutbrott i Mexico

Haha kan lika gärna följa fler vulkaner, haft koll på Mount Agung på Bali hela hösten då min syster bott vid den. Det är väldigt fascinerande (om än lite läskiga) naturfenomen! :D

Hur går det för Agung? Mamma landade för några dagar sedan, dom är dock nere i Seminyak så på tryggt avstånd. Följde utvecklingen ett tag men inte haft koll på sistone.
 
Hur går det för Agung? Mamma landade för några dagar sedan, dom är dock nere i Seminyak så på tryggt avstånd. Följde utvecklingen ett tag men inte haft koll på sistone.
Verkar rätt lugnt nu och har ju varit ett tag, dock har väl lavan stigit så osäkert vad som kommer hända. Nu har det varit väldigt dåligt väder de senaste dagarna också så man sett dåligt, men annars finns det live cams där också, här t.ex:

Just nu är det rätt mörkt dock. :D Framåt 23 vår tid brukar det börja ljusna.
 
Jahaja bukefalos. Inatt drömde jag att jag bodde vid en vulkan som hade utbrott. Uppe på den stod två vakter som kollade nivån av lava. En expert kom dit och testade den med en bandyklubba (smälte den var det dags att springa) medan jag körde häst i skogen. Bandklubban smälte och jag for hem och skulle lasta både kor och hästar i ett litet hästsläp för att köra iväg dem till mammas grannes ena beteshage. Buke påverkar mig hårt :meh:
 
Jahaja bukefalos. Inatt drömde jag att jag bodde vid en vulkan som hade utbrott. Uppe på den stod två vakter som kollade nivån av lava. En expert kom dit och testade den med en bandyklubba (smälte den var det dags att springa) medan jag körde häst i skogen. Bandklubban smälte och jag for hem och skulle lasta både kor och hästar i ett litet hästsläp för att köra iväg dem till mammas grannes ena beteshage. Buke påverkar mig hårt :meh:
:rofl::rofl::rofl:
 
Jahaja bukefalos. Inatt drömde jag att jag bodde vid en vulkan som hade utbrott. Uppe på den stod två vakter som kollade nivån av lava. En expert kom dit och testade den med en bandyklubba (smälte den var det dags att springa) medan jag körde häst i skogen. Bandklubban smälte och jag for hem och skulle lasta både kor och hästar i ett litet hästsläp för att köra iväg dem till mammas grannes ena beteshage. Buke påverkar mig hårt :meh:

Jag kan som geolog avslöja att en bandyklubba inte ingår i vår utrustning :angel: :D
 

Liknande trådar

Relationer För mitt inre ser jag henne sitta med Gurkan i knät och sejdeln höjd för finns det ett liv efter detta är det i Valhalla @åke befinner...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 032
Senast: Amha
·
Tjatter Önskar alla en trevlig valborg! Undrar om ni firar på något sätt? Själv kan jag nog inte direkt säga att jag firar men ska iallafall...
2 3
Svar
51
· Visningar
1 755
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
12
· Visningar
1 267
Senast: Human
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp