Bukefalos 28 år!

Vuxen på D-ponny?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Starlight

Jag såg att det fanns en jättelång nålad tråd om ämnet som jag försökte få svar igenom men...
(jag är ny här och reggade mig enkom för denna fråga, så jag hoppas att ni ursäktar mig ändå!)

En nära bekant har en D-ponny (f. -92) på 143 cm, (arab/NF) välmusklad och ruggigt fin som hon måste göra sig av med då hon flyttar utomlands snart. Jag har tiden, platsen och viljan.
Frågan är: är jag på tok för stor? 165 cm och 57-60 kg (beroende på årstid;) Han är som sagt välmusklad och "grov i typen".
Hon bor 70 mil bort så det är inte bara att ta svängen förbi och provsitta om ni förstår vad jag menar!

Jag formulerar mig klumpigt här märker jag, men jag hoppas på svar iaf! =)

Tack på förhand!
 
Sv: Vuxen på D-ponny?

Du är absolut inte för stor. Provrid hästen.
 
Sv: Vuxen på D-ponny?

Jag tror inte att det är någont som helst problem. Min mamma rider min D-ponny på 143,5 cm och hon är ungefär lika lång som du och väger ungefär lika mycket och hon är verkligen inte för stor på honom. Han är NewForest men lite grövre i typen och det fungerar kanon. Så jag säger som de andra, PROVRID HÄSTEN om du tror att det skulle kunna vara någonting för dig. :laugh:
 
Sv: Vuxen på D-ponny?

Inga problem!:eek: Jag är 167 och har ridit massa C och D ponnys.
Min sköthäst är B ponny men han är islänning så jag tycker inte det räknas.

Kolla in tråden vuxna som rider ponny (ligger under gnägg), där har jag och massa andra lagt in bilder på sig och sina ponnys, en del grova andra lite nättare.
 
Senast ändrad:
Sv: Vuxen på D-ponny?

Tack för alla era svar! Jag har inte ridit sen jag blev mamma för snart 6 år sen men innan dess red jag på ridskola och hade foderhäst som jag red 5 dagar i veckan. Så jag är väldigt orutinerad nu, men jag är övertygad om att det kommer tillbaka. Det finns i huvudet men inte i kroppen! Min kompis tycker att "Bobo" skulle passa mig bra, men jag är ju lite orolig över det där med strl! Jag har väl iofs inte vuxit nåt på längden sen sist, däremot på brädden! ;-)
Jag ska ta en tripp till henne så snart jag kan och se hur vi passar... Ville liksom bara "checka av" lite här först!
Tack tack!
 
Sv: Vuxen på D-ponny?

Jag äger och rider en ganska nätt (dock fet nu :p) arab på 147 cm.
Jag själv är 171 cm lång och väger ca 63 kg och jag är inte för stor för henne.
Dock känner jag mig ganska lång då jag rider storhäst också.

Men jag tror det hela handlar om hur du känner dig på ryggen också,
vissa hästar känner mig sig för stora på och andra känns det prefekt.
 
Sv: Vuxen på D-ponny?

gooo for it !!! du är inte för stor :D
 
Sv: Vuxen på D-ponny?

Tycker inte du är för stor för hästen. Den var ju välmusklad och grov :)
 
Sv: Vuxen på D-ponny?

Jag har en d-ponny på 145 cm, jag är 166 cm och väger 55..förutom mina långa ben så tycker jag inte alls att jag inte passar på honom !!

ta hästen om du gillar den! :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Jag är en tjej på 15 år och fyller 16 till hösten, och jag är 167 cm lång. Jag vill gärna komma ut & börja tävla i hoppning då det...
Svar
14
· Visningar
2 374
Senast: Nevermind
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 314
Senast: Efwa
·
Träning Hej! :) Jag rider vanligtvis ponny på ridskola och hos en kompis. Jag hoppar en liten d-ponny på 80 språng vilket fungerar super än så...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: ellaj
·
S
Avel Jag funderar på att betäcka mitt d-ponny sto till våren, och hade först tänkt att välja en d-ponny hingst till henne. Men nu har jag...
Svar
11
· Visningar
2 637
Senast: San Q
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp