Bukefalos 28 år!

Vuxendiskussion om Barna Hedenhös?

Sv: Vuxendiskussion om Barna Hedenhös?

Det enda jag kunnat se som varit typiskt kristet är väl dukningen och konstellationen vid långbordet igår - där det var en övertydlig kopia av målningen "Den sista nattvarden".

Annars har jag inte sett något sådär direkt?

Edit: Skiesabove hann före.
 
Sv: Vuxendiskussion om Barna Hedenhös?

Jag tycker den är guld, klart bland det bästa SVT har klämt ur sig på väldigt länge!:D

Jag är beredd att hålla med!
Och jag gillar verkligen bildspråket när Stadsministern är i farten, det är så himla snyggt gjort.
 
Sv: Vuxendiskussion om Barna Hedenhös?

Tycker den är rolig och underhållande. Att överanalysera den är nog ingen större mening, det är en julkalander, en rolig historia om hur några uppfann julen.

Den jag hade hoppats skulle vara med är ju deras häst Hårfagre som finns med i böckerna, fast det kanske hade blivit för komplicerat att knö in en häst i raketen..
 
Sv: Vuxendiskussion om Barna Hedenhös?

kl

hela familjen kollar och jag ler i mjugg...MEN jag tycker även den är på håret för tramsig. Själva ämnet i historien kommer av sig ibland tycker jag och överglänsas av trams
 
Sv: Vuxendiskussion om Barna Hedenhös?

Är inte barnen hemma kollar jag den själv :-) Sen ser vi den några gånger till :-)
 
Sv: Vuxendiskussion om Barna Hedenhös?

Vi tittar, hela familjen (jag, min man och våra barn som är 7 och 8). Barnen tycker att den är jätterolig och vi vuxna tittar också med behållning. Jag undrar dock om den någonstans kommer bli lite mindre kärnfamiljig. Hittills har ju budskapet varit att det rätta och bästa är mamma + pappa + barn. Den är också extremt vit, det verkar som om det ska vara en etnisk svensk kärnfamilj i år alltså.

Du får ursäkta mig, men varför ska man ha in någon ickevit i serien? Möjligtvis om Stella varit annanhyad, men hade hedenhösarna varit ickevita hade ju hela hedenhöshistorien varit mysko...
 
Sv: Vuxendiskussion om Barna Hedenhös?

*kl*
Mina föräldrar, neuropsykologen och KBT-proffesorn, fnissade gott åt dagens avsnitt med psykologen :D

Jag tycker att de lyckas flirta både med barn och vuxna, vilket de inte alltid gör. Fredde och Björn är enormt bra i sina karaktärer, jag tror faktiskt inte att nån annan hade porträtterat Ben lika bra som Fredde! Sen gillar jag att det är religionsfritt och att de kommer på sina egna lösningar på klassiska kännetecken som gran och godis :)

Dottern på 2½ vill förövrigt se varje avsnitt ca 3-4 ggr/dag :D
 
Sv: Vuxendiskussion om Barna Hedenhös?

Jag gillar den :) Fredde Granberg är klockren men det är han i allt ju :D
Barnen på 2 och 5 gillar den också. Men jag hoppas att Urax och Hårfager blir med på ett hörn också.

Sedan är väl hela situationen med Stella och hennes pappa eg mest sorglig.
 
Senast ändrad:
Sv: Vuxendiskussion om Barna Hedenhös?

Love it :D Kollar varje dag, dock i repris via datorn! Gillade skarpt när stadsministerns (?) son (Björn) dansade runt granen ;)
 
Sv: Vuxendiskussion om Barna Hedenhös?

Love it :D Kollar varje dag, dock i repris via datorn! Gillade skarpt när stadsministerns (?) son (Björn) dansade runt granen ;)

Ja, och när han analyserade deras dans, för att se om det var ett äkta danslag. "De är bra. De är väldigt bra." :D
 
Sv: Vuxendiskussion om Barna Hedenhös?

Både jag och maken tittar med stor behållning trots vuxna utflugna barn sen länge.:) Har inga barn att titta ihop med så jag kan inte säga något om hur barn gillar den men den verkar iaf ha gått hem bland arbetskamraters barn. Visst finns det kanske lite trams emellanåt som man kunde varit utan men det är trots allt en julkalender för barn i första hand. Jag kan inte se någon större likhet med det kristna budskapet men det är inget jag saknar heller. Men julkalendern hör på nåt vis till innan julafton, mina barn tycker dock vi är lite konstiga som tittar. :D
 
Sv: Vuxendiskussion om Barna Hedenhös?

Kl

Tycker det är kul!! Visst, lite tramsig, men så är den ju främst gjord för barn ;) Jag har normalt sett, extremt svårt att klara av vanliga familjefilmer :cool:
"Nattvarden" var ju klockren!
 
Sv: Vuxendiskussion om Barna Hedenhös?

Kan satsa en slant på att bumlingen föds när stjärnan tänds och att tre visa personer kommer vara med på ett hörn ^^.

Varför inte analysera? SVTs bra produktioner brukar ha många lager och inbjuder till analys :-). Och just barnserier tycker jag är spännande för att de bidrar till att forma barnens världsbild.

Jag säger bara... Kenny Starfighter! Min generation blev lite speciell ^^.
 
Sv: Vuxendiskussion om Barna Hedenhös?

Jag tillhör också generation "Kenny Starfighter". Kan fortfarande inte se en hårtork utan att fnissade säga "Vassarru?"
 
Sv: Vuxendiskussion om Barna Hedenhös?

Kl

Gillar den massor. Yngsta dottern (11) o jag myser varje morgon.
Bästa kalendern på många år, många!
 
Sv: Vuxendiskussion om Barna Hedenhös?

delvis kl
Jag tycker också den är rolig, och att det finns gott om saker som har en djupare innebörd. :) Som du sa med Bumlingen, att de följde efter stjärnan (även om den råkar vara släckt för tillfället), att julen blir en familjehögtid (för Stellas pappa kommer garanterat att "komma ihåg" sin dotter lite bättre då, och bli sams med sin mamma igen) etc

Roligaste avsnittet hittills var när de var och handlade. "Du... Jag... Förhandla!" :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp