Bukefalos 28 år!

Vuxenutbildning:hästskötere

G

Grimhild

Vet inte om det är rätt forum, men det låg någon annan utbildnings-tråd här, så jag testar.

Min fråga, är det någon som känner till utbildning för vuxna till hästskötare? Är ju lite för gammal för att gå gymnasiet, men skulle gärna vilja läsa till just hästskötare! Har gjort något litet försök att söka på google, men inte hittat något vettigt.
 
Sv: Vuxenutbildning:hästskötere

På Jällaskolan finns en Komvux-utbildning som kallas "PU häst". En 40-veckors utbildning där man läser in hästämnen från naturbruksgymnasiet samt brukar få möjlighet att komplettera med t.ex. matte och biologi om man vill. (Och om man inte vill läsa matte kan man få köra traktor med Bengan...)
 
Sv: Vuxenutbildning:hästskötere

Traktor låter ju roligare än matte, helt klart :).
Ska kolla upp det, tack för tipset.
 
Sv: Vuxenutbildning:hästskötere

kolla på www.naturbruk.org finns nog vuxenutbildning på iprincip alla naturbruksskolor. Speciellt med bättre utbildning än på Jälla.

Sök i det här forumet på jällaskolan så finns det en del trådar.

MVH Pmm, som tog studenten 04 från jälla..
 
Sv: Vuxenutbildning:hästskötere

Är nog benägen om att hålla med pmm om att det säkert går att hitta bättre utbildningar än Jälla...
 
Sv: Vuxenutbildning:hästskötere

Det är en gammal tråd, men jag tar upp frågan igen. Jag har sökt på både nätet och ovannämnda länk, men hittar jättelite.
Är det verkligen så dåligt med chanser för oss äldre :confused: (som gjorde fel val i gymnasiet)

Är det ngn som ngt tips???
Jobbar just nu som stall/hästskötare men skulle vilja ha en utbildning på papper så jag kan få bättre och mer "riktiga" jobb. Med bara erfarenhet kan man inte knappast få några topppjobb :(
 
Sv: Vuxenutbildning:hästskötere

dingle i bohuslän har på distans, dock är man på skolan en gång i månaden ungefär.

ridsportens folkhögskola tror jag har hästskötarutbildningar, tror att även den var på distans (och det ligger ju på strömsholm, så inte så långt för dig).

kika på "hästmänniska" så hittar du lite om dom olika utbildningarna som finns!
 
Sv: Vuxenutbildning:hästskötere

Ja på ridsportens folkhögskola finns det en utbildning till hästskötare och den är mest på distans. Jag förstår inte att du itne får upp den då du googlar det har jag alltid fått.
har varit sugen på att gå den flera gånger..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej gänget, Jag har någon slags livskris och vill tillbaka till stallet, på arbetstid. Och det verkar vara en helt orimligt slingrig...
2
Svar
25
· Visningar
3 966
Senast: fickan
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: Zpunk
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja ta truckkort. Det känns som en användbar grej när det gäller jobb. Eftersom jag tar det mycket för att göra mig...
Svar
3
· Visningar
446
Senast: Liten
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 018
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp