Bukefalos 28 år!

Wape älskare

ExtraW

Trådstartare
Tråden för oss som älskar wape! :heart :heart :heart

Vad har du för wape? Favoritmärke? Smak? Är engångs eller refill bäst? Har wapen fått dig att röka mindre vanliga cigg?

Jag var länge ett fan av Elfbar men har nu hittat mitt nya märke Panther Bar! Så goda smaker och håller i 800 bloss. Kör på engångs men har varit sugen på att testa refill. Röker nästan inga vanliga cigg längre! Räcker med wape+snus!
 
Om det är någon wape älskare som ändå vill diskutera så har jag en frågeställning!

Vad föredrar ni? Refill eller engångs wape? Och varför? :):):)
 
Om det är någon wape älskare som ändå vill diskutera så har jag en frågeställning!

Vad föredrar ni? Refill eller engångs wape? Och varför? :):):)
Då har jag en fråga - hur kommer det sig att man kan "älska" att vejpa?
Hur yttrar det sig? Hur ofta, i vilka sammanhang?

/tanten som inte riktigt begriper
 
Då har jag en fråga - hur kommer det sig att man kan "älska" att vejpa?
Hur yttrar det sig? Hur ofta, i vilka sammanhang?

/tanten som inte riktigt begriper
Älska kanske är för starkt ord! Men mer uppskattar det för bland annat smaken, nicko-kicken (om man nu inte röker nikotin fritt). Möjligheten att dra ner på vanliga cigg.

Jag uppskattar vejpen pga detta. Gott och ångestlindrande handling. Samt att man slipper meck med fimpar, tändare osv som man får med vanliga cigg.

Är väl eg inte konstigare än att man uppskattar ett gott snus :)
 
Du har aldrig rökt cigg eller?
Nej jag är inte rökare.
Men har inte heller mött nån rökare som älskat sina cigaretter och framförallt inte diskuterat med okända om cigarettmärken och smaker.

Vi har t.o.m. organisationer som jobbar mot tobaksbruk.
Vejpning är farligt, det är forskarna överens om. Så varför ha trådar som -indirekt - uppmanar till det?

Om TS vejpar i medicinskt syfte (ångestlindrande) så finns det kanske minde skadliga sätt att medicinera?
 
Ledsen, men nu high jackar jag också tråden. Behöver man vara så moraliskt dömande?

Det finns organisationer som jobbar mot alkohol, trots det har vi en vintråd.

Jag väljer av inte tagga utan frågan ställs även till de som tryckt på gilla.
 
Ledsen, men nu high jackar jag också tråden. Behöver man vara så moraliskt dömande?

Det finns organisationer som jobbar mot alkohol, trots det har vi en vintråd.

Jag väljer av inte tagga utan frågan ställs även till de som tryckt på gilla.
Nej men alkohol är okej! Till och med fint. Men bara vissa sorter. Vin - ja, lite buscharmigt att prata om mest hela tiden. Fast inte i litertetra, det är bara för fyllon. Om det inte är dyrt vin i tetran, för då är man miljömedveten. Eh... men vodka - nej. Eller kanske okej om det är någon obskyr sort som används i drinkar? Obs räcker inte med att hälla i cola av butikens eget märke. Utom om det är ironiskt. För all alkohol gäller också att det är okej om man har sällskap, fast inte om man hänger med dem på en parkbänk eller boulebana. Men just vin kan vara okej ensam om man är i ett badkar, eller om ens barn har varit jobbiga.
 
Nej jag är inte rökare.
Men har inte heller mött nån rökare som älskat sina cigaretter och framförallt inte diskuterat med okända om cigarettmärken och smaker.

Vi har t.o.m. organisationer som jobbar mot tobaksbruk.
Vejpning är farligt, det är forskarna överens om. Så varför ha trådar som -indirekt - uppmanar till det?

Om TS vejpar i medicinskt syfte (ångestlindrande) så finns det kanske minde skadliga sätt att medicinera?
Jag var storrökare i 25 år och älskade det. Slutade enbart av hälsoskäl. Och att diskutera cigarettmärken förekom, både med de man kände och de man inte kände.
 
Nej men alkohol är okej! Till och med fint. Men bara vissa sorter. Vin - ja, lite buscharmigt att prata om mest hela tiden. Fast inte i litertetra, det är bara för fyllon. Om det inte är dyrt vin i tetran, för då är man miljömedveten. Eh... men vodka - nej. Eller kanske okej om det är någon obskyr sort som används i drinkar? Obs räcker inte med att hälla i cola av butikens eget märke. Utom om det är ironiskt. För all alkohol gäller också att det är okej om man har sällskap, fast inte om man hänger med dem på en parkbänk eller boulebana. Men just vin kan vara okej ensam om man är i ett badkar, eller om ens barn har varit jobbiga.
Tack för det inlägget. Precis vad jag tänkte skriva nämligen.


Samtidigt kan jag väl förstå oron att det blir en positiv vinkling.
Men då är det väldigt mycket annat på det här forumet som inte borde diskuteras heller.
 
Ang diskutera smaker osv. Tycker inte det är något konstigt med det. Kan diskutera det med folk i vanliga livet också.

Hade hoppats det skulle bli en tråd där man fick nya förslag på smaker/märken att prova och kunde diskutera om refill eller engångs är bäst.

Att vejpa är kraftigt ångestlindrande för mig (vilket även cigg och snus är).
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 923
Senast: lundsbo
·
Utrustning Kan vi inte ha en bettråd där vi kan diskutera olika bett? Jag tycker det är kul med olika bett och deras inverkan och gillar att testa...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 016
Senast: Gimlan
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 189
Senast: Trissa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 700
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp