Bukefalos 28 år!

N

Nattviol

Söker nu fördelar respektive nackdelar på de olika märkena av Wascator-maskiner!
Podab har en 8kg för bra peng (begagnad) men har hört ryktesvägen att dom har haft lite div problem.
Det finns flertalet maskiner på 7kg, men räcker dom till att tvätta rent?

Behöver nu er hjälp för att bestämma mig för vilket märke jag ska satsa på ;)

Fram med era egna erfarenheter, både för- o nackdelar!
 
Sv: Wascator

Beror på vad du planerar att tvätta i din maskin, men är det hästtäcken speciellt i storleken större är det svårt att få vintertäckena rena i så pass lite maskin.

/Camilla
 
Sv: Wascator

Vad du än gör,köp inte Podab:eek: För några år sedan fick vi nya tvättmaskiner på jobbet(Podab) dröjde bara nåt år så började de krångla:crazy:
 
Sv: Wascator

Tack, det var nästan det jag misstänkte....

Då får jag fortsätta min jakt på wascator ;) Jag tror ändå jag satsar på en 7kg då.. Jätteskillnad i pris :eek: mellan 7 o 12.:o
Då kan man ju i alla fall tvätta vanliga täcken o schabrak mm hemma ;)
Vintertäckena kan man ju med glädje lämna iväg på tvätt o ev impregnering :angel:
 
Sv: Wascator

Jag har en 7-kilos och är jättenöjd. Har "bara" 4 hästar så jag klarar mig bra även om de större täckena bara går att köra ett i taget. Så himla ofta tvättar jag inte utetäckena så att det stör mig.
Blev erbjuden en 12-14-kilos (kommer inte ihåg riktigt) men den var så stor att den tog onödigt mycket plats hos mig. Sen ska man ju tänka lite ekonomiskt också. Som det är nu tvättar jag när jag har lust och behöver inte vänta på att få full maskin.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Wascator

Eh..... Det där lät ju lite konstigt nu när jag läser det så här i efterhand. :crazy:
Det jag menade var att eftersom maskinen inte är så jättestor måste jag inte samla ihop så himla mycket tvätt innan det blir en full maskin = ekonomiskt.
 
Sv: Wascator

Och förresten. Du kan ju alltid lyssna runt lite bland hyresvärdar / fastighetsskötare ifall de ska byta ut maskiner i någon fastighet. Så fick jag tag på min maskin. 1500 kr för två fullt fungerande kanonbra maskiner! :bow: Han jag köpte av sa att "det kan ju vara bra att ha en reservdelsmaskin ifall den första skulle gå sönder!"
 
Sv: Wascator

Wascator är ju ett märkesnamn! Uppköpt av Elektrolux.
PL

Upps.. :o Men det finns ju olika maskiner/företag som annonserar om Wascator från deras sortiment...

Trodde Wascator betydde att det är en lite "rejälare" maskin som tål lite tyngre tvätt.... Som mattor på fastighetsbolag, arbetskläder på div företag eller hästtäcken MM..
 
Sv: Wascator

Min maskin är av märket "Osby", men den är av samma stuk som Wascator-maskinerna. Tog för givet att det var den "typen" av maskiner vi diskuterade, så jag hängde inte upp mig på specifika märken.
 
Sv: Wascator

Jo, det var det jag ville ha reda på ;) De olika märkena av typen "wascator" ;)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 114
Utrustning Insåg att mitt behov av en transport var lite mer "akut" än jag tidigare trott. Eller akut, men jag hade tänkt köpa en typ nästa år...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 706
Senast: Buck
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 904
Kropp & Själ En natt i somras fick jag påhälsning av polisen, min fars dödsbesked slängdes i ansiktet på mig och en pappåse med hans personliga...
2
Svar
20
· Visningar
4 306
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp