WE-tråden

Japp, det är hela kittet. Vi har "för mycket" innestående medel ändå som ska investeras in i föreningen så det finns ju pengar men man vill ju inte bli helt blåst 😅 Tyskland är ju närmare för oss Skåningar också än vad Dalarna är så fraktmässigt är det nog inte jätteskillnader.
Jag har tummat på material från båda ställena och det är bra grejer. Jag finns också i Skåne, ni får gärna höra av er om ni behöver ett bollplank.
 
Någon som vill berätta hur ni fäst ring vid tjuren? :)
Och tjurens ben? Min man är lite inne på armeringsjärn ner i marken så den inte blåser bort medan jag tänkt vanliga fötter?
Vi har en magnet uppe på tjuren och en metallbit limmad på ringen. Tjuren står på fötter, har nog hittills inte sett nån lösning med att sticka ner i marken.
 
Är det någon som kommer försöka kvala till SIHS i år? :) Jag såg att min fd hemmaklubb (både ridskole- och hästlös ett tag till innan siffrorna på vågen börjar dala nedåt lite ^^ ) har ett av kvalen så funderar på att åka ut. Sen har jag faktiskt inte varit på SIHS sedan de lämnade Globen, så kanske blir att försöka åka i år och se WE-finalen även om den inte går i stora arenan. Pojkvännen är orimligt taggad på att åka. Efter att det gångna året sett x-antal ridsportssändningar så är han pepp på att bli antingen uppfödare eller ägare för att få gå runt i sponsrade kepsar, dricka bubbel och hänga i kiss and cry-hörnan på tävlingar :confused: så tänker att han får börja med en vanlig dödlig-biljett till Solna :D
Tror det är stört omöjligt att kvala till SIHS..Det är bara fyra platser, dubbla poäng för SM. Så det lär vara landslagsryttarna som rider den tävlingen. Vi arrangerar ett kval och min plan är att starta i det. Tävlingen 6/6 som jag är sugen på att rida svår klass är också ett kval. Vi är inte riktigt klara men blir kanske start iaf😅.
 
Tror det är stört omöjligt att kvala till SIHS..Det är bara fyra platser, dubbla poäng för SM. Så det lär vara landslagsryttarna som rider den tävlingen. Vi arrangerar ett kval och min plan är att starta i det. Tävlingen 6/6 som jag är sugen på att rida svår klass är också ett kval. Vi är inte riktigt klara men blir kanske start iaf😅.
Tio ekipage går till semi i Linköping, så där blir det lite större bredd iaf. Men ja, det kommer vara tufft att ta en av de fyra finalplatserna.
 
Tio ekipage går till semi i Linköping, så där blir det lite större bredd iaf. Men ja, det kommer vara tufft att ta en av de fyra finalplatserna.
Ja det lär åtminstone vara SM-ekipage. Linköping är dessutom 7 timmar bort för mig så sannolikheten att jag har råd att göra den resan är liten.
 
Ja det lär åtminstone vara SM-ekipage. Linköping är dessutom 7 timmar bort för mig så sannolikheten att jag har råd att göra den resan är liten.
Ja, det blir ju långa avstånd när det är nationella finaler. Men en stor fördel med cupen är ju att alla kval som arrangeras gör att det blir fler svårklasstävlingar och de är rätt bra utspridda i landet.
 
Tror det är stört omöjligt att kvala till SIHS..Det är bara fyra platser, dubbla poäng för SM. Så det lär vara landslagsryttarna som rider den tävlingen. Vi arrangerar ett kval och min plan är att starta i det. Tävlingen 6/6 som jag är sugen på att rida svår klass är också ett kval. Vi är inte riktigt klara men blir kanske start iaf😅.
Har inte läst på så noggrant eftersom jag själv inte kommer att tävla. Men surt med så få platser, då känns det ju rätt meningslöst jämfört med de uppvisningar de haft tidigare?
 
Har inte läst på så noggrant eftersom jag själv inte kommer att tävla. Men surt med så få platser, då känns det ju rätt meningslöst jämfört med de uppvisningar de haft tidigare?
Kvalen är för närvarande på 19 olika ställen, väl utspritt i landet (t ex 2 på Gotland). Sen blir det en semifinal för de 10 bästa och till sist en final för de 4 bästa. Så jag tycker absolut att spridningen är tillräcklig. Det går ju inte att lägga en riksfinal på olika ställen, då tappar den helt betydelse. Jag ser inte heller att det skulle vara bra att splitta de 10 i semi på fler orter än en. Tittar man på var aktiva tävlingsryttare finns är Linköping ett rimligt läge för semi. Att finalen går på SIHS är ju liksom inte förändringsbart! Jag ser en stor skillnad mot uppvisningarna som varit tidigare. Ekipagen som tävlar har kvalat för att nå dit och en tävling blir en helt annan sak än att göra en uppvisning. Dessutom får grenen betydligt mer uppmärksamhet och planeringen gör att det troligen kommer vara fullt på läktarna under finalspeeden.
 
Kvalen är för närvarande på 19 olika ställen, väl utspritt i landet (t ex 2 på Gotland). Sen blir det en semifinal för de 10 bästa och till sist en final för de 4 bästa. Så jag tycker absolut att spridningen är tillräcklig. Det går ju inte att lägga en riksfinal på olika ställen, då tappar den helt betydelse. Jag ser inte heller att det skulle vara bra att splitta de 10 i semi på fler orter än en. Tittar man på var aktiva tävlingsryttare finns är Linköping ett rimligt läge för semi. Att finalen går på SIHS är ju liksom inte förändringsbart! Jag ser en stor skillnad mot uppvisningarna som varit tidigare. Ekipagen som tävlar har kvalat för att nå dit och en tävling blir en helt annan sak än att göra en uppvisning. Dessutom får grenen betydligt mer uppmärksamhet och planeringen gör att det troligen kommer vara fullt på läktarna under finalspeeden.
Tänkte mer att fler var det väl en handfull (antagligen sm/vm-ekipage) på mässarenan och nu är det i princip samma ekipage som har möjlighet att kvala på mässarenan så tänkte att det var lite onödigt i just det avseendet. Är sjukt pepp dock på att det blir en skjuts för grenen i helhet med massor av tävlingar på bra nivå i hela Sverige. Hade dock gärna sett att fler än fyra kör finalen :)
 
Tänkte mer att fler var det väl en handfull (antagligen sm/vm-ekipage) på mässarenan och nu är det i princip samma ekipage som har möjlighet att kvala på mässarenan så tänkte att det var lite onödigt i just det avseendet. Är sjukt pepp dock på att det blir en skjuts för grenen i helhet med massor av tävlingar på bra nivå i hela Sverige. Hade dock gärna sett att fler än fyra kör finalen :)
Det hade jag med!
 
Kvalen är för närvarande på 19 olika ställen, väl utspritt i landet (t ex 2 på Gotland). Sen blir det en semifinal för de 10 bästa och till sist en final för de 4 bästa. Så jag tycker absolut att spridningen är tillräcklig. Det går ju inte att lägga en riksfinal på olika ställen, då tappar den helt betydelse. Jag ser inte heller att det skulle vara bra att splitta de 10 i semi på fler orter än en. Tittar man på var aktiva tävlingsryttare finns är Linköping ett rimligt läge för semi. Att finalen går på SIHS är ju liksom inte förändringsbart! Jag ser en stor skillnad mot uppvisningarna som varit tidigare. Ekipagen som tävlar har kvalat för att nå dit och en tävling blir en helt annan sak än att göra en uppvisning. Dessutom får grenen betydligt mer uppmärksamhet och planeringen gör att det troligen kommer vara fullt på läktarna under finalspeeden.
Just kvaltävlingarna ligger jättebra! Men just att det kommer vara de vanliga toppekipagen och på mässarenan är lite smolkigt. Men hoppas och tror det är en tidsfråga innan klassen kan få vara lite större och i stora arenan! Drömmen är att det ska kunna bli som inomhusfälttävlan att det skulle kunna bli en internationell serie. Det hade varit så roligt att följa!
 
Just kvaltävlingarna ligger jättebra! Men just att det kommer vara de vanliga toppekipagen och på mässarenan är lite smolkigt. Men hoppas och tror det är en tidsfråga innan klassen kan få vara lite större och i stora arenan! Drömmen är att det ska kunna bli som inomhusfälttävlan att det skulle kunna bli en internationell serie. Det hade varit så roligt att följa!
Ja jag jobbar på att få till en tävling med internationella ekipage på svensk mark, men även där är avstånd en viktig fråga. De flesta är inte vana vid svenska avstånd :). Startsträckan är lång men vi är en bra bit på väg i alla fall. Men vill man se bra ridning finns många bra tävlingar att åka till som publik redan nu. Fyra svenska ekipage kommer t ex tävla i tufft internationellt motstånd i München Kristi himmelsfärdhelgen. Det är en superkul tävlingsplats som dessutom brukar webbsända.
 
Ja jag jobbar på att få till en tävling med internationella ekipage på svensk mark, men även där är avstånd en viktig fråga. De flesta är inte vana vid svenska avstånd :). Startsträckan är lång men vi är en bra bit på väg i alla fall. Men vill man se bra ridning finns många bra tävlingar att åka till som publik redan nu. Fyra svenska ekipage kommer t ex tävla i tufft internationellt motstånd i München Kristi himmelsfärdhelgen. Det är en superkul tävlingsplats som dessutom brukar webbsända.
Hoppas på websändning! Dags för WE att flytta in hos Clipmyhorse 😁
 
Nu är bron framkörd🤩!
20240425_204145.jpg
 
Har haft träningar i ösregn under em. Inte så muntert väder men desto roligare elever! Hade två unga ridskoletjejer som ska rida LD på vår tävling. Superpeppiga och ponnierna är verkligen klippor! Sen en mamma som tagit över dotterns ponny när hon slutade rida. Avslutade med två äldre damer i 60-70års ålder! Den ena är så gott som helt nybörjare och har en jättefin islänning. Hon var med förra gången också och hade verkligen tränat! Hennes vän hade en 22 år gammal travhäst. WE är verkligen för ALLA!! Tycker det är så himla roligt för alla ryttarna jobbade så fint tillsammans med sina hästar🩷.

Vår tävling 23/5 är dessutom FULL med 20 ekipage🤩!!
 
Om man ska övertala en typisk klassisk dressyr/hoppingklubbs styrelse till att satsa mer på WE, vilka är era bästa argument?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: WBanna
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
801
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 267
Senast: Hedinn
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 360
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp