Bukefalos 28 år!

"Weekend" i Stockholm?

iNHALE

Trådstartare
Vecka 34 är det tänkt att jag ska upp till Stockholm under två vardagar dagar och ska ihop med en vän sysselsätta mig där under denna tiden. Ni som kan Stockholm, vad kan man göra i Stockholm som både är roligt och helst gratis? Livrustkammaren har ju fri entré t.ex men vad finns det mer att göra?

Alla tips mottages tacksamt.
 
Samtliga statliga museum har gratis inträde är min uppfattning.

Mina tips, Bada i Hornsberg, cykla runt Djurgården, Hagaparken, kolla på vaktavlösningen på Slottet, då helst den stora om det sker under ditt besök, det borde det göra.
 
En guidad tur på Hallwyllska Museet.
Lagom långt men jätteintressant att få se ett palats från sekelskiftet.

Man börjar i källaren där köket var och tjänstefolket höll till och jobbar sig sen uppåt våning för våning tills man hamnar på vinden. All originalinredning finns kvar. Rummet där allt är i guld är fantastiskt spektakulärt!
Ligger nära Kungsträdgården.
 
Vad roligt att du tyckte om det. Jag hade garanterat missat det på egen hand men en kompis som studerat arkeologi i Stockholm tipsade om det.
Ja det hade jag också om du inte tipsat om det. Riktig guldklimp som jag säkert kikar in på fler gånger - tyckte otroligt nog att det var mer intressant än Naturhistoriska och tom min väldigt skeptiska mamma var väldigt imponerad! :D
 

Liknande trådar

Hemmet Har en källarförråd som inte är för rolig. Dörren i sig är ok men entrén ned är verkligen allt annat än ok. Trappen fick sig nog en...
Svar
14
· Visningar
1 023
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
344
Senast: VLMF
·
Fritid Jag tänkte att det hade varit roligt med tråd där vi kan ge varandra tips och idéer på semesterkänsla i vardagen nu under sommaren...
2
Svar
24
· Visningar
2 121
Senast: Kakis
·
Fritid Nästa vinter i november eller januari planerar jag att åka till solen ca 2 veckor. Men var ska jag åka? Enda kravet är att flygresan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp