Bukefalos 28 år!

Weekendresa i Sverige

RostKaptenen

Trådstartare
Tips på ställen en kan åka i för en helg i södra delarna av landet? Tänker nog mer land och stuga än stadsäventyr. Något mysigt ställe där en kan hyra stuga och det finns något fint att se eller göra? Gärna hundvänligt:up:
 
Strängt taget är ju allt nedanför Sundsvall södra delarna av landet... ;) ...men jag antar att du menar Götaland eller dess södra delar.
Jag skulle kanske tittat på Bohuskusten, nånstans mellan Grebbestad och Lysekil. Vacker miljö, och exempelvis Nordens Ark ligger inom räckhåll.
Eller Göteborgs skärgård. Ute i en annan värld men ändå nära till stan.
Eller Bjärehalvön, Båstad-Torekov nånstans. Båstad är fint 51 veckor om året. :angel:
Eller Skånes syd- eller östkust. Från kusten och kanske en mil in i landet, så det är cykelavstånd till havet.
Eller Blekinges skärgård.
Eller Öland.
Eller Gotland.
Eller Visingsö.
 
Strängt taget är ju allt nedanför Sundsvall södra delarna av landet... ;) ...men jag antar att du menar Götaland eller dess södra delar.
Jag skulle kanske tittat på Bohuskusten, nånstans mellan Grebbestad och Lysekil. Vacker miljö, och exempelvis Nordens Ark ligger inom räckhåll.
Eller Göteborgs skärgård. Ute i en annan värld men ändå nära till stan.
Eller Bjärehalvön, Båstad-Torekov nånstans. Båstad är fint 51 veckor om året. :angel:
Eller Skånes syd- eller östkust. Från kusten och kanske en mil in i landet, så det är cykelavstånd till havet.
Eller Blekinges skärgård.
Eller Öland.
Eller Gotland.
Eller Visingsö.
Ja kanske ska vara tydligare:D Vi bor på sydkusten så Sundsvall med omnejd är liiite långt att ta bilen till för en helg:angel:
 
Jag skulle åkt till någon av Skånes nationalparker, hyrt stuga och vandrat omkring i vacker natur. :) Kullaberg, Söderåsen eller Stenshuvud! Underbara platser med svårslagen natur och utsikt, dock ska väl hunden alltid vara kopplad antar jag. Har för mig att iaf Söderåsen har jättemysiga timmerstugor man kan hyra i skogarna.

Ett annat favoritområde är Omberg vid Vadstena, Vättern. Även där svårslagen utsikt. ;) Man kan vandra/åka bil på underbara vägar och stigar på Omberg med ekskogar, orkidéängar m.m. Där finns också fågelsjön Tåkern i närheten och en känd runsten, tror det fler mycket mer kulturhistoriska platser runt omkring också. Vägen på Omberg från Stocklycke till Omberg utmed Vättern (enkelriktad) är :love: :love: . Där kan man också vandra, delvis på vägen, delvis på led! Vet inte hur det är med boende men det borde finns lite allt möjligt att välja på i närheten. Sen kan man åka in till Vadstena och dess slott och kloster, med många fina små hantverksbodar och god glass. :up:
 
Senast ändrad:
Tips på ställen en kan åka i för en helg i södra delarna av landet? Tänker nog mer land och stuga än stadsäventyr. Något mysigt ställe där en kan hyra stuga och det finns något fint att se eller göra? Gärna hundvänligt:up:

På skräddarön i gbgs norra skärgård har de en del stugor där hund är tillåtet. Sök skräddarön stuga på Google skriver från mobilen lyckades inte kopiera in länken.

.
 
Jag har kommit fram till att hamnarna kring Gullspång/Otterbäcken/Mariestad är väldigt väldigt mysiga. Göta Kanal lär väl vara smockfullt med turister längre fram i sommar, jag tycker det är trevligare innan turistsäsongen kommit igång ordentligt.
Väldigt förtjust i Kinnekulle, mycket vacker natur och många sevärdheter! Ärligt talat väldigt förtjust i de flesta av platåbergen på slâtta.

Jag är kanske lite partisk förstås, som bor mitt bland dem :D Måste ut och spana orkidéer snart!
 

Liknande trådar

Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
1 046
Senast: ii-ssa
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
373
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
190
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
18 895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp