Bukefalos 28 år!

Weekendresa tips

Det hade ju varit så häftigt!! Men skjuter inte hotellpriserna i höjden under denna tiden?

Jo men det går att hitta bra erbjudanden om man kollar nu. Dessutom finns det en uppsjö med folk som hyr ut rum eller lägenhet under denna tid.
Man måste inte boka bord på oktoberfest, speciellt inte om man är två. Det går alltid att få plats någonstans. Dessutom är det typ bara företag eller föreningar som bokar hela bord för att det är dyrt och det finns en minimisumma som måste spenderas under tiden man är där.
Jag har alltid kunnat få sittplats!
 
Jag och min kompis planerar att åka iväg på en weekendresa sensommar/höst och behöver tips :D
Vi vill betala max 5k var. Det måste finnas något att hitta på på dagarna, behöver inte vara något komplicerat. Vi båda tycker om att dricka öl så ett bra pub och uteliv är ett måste!
Bomba med erfarenheter och förslag :laugh:


Wien - jättefin stad med massor att göra! Nära till Budapest också om ni vill dit en sväng.

Dublin är redan skrivet, men Edinburg är också fint! Eller London?

Jag tyckte mycket om Barcelona, men där var mer tapas och cava än öl. Eller så är det mina minnen bara, det fanns säkert massa ölsorter också för den som sökte.

Prag och östhuvudstäderna såklart, Budapest, Bukarest, Bratislava,,, Prag tyckte jag var en fin stad att promenera runt i och där finns ju dessutom för den nyfikne mycket historia kopplad till elaka svenskar som kommer och slår sönder och stjäl.
 
Edinburgh älskar jag! Annars lockar Portugal, Österrike och Italien mig mycket. Sistnämnda mycket pga mat, vin och glass :d
 
Osäker på om budgeten räcker (beror på flygtid), men Bilbao är väldigt trevligt och lagom för en weekend. Öl-utbudet vet jag dock inget om.
 
Om jag skulle ta en kortsemester den tiden på året skulle jag flyga till Manchester, ta tåget till York och tillbringa en dag åt att upptäcka stan och shoppa (många roliga småbutiker), kanske göra en dagsutflykt också till t ex Castle Howard. Sen skulle jag stanna till i Leeds på vägen tillbaka och gå på museer och tillbringa sista natten i Manchester.
 
Om jag skulle ta en kortsemester den tiden på året skulle jag flyga till Manchester, ta tåget till York och tillbringa en dag åt att upptäcka stan och shoppa (många roliga småbutiker), kanske göra en dagsutflykt också till t ex Castle Howard. Sen skulle jag stanna till i Leeds på vägen tillbaka och gå på museer och tillbringa sista natten i Manchester.
Och se York Minster och kanske gå på Jorvik!
 
Om jag skulle ta en kortsemester den tiden på året skulle jag flyga till Manchester, ta tåget till York och tillbringa en dag åt att upptäcka stan och shoppa (många roliga småbutiker), kanske göra en dagsutflykt också till t ex Castle Howard. Sen skulle jag stanna till i Leeds på vägen tillbaka och gå på museer och tillbringa sista natten i Manchester.
Åh, älskar York:love:

Det är dessutom simpelt att åka tåg i UK.
 
Ja, och flyger man till London är det dessutom värsta lyxtåget som går dit upp, inte trångt som det kan vara annars.
 
Tack för alla tips! Ös på med mer

Köpenhamn känns inte så jätte spännande eftersom vi bor dryga 40 min därifrån.

Jag är inbiten hästtjej med egen häst sedan många år tillbaka. Kompisen har en häst hon rider två gånger i månaden :p

Någon som varit i reykjavik?
 
Eller York Castle Museum som har en fantastisk rekonstruerad viktoriansk gata där man kan gå in i butiker och verkstäder.

Åh älskade det när jag var där!
Kan verkligen också tipsa om York. Stannade där en natt på väg upp till Edinburgh och älskade staden. Så mysig :love:
 
Jag och min kompis planerar att åka iväg på en weekendresa sensommar/höst och behöver tips :D
Vi vill betala max 5k var. Det måste finnas något att hitta på på dagarna, behöver inte vara något komplicerat. Vi båda tycker om att dricka öl så ett bra pub och uteliv är ett måste!
Bomba med erfarenheter och förslag :laugh:

Stockholm, Malmö eller Göteborg! Sensommar kan både Varberg och Halmstad också vara bra. Mindre pengar på själva resan och mer pengar till mat och nöjen.

Annars London, Edinburgh eller Dublin om publivet är viktigt.
 
Förutom alla bra tips som redan finns i tråden - Riga! När jag var där kostade flyg tor under tusenlappen med Air Baltic och man får mycket hotell för pengarna.
 
Jag är inbiten hästtjej med egen häst sedan många år tillbaka. Kompisen har en häst hon rider två gånger i månaden :p

Någon som varit i reykjavik?

I så fall är ett tips Newmarket - galoppens hemstad. Man flyger till London, helst till Stansted för då är det bara 45 min bussresa. På morgonen kan man gå ut tidigt och titta på träningen på fälten tio minuters promenad från High Street. Hundratals hästar som går i perfekta mönster för att allt ska flyta. När det börjar bli kyligt går man till puben och käkar frukost. Pubpriserna är ungefär hälften av de i London. En pint kan fortfarande kosta mindre än tre pund.

I staden finns också ett galoppmuseum och strax utanför The National Stud som har guidade turer. Så galoppbanorna naturligtvis och ibland är det auktion. På den mindre hästiga sidan är oväntat bra shopping, både i vanliga affärer och helt fantastisk second hand-shoppar.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
758
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 790
Senast: Bulldoozer
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 868
Senast: Whoever
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 508
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp