Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Givetvis är det lättare för lyan om det finns bybor med, men man kan också göra vissa specialroller svagare. Har varit med i många lekar där det bara varit specialare med och onda vunnit ändå.

Jag tror @cirkus syfta på att det är lättare för en ond att låtsas ha en specifik god roll, Det blir liksom en luddig grå massa att gömma sig snarare än att behöva "sno" någon annans roll och då lätt bli avslöjad av den personen.
 
Apropå rollfördelning - (kanske hör detta hemma i anmälningstråden).

Jag tror att det är en fördel för lyan rent generellt om det finns några bybor med i leken. Förra leken utan bybor hade vi det jävligt knivigt i lyan när alla de goda rollerna liksom redan uppenbart var upptagna på sluttampen.

Sen är det inte självklart att alla specialroller är till gagn för de goda heller. Jag tycker häxa och trollkarl kan slå väldigt knepigt.
Ja det håller jag med om. Det fanns ingen chans att någon skulle tro att jag hade någon specialroll men att jag var bybo hade varit rimligt.
 
Här var ju hintningarna till stor nackdel för de goda - utan dem hade vi i lyan definitivt haft sämre koll eftersom flera av oss är rätt orutinerade.
 
Glömde skriva: @quarter4ever du var verkligen bra denna leken. Där i slutet blev du lite "gamla q4" med panikinlägg typ men du var så lugnt spelet igenom att jag nästan började undra om det var du som spelade ;)
 
Glömde skriva: @quarter4ever du var verkligen bra denna leken. Där i slutet blev du lite "gamla q4" med panikinlägg typ men du var så lugnt spelet igenom att jag nästan började undra om det var du som spelade ;)
Tack snälla du, jag tycker jag mest är förvirrad och ute och seglar,
förlåt min vapensyster:love:
Jag såg ju vad du skrev om Artline och att hon typ glidit med som godförklarad hela leken,
och hade jag då inte riktat ögonen på dig och fastnat där
med massa inlägg hit och dit, så hade jag
gått efter henne
valde bara fel offer denna gången för "spanish inquisitation"
Och nää inget spel utan precis som jag sa i leken
att något lär man sig ju....
 
Det var jättekul att leka med er men nu tar jag paus! Det var tokstressigt på kvällarna - jag vandrade runt med babyn i bärsele och försökte läsa och skriva på surfplattan samtidigt...

De kommande lekarna ska jag bara läsa i lugn och ro.

Tack @Lilltess : du var en bra tvilling, men mig hade du inte mycket hjälp av tyvärr... Jäklar vad duktiga ni är! :bow:
 
Det var jättekul att leka med er men nu tar jag paus! Det var tokstressigt på kvällarna - jag vandrade runt med babyn i bärsele och försökte läsa och skriva på surfplattan samtidigt...

De kommande lekarna ska jag bara läsa i lugn och ro.

Tack @Lilltess : du var en bra tvilling, men mig hade du inte mycket hjälp av tyvärr... Jäklar vad duktiga ni är! :bow:

Jag har haft värre tvlillingar, en dök aldrig upp så där satt jag med mössan i handen och väntade ;)
 
Och förlååååt @quarter4ever att jag ville lyncha dig. Jag var så säker på att du faktiskt visste att Lilltess var god och vu var säjra på att du fattat att vi var tvillingar, så din omvändning kunde i mina (dumma) ögon bara betyda att du var demonad.
 
Och förlååååt @quarter4ever att jag ville lyncha dig. Jag var så säker på att du faktiskt visste att Lilltess var god och vu var säjra på att du fattat att vi var tvillingar, så din omvändning kunde i mina (dumma) ögon bara betyda att du var demonad.
hade jag varit du så hade jag tvivlat på mig också...;)
Men du förstod vad jag menade med min fråga om du var säääker på Lilltess dagen efter?
 
hade jag varit du så hade jag tvivlat på mig också...;)
Men du förstod vad jag menade med min fråga om du var säääker på Lilltess dagen efter?

Jag skrev till Lilltess på torsdagskvällen att du verkade ha fattat våra roller, så jag tänkte att du ville att jag skulle bekräfta det...
 
lite följdfrågor om denna demonen:
Om siaren siat Koppen får den veta att hon var demon eller" bara" ulv
Om inte siaren blivit demonad och råkar sia den som blivit demonad får den veta att vederbörande blivit demonad eller får den bara veta att den är ulv?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
53 015
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp