Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

Jag funderade på om det var någon slags omvänd taktik - att vara så övertydliga med att ni var tvillingar så ingen skulle tro det men det spelade inte så stor roll för mig eftersom jag var rätt övertygad om att ni var goda bägge två ändå.
Tänka sig, det var jag också :angel:
 
:rofl:


Ja jag var lite frustrerad över att @Habina upplyste alla om att hon var siare, så jag var liksomn rätt fokuserad på hur sjutton jag kunde verka ospionig och samtidigt föja habina.

Det var därför jag teoria om varför habina borde vara god oavsett dentakus roll och att jag inte höll med Habina i hennes teorier.

Men omm du redan glömt det blev du väl inte så förvirrad av det iallafall. :laugh:

Upplyste? Gjorde jag? :( Ville bara vara tydlig med att jag inte visste så mycket som alla verkade tro och om jag blev käkad att ingen skulle få för sig att jag siat någon jag inte siat.
 
Nu visste ju inte du att det var fler onda kvar än ni trodde men i det läget igår så var alla goda värdefulla. Hur du skulle övertygat de andra vet jag dock inte! :p
Ang att man ska offras som bybo:
Fast då tänkte jag mer på innan gårdagens DL, fattade ju att många skulle tro att jag och Lilltess var tvillingar....
 
Jag gjorde en lilltess också.

Jag skrev ett lya meddelande offentligt. :o Tack och lov så var det i anmälningstråden och jag upptäckte mitt misstag direkt efter jag skickat. :rofl:
 
Upplyste? Gjorde jag? :( Ville bara vara tydlig med att jag inte visste så mycket som alla verkade tro och om jag blev käkad att ingen skulle få för sig att jag siat någon jag inte siat.

Inte vara ledsen du fick ju fram ditt budskap. Jag är dock av den orsaken att det är bra att vara lite extra hemlig när det finns demoner med. jag hade inte anmärkt på det annars. :)

Det som gjorde att jag tyckte det var tydligt att du var siare var att jag tyckte(svårt för mig att bedömma dock jag hade ju extrainfo) det borde vara tydligt att du hade info om dentaku.
 
Där vill jag tacka den som drog upp bollen__ hade inte siat henne om jag inte fått tipset. :)
kan det ha varit jag som gjorde det?
skrev så här ( klippt från citat)
Det sista jag fetat i slutklämmen på ditt inlägg är ditt dorekts angrepp på mig och Lilltess, varför tog du inte med bollen__ också, hon har ju skrivit nästan exakt samma saker dessutom?
 
Ja, jag tyckte habina höll upp en blinkande neonskylt där det stod att hon var siare, men uppenbarligen var den lite otydlig. :D

Jag håller med dig om @Artline hade henne tidigt på min lista over misstänkta men det fanns liksom inget att bygga teori kring.

För övrigt verak ingen riktigt ha fattat att det sista jag gjorde var att upplysa om att jag MM habina hade specialrollerna heller det var liksom det som var poängen med att ta med mig själv när jag pratade om demonoffer.

Efter andra omgången så konstaterade jag att habin var siare och du spion med reservation för att ni var ulvar och spelade skjortan av resten. Och efter ett tag var det uppenbart att inga andra gjorde anspråk på de rollerna. Jag vågade inte lita på det förrän du blev käkad dock.
 
Alltså mitt svar på den är att det skulle vara du eller artline. Främst för det ändå är lite skumt att vi godförklarade varandra sedan dag ett? (Det har jag visserligen en teori om varför ) och sen för att artline känns som i mitten på allas listor och har väl aldrig blivit helt godförklarade av någon och jag väntar ju på att på något sätt få bekräftelse av siaren att jag är inne på rätt spår.

Jag ber om ursäkt för mina röriga inlägg idag, jag mår pyton känns som det är en influensa på G så är helt matt i både kropp och knopp.
Jag var ju helt säker på att Lilltess och Q4 var tvillingar. Så jag trodde att denna kommentaren var en snygg och diskret smyghint om att siaren skulle sia mig :p
 
Det har varit riktigt intressant att vara ulv. Det är fascinerande (och skrämmande) att se sådana man vet är goda att de också kan bete sig skumt.
 
Tuff och hård kamp!
Jag tycker att den här lekens spelare var q4e - du var ju så nära att naila Habina som demonoffret igår.

Jag antar att MM fattade att Habina var siare och alltså trodde på henne när hon röstade på q4e.

Aldrig lita på någon! O_o

Nej, faktiskt inte.
Att Habina var siare visste jag sen dag ett men igår hade jag inget att gå på så jag valde Q eftersom hon var den enda som verkade få panik efter demonen blivit lynchad. Biverkningen av att demonen finns med är ju att allt man trodde innan försvann så jag hade ingenting helt enkelt.
 
tumblr_m7a4757L1W1qi9dhho1_500.gif


:devil:

Det var inga problem att åka ut tidigt när man kunde sitta i lyan och mysa! Särskilt mot slutet då vi hade det riktigt trevligt... :D
 
Jag vet att det egentligen var en ulv för mycket men tyckte att de goda vunnit lite väl lätt i de två sista lekarna (inre alls bitter över att inte vi inte vann senaste :angel:) så tänkte utmana alla lite extra.

Det är ju sån övervikt på goda specialroller att det är skitsvårt för de onda att vinna :devil:

Fast nä? Jag var ond i en lek med massor av goda specialare för inte alls längesen och vi vann. I den här leken var det ju dock ganska kört för goda från början med ganska få goda specialare och extremt många onda.

*kl*
Myrten fick mig att börja läsa leken och jag höll på att bli tokig när ni inte lynchade Habina igår :arghh:
 
Apropå rollfördelning - (kanske hör detta hemma i anmälningstråden).

Jag tror att det är en fördel för lyan rent generellt om det finns några bybor med i leken. Förra leken utan bybor hade vi det jävligt knivigt i lyan när alla de goda rollerna liksom redan uppenbart var upptagna på sluttampen.

Sen är det inte självklart att alla specialroller är till gagn för de goda heller. Jag tycker häxa och trollkarl kan slå väldigt knepigt.
 
Fast nä? Jag var ond i en lek med massor av goda specialare för inte alls längesen och vi vann. I den här leken var det ju dock ganska kört för goda från början med ganska få goda specialare och extremt många onda.

*kl*
Myrten fick mig att börja läsa leken och jag höll på att bli tokig när ni inte lynchade Habina igår :arghh:

Jag orkade inte läsa allt de skrev igår, blev för frustrerad, tråden var som en otäck finne eller sårskorpa jag vill peta(läsa) men borde låta bli för mitt eget bästa. :cool:
 
Apropå rollfördelning - (kanske hör detta hemma i anmälningstråden).

Jag tror att det är en fördel för lyan rent generellt om det finns några bybor med i leken. Förra leken utan bybor hade vi det jävligt knivigt i lyan när alla de goda rollerna liksom redan uppenbart var upptagna på sluttampen.

Sen är det inte självklart att alla specialroller är till gagn för de goda heller. Jag tycker häxa och trollkarl kan slå väldigt knepigt.

Jag tycker det kan vara intressant att lyfta in i den pågående hintningsdisskussionen.

Om det inte hintas är det ju inte så stort problem för ulvarna att det inte finns bybor, har väl viss påverkan men inte lika mycket.
 
Apropå rollfördelning - (kanske hör detta hemma i anmälningstråden).

Jag tror att det är en fördel för lyan rent generellt om det finns några bybor med i leken. Förra leken utan bybor hade vi det jävligt knivigt i lyan när alla de goda rollerna liksom redan uppenbart var upptagna på sluttampen.

Sen är det inte självklart att alla specialroller är till gagn för de goda heller. Jag tycker häxa och trollkarl kan slå väldigt knepigt.

Givetvis är det lättare för lyan om det finns bybor med, men man kan också göra vissa specialroller svagare. Har varit med i många lekar där det bara varit specialare med och onda vunnit ändå.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
53 024
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp