Western Padd?

Sv: Western Padd?

Det kan den visst varq! Tyskarna har sällan haft rätt! ( WW2) :D
 
Sv: Re: Western Padd?

What I do know is, you don't know shit about this pad Mr. Smarty Pants. :p ;)

* Allows the horses back to flex and move more freely. Som om en pad skulle utgöra ett hinder?? Yep, vissa pad utgöra hinder till hästens rörelse, duh!vad skulle den paden vara gjord av?? Plåt??
* Improves air flow and release of heat . Var hittar man strömmande luft under en pad? Vid ryggraden, come on Bill your smarter than that. I teorin, kanske, men inte i praktiken! C´mon you know better than that!
* Allows right and left balance for the rider. Det gör alla padar! Nej du , det gär inte alla paddar, gör din läxa! :rofl:

* Improves the feel of riding by facilitating close contact . Bullshit! You wish it was. Vad gör dig mest irreterade, att det finns vissa saker du inte vet om eller att du kan har fel ibland?;) Jag har sällan fel! :angel:
* Improves the horses comfort and performance. Ja , det gör alla padar i mindre eller större omfattning, det är ju därför man använder pad. :eek:What? Nej det gör de inte. Vissa pad är bara skit och skulle aldrig var imellan en häst och en sadel. Vissa kan gör mer skada en att hjälpa. Jamen jag sa ju det, , vissa är skit, andra inte! i mindre eller störra omfattning
Konstig att denna padden som är så fullt av bullshit var i en test i tyskland med alla dessa stora och mindre märke padar och kom först i alla resultaterna. Den kan inte vara så dåligt om även tyskarna tycker om den.:angel:
Jag beklagar, california, men jag håller inte med dej! Även om det står Parelli på den!
 
Senast ändrad av en moderator:
Ingen sa att du måsta håller med. Och det har inget med Parelli att göra. Det det ha med att göra är att den är en väldigt bra pad.

* Allows the horses back to flex and move more freely. Som om en pad skulle utgöra ett hinder?? Yep, vissa pad utgöra hinder till hästens rörelse, duh!vad skulle den paden vara gjord av?? Plåt?? Nej, men om sadelen inte passar från start så kan vissa pad "interfere" mera med hästens rörelse. Det kan gör att sadeln passa ännumer sämmre
* Improves air flow and release of heat . Var hittar man strömmande luft under en pad? Vid ryggraden, come on Bill your smarter than that. I teorin, kanske, men inte i praktiken! C´mon you know better than that!I praktiken med.
* Improves the feel of riding by facilitating close contact . Bullshit! You wish it was. Vad gör dig mest irreterade, att det finns vissa saker du inte vet om eller att du kan har fel ibland? Jag har sällan fel!
* Improves the horses comfort and performance. Ja , det gör alla padar i mindre eller större omfattning, det är ju därför man använder pad. What? Nej det gör de inte. Vissa pad är bara skit och skulle aldrig var imellan en häst och en sadel. Vissa kan gör mer skada en att hjälpa. Jamen jag sa ju det, , vissa är skit, andra inte! i mindre eller störra omfattning. Det sa att denna pad ska vara mer bekväm för hästen och du sa att alla paddar är bekväm mer eller mindre. Jag förstår inte varför du själv tog denna poäng. Varför är det så svårt för dig att tror att detta pad kunna faktis vara mer bekväm för en häst än de flesta padar där ute på marknaden?

Jag har gjort min research på detta paden jag vet vad det kan gör och du får vara trångt synt allt du vill, men enventuellt så kommer du ser i framtiden att du har fel.:angel:
 
Sv: Western Padd?

ja vad är bättre, trångsynt eller enögd ? :rofl:
 
Ja du, du som är båda och ta och öppna båda ögonen och vidga dina vyer blir nog bäst.;) Det faktis finns en värld utanför din egna lilla!:idea:
 
Sv: Re: Western Padd?

Ja du, du som är båda och ta och öppna båda ögonen och vidga dina vyer blir nog bäst.;) Det faktis finns en värld utanför din egna lilla!:idea:
Eller kanske man ska öppna båda ögonen, för allt som är skrivet i reklamen är heller inte sant! Även om man vill tro det!;)
 
Re: Sv: Re: Western Padd?

Eller kanske man ska öppna båda ögonen, för allt som är skrivet i reklamen är heller inte sant! Även om man vill tro det!;)
Det är sant, MEN det betyder inte att det är falsk heller, bara för att man vet ingenting om det!:idea:
 
Sv: Western Padd?

Hej på dig Bill... Vad rekommenderar du för Pad? Har du kreativa svar istället för alla dessa påhopp på de som försöker byta erfarenheter... Jag och många med mig vill säkert veta detta.
 
Sv: Western Padd?

hmmm... Det blev en alldeles vanlig ull padd med cutback (kallas för rancher pad, på någon hemsida)... Ganska nöjd med den (och speciellt priset) :), men cutbacken är ju lite kort faktiskt, jag skulle vilja ha helt fritt under själva cantle och det räcker inte riktigt cutbacken till... Men den funkar.

Jag var däremot lite emot de som har cut out förut, men skulle nog ändå velat prova en för nu börjar jag bli lite nyfiken på dessa...

Där bör ju "luft hålet" hamna rätt över cantle istället för lite för långt fram som med cutbacken... ???

Erfarenheter synpunkter?
 
Sv: Western Padd?

Hej på dig Bill... Vad rekommenderar du för Pad? Har du kreativa svar istället för alla dessa påhopp på de som försöker byta erfarenheter... Jag och många med mig vill säkert veta detta.
Diamondwool pads! (en tums)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Western Padd?

hmmm... Det blev en alldeles vanlig ull padd med cutback (kallas för rancher pad, på någon hemsida)... Ganska nöjd med den (och speciellt priset) :), men cutbacken är ju lite kort faktiskt, jag skulle vilja ha helt fritt under själva cantle och det räcker inte riktigt cutbacken till... Men den funkar.

Jag var däremot lite emot de som har cut out förut, men skulle nog ändå velat prova en för nu börjar jag bli lite nyfiken på dessa...

Där bör ju "luft hålet" hamna rätt över cantle istället för lite för långt fram som med cutbacken... ???

Erfarenheter synpunkter?
Om du visste hur bommen ser ut under cantle så skulle du inse att det inte finns utrymme för några "luftströmmar" där. Cut back är till för att det inte ska bli knökafullt med material under the gullet så det har inget med californisSweds luftströmmar under paden att göra :D
 
Sv: Western Padd?

Om du visste hur bommen ser ut under cantle så skulle du inse att det inte finns utrymme för några "luftströmmar" där. Cut back är till för att det inte ska bli knökafullt med material under the gullet så det har inget med californisSweds luftströmmar under paden att göra :D

Ne... jag var inte ute efter luftströmmar utan efter att inte ha knöka fullt precis som cut back och cut out väl är till för... (jag trodde dock inte tidigare att cut out kunde vara bra el. tillräckligt för min häst med manke...) men jag är som sagt nyfiken att prova nu...

Sen ska jag väl erkänna att western sadelns delar sitter inte riktigt än i mitt vokabulär, så jag kan nog ha blandat ihop delarna! :angel:
 
Sv: Western Padd?

Ne... jag var inte ute efter luftströmmar utan efter att inte ha knöka fullt precis som cut back och cut out väl är till för... (jag trodde dock inte tidigare att cut out kunde vara bra el. tillräckligt för min häst med manke...) men jag är som sagt nyfiken att prova nu...

Sen ska jag väl erkänna att western sadelns delar sitter inte riktigt än i mitt vokabulär, så jag kan nog ha blandat ihop delarna! :angel:

Det kan ju förklara en del! :idea:
 
Sv: Western Padd?

Diamondwool pads! (en tums)


Se så bra ett upplysande svar kan vara.... Nu får vi se om de håller vad de (du) lovar ;)

Stod precis i begrepp att köpa ny pad till damen... Så det fick bli inte en utan två Diamondwool pads till henne... En tum båda två..
 
Sv: Western Padd?

Se så bra ett upplysande svar kan vara.... Nu får vi se om de håller vad de (du) lovar ;)

Stod precis i begrepp att köpa ny pad till damen... Så det fick bli inte en utan två Diamondwool pads till henne... En tum båda två..
åsså en filt under!
 
Sv: Western Padd?

Den padd jag prata om med cutback är en diamond wool pad ;) 1 tums...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp