Bukefalos 28 år!

Westernpadar

malumbub

Trådstartare
Hur gör ni rent dem?
Är det ok att bara slänga i grovtvättmaskinen, eller ska man tvätta för hand, eller... Hur gör ni?
Jag vet att det finns olika modeller, men jag är intresserad av alla de olika!!!
Några andra tips vad gäller westernpaddar?
 
När vi tvättade våran tunna pad i tvättmaskinen så ändrade den färg en del också :crazy:, fast den går å ha ändå fast den är inte riktigt lika snygg som förr :smirk:.. vet inte om de vart nå fel eller nå ;)..
om den bara är hårig så är det bra att ta en gummiskrapa (som man ryktar hästen med) och skrapa bort hår.
 
Jag tar en rotborste, såpa och vatten... sedan gnuggar jag och gnuggar och gnuggar
 
Men jobbigt! Blir det verkligen rent? Det bästa måste ju vara att slänga in i tvättmaskinen! Du får köra med Via Color eller nåt! :p
 
högtryckstvätten såklart.
helt perfekt tycker jag. tvättar endel täcken med den också. det enda negativa är ju att paddarna blir blöta helt igenom och kanske tar ett par dar att torka.
men annars kan jag inte klaga. får bort både smuts, svett och hår. :)
 
För att inte smutsa ned paden igen när du väl ar lyckats tvätta den - skaffa en pad protector och lägg under padden. Den är gjord av bra teddy, samma storlek som paddar och kasar inte omkring. Finns t.ex. på www.milstawestern.com. Bara att slänga teddybiten i tvättmaskinen sedan.
 

Liknande trådar

Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
439
Senast: Fiorano
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 426
Senast: Buongusto
·
Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: MayGrace
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
505
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp