Whamageddon (tramsig jultävling)

Har ni läst om den här tävlingen på sociala medier?
Den börjar 1:a december och slutar 24:e december vid midnatt och går ut på att man ska undvika att höra ”Last Christmas” med Wham.
Covers räknas inte utan hör man originalet så har man förlorat och måste skriva #whamageddon på sociala medier.

Tänkte vi kan köra tävlingen här på buke? :idea: Är ni med?
Haha nope, den ligger tyvärr på min julspellista :D trots allt. Med många andra mer eller mindre hemska alster. (hittills har jag dock inte spelat min julspellista så jag är safe än så länge, har bara hört en riktigt horribel version på svenska än så länge)
 
Har hittills klarat mig, hoppas att jag kan ta mig ända till jul utan att utsättas för whamageddon. Hatar verkligen den låten, dels för att jag tycker den är dålig, men framförallt för att om jag hör den så fastnar den totalt i min hjärna och jag går ofrivilligt runt och sjunger på den i flera dagar. :arghh: Tortyr!
Gissa om jag blev helt psykotiskt förra året när den skulle sjungas i skolans julshow och barnet gick här hemma och övade på den varje dag :cautious:

Ps. har varit tvungen att nynna stilla natt i mitt huvud hela tråden igenom för att undvika att blotta omnämnandet av denna låt skall sätta igång tvångs-sjungande av den :nailbiting:
 
Ho ho, har utmanat ödet idag och kört bil i mer än två timmar med Rix FM igång: avverkade Fairytale of New York, Feliz Navidad, Mer jul och Driving home for Christmas - men, än så länge inget whamageddon! När jag nu kollade låtlistan i efterhand så gick den kl 11.23, men ödets försyn gjorde att jag körde först kl 12. :up: :D #livin'ontheedge
 
Jag lyssnar sällan på (live)radio nuförtiden. Så råkade lyssna samma dag som jag läste den här tråden (inte hört om detta tidigare) och åkte dit direkt. Låten spelades med ursäkt från programledaren för alla som deltar i #whamaggedon-utmaningen. :p Det är nog den enda jullåten jag har hört i år.
 
Phew, ännu en undanmanöver från Faran! Musikhjälpen flaggar lyckligtvis för nästa låt en liten stund med textinfo innan den börjar spelas - ni som inte vill whamageddonea er, slå INTE på Musikhjälpen nu!

Det kan fasen inte ha varit många sekunders marginal, men att bara se texten "nästa låt: Last Christmas med Wham" måste ju vara ok, så länge man inte hunnit höra ett enda ackord. :laugh: Jag håller mig borta från SVT Play några minuter till för säkerhets skull...
 
Senast ändrad:
Jag tror jag har klarat mig! Var dock hemma hos en vän i lördags som spelade julmusik i bakgrunden hela kvällen. Gills det om man sannolikt har hört den men inte uppfattat om man har hört den? :D
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 916
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 369
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
97 042
Distans Det finns säkert de av er som har åsikter om varför en del av dessa saker hände och hur man hade kunnat undvika dem. Men å andra sidan...
2
Svar
24
· Visningar
3 198
Senast: Madde71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp