Bukefalos 28 år!

L

linneaforss

Hej är det någon som vet någonting om Polska TrakhenerHingsten Wiadukt? Nån som vet vart man kan få tag på bild på honom? eller någon som vet någonting om honom?.
Kanske nån som har någon avkomma? :)
 
Sv: Wiadukt

Nån som kan Polska? :) skulle va lättare att söka efter honom då! hehe
 
Sv: Wiadukt

Wiadukt f.1978 mbr e.Karkas u.Wiecha ue.Bard.

Fadern Karkas född 1964, 168 cm var statlig huvudbeskällare och e.Elew - Ditto. Ditto var e.Polarstern som återfinns även på Wiadukts möderne. Polarstern var svart, född 1930 e.Astor och far bl a till EM-segrare i fälttävlan.

Modern Wiecha var e.Bard - Dekanter - Marzhase (e.Polarstern).
Bard var e.Haakon. Haakon var född 1962, svart, 168 cm och importerades till Sverige -75 och A-premierades. Han lämnade bl a ca 20 godkända hingstar i Polen. Haakon 561 var e.Traum - Polarstern - Hostau.
 
Sv: Wiadukt

Cat_and_rat skrev:
Wiadukt f.1978 mbr e.Karkas u.Wiecha ue.Bard.

Fadern Karkas född 1964, 168 cm var statlig huvudbeskällare och e.Elew - Ditto. Ditto var e.Polarstern som återfinns även på Wiadukts möderne. Polarstern var svart, född 1930 e.Astor och far bl a till EM-segrare i fälttävlan.

Modern Wiecha var e.Bard - Dekanter - Marzhase (e.Polarstern).
Bard var e.Haakon. Haakon var född 1962, svart, 168 cm och importerades till Sverige -75 och A-premierades. Han lämnade bl a ca 20 godkända hingstar i Polen. Haakon 561 var e.Traum - Polarstern - Hostau.


Tack! :) ooo! EM segrare i fältävlan :smirk: hehe Du vet inge mer? nån liten bild kanske.....:(
 
Sv: Wiadukt

Nej, ingen bild tyvärr.

Bard är också morfar till polska hingsten Arianin som gått svår internationell hoppning - far till hingsten Szkopul 929, som står i Sverige. Karkas är dessutom morfar till Szkopul.
 
Sv: Wiadukt

Det är så kul att det finns folk som har lite koll på polska härstamningar.Har ju själv ett import sto f 87.Hon är
U:Drhuna e:Haakon ee:Traum eee:Tyrann
u:Darolga e:taurqw '** ee:Maranon**

e:Arlekin e:Szaser ee:Karkas eee:Elew
u:Arabeska e:DeerLeap**ee:Stephen Paul**
Har import pappren samt har forskat lite på stammen då jag har henne i avel.Det hon har gett har varit jätte trevligt,jag är en målmedveten hobby uppfödare och är noga med vad jag tar fram.Tyvärr är Delfina som hon heter lite till åren så förmodligen blir det inga mer föl.Hon hann att få efter Sack,Non stop R ,Och ohorn.Hon har varit dr m Maloubet de pleville samt Tornesch tyvärr blev det inga föl.Har ni mer info om det jag skrivit så snälla dela med er .1000 tack
 
Sv: Wiadukt

Vad vill du veta?

Haakon stod i Sverige i många år. Är han pappa eller morfar? Man brukar ju börja med att skriva hingsten och sen stoet, och eftersom du gjort tvärtom vet jag inte ifall du "tappat bort" pappan eller inte.
 
Sv: Wiadukt

linneaforss o Jes här kommer lite mer, blandad info, till er båda två :

Taurow xx mbr, f.1961 e.Maranon xx u.Tarnawa xx ue.Pilade xx – Skrab xx.
Taurow xx är far till hingstarna Kadyks xx och Gwadar xx och morfar till Stravinsky xx 1075.
Taurows mamma är dessutom mormors mormor till Stravinsky xx (som hette Trachit i Polen).
Gwadar xx har dessutom Deer Leap xx som morfar !

Szaser Kwlkp 9036 br, f.1993 e.Karkas Kwlkp 1619 u.Szari 4436 ue.Priz xx – Hiram Kwlkp 598. Szaser gick svår hoppning, hoppade över 2 m i pussiance och lämnade bl a hingstarna Arlekin, Aramis och den i Tyskland verksamme Makar.
Szaser är helbror med mamman (Szkuna Kwlkp 5323) till hingsten Szkopul 929.

Polarstern f.1930, svart e.Astor u.Polare ue.Waldjunker, var en av 16 hingstar som stod på huvudstuteriet Trakehnen hösten 1944. De andra var Pilger, Hyperion, Pythagoras, Bussard, Hirtensang, Alibi, Hellespont, Port Arthur, Creon, Herr Major, Airolo xx, Fetysz ox och Lowelas ox. De blev evakuerade men försvann i all förvirring i krigets slutskede. Endast Polarstern återfanns (i början på 50-talet) och fick står betydelse i den polska aveln.
Han lämnade bl a Volt, 8:a på OS i Rom –60.

Haakon Kwlkp 5593 f.1962 e.Traum (e.Tyrann u.Allmende) u.Amadine (e.Polarstern u.Huryska) blev far till bl a Bulat Kwlkp 6736.

Traum lämnade bl a hingsten Poprad f.61, svbr, 166 cm. Poprad tävlade hoppning i Polen med framgång. Han lämnade i sin tur hingsten Aspirant f.76, sv, 170 cm.
Traum var också morfar till hingstarna Cenzor II DH 202 och Gotyk DH 184 i Danmark.
 
Sv: Wiadukt

Glömde :crazy:
Wiadukt är far till hingsten Irwin och Szaser är far till hingstarna Epizod och Eszelon II utöver de jag tidigare nämnt.

Polarstern lämnade hingsten Welt. Welt var far till hingsten Vimpel som i sin tur lämnade den internationella dressyrhingsten Edinburg 864s far Elever. Welt var morfar till internationella hopphingsten Almox Prints J.

Görrel - Jes sto är e.Arlekin (e.Szaser u.Arabeska ue.Deer Leap xx) u.Drhuna ue.Haakon uu.Darolga uue.Taurow.
 
Senast ändrad:
Sv: Wiadukt

Jag tyckte väl att det fattades något i stammen;)

Kan tillägga att Polarstern e Astor också var mormorsfar till Colombo 569. Colombo var morfarsfar till Matador II, och lämnade i Sverige åtminstone någon svårklasshäst i hoppning.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 116
Senast: Marvin
·
Avel Jag är väldigt förtjust i Conthinder avkommor. Han verkar vara valack nu enligt Horsetelex. Är det någon som har avkommor efter honom...
Svar
2
· Visningar
502
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Någon som vet någonting alls om denna sällsynta ras? Trodde den var ”ny”, men det verkar som om den godkändes av FCI redan på 60-talet...
Svar
4
· Visningar
620
Senast: kolblakkur
·
  • Artikel
Dagbok Jag bara gråter och gråter. Jag har ingen framtid. Jag vet inte hur jag ska orka. Folk ställer så höga krav på mig och jag ska orka...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 833
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp