Bukefalos 28 år!

Windows tar bort säkerhetsprogrammet för äldre datorer.

Skjøldur

Trådstartare
Jag fick ett litet meddelande då jag öppnade datorn förut idag - Windows lägger ner snart ner säkerhetsprogrammet för datorer som inte klarar det som är anpassat för Windows 8. Min är fyra år gammal och hör alltså dit. För övrigt en driftssäker och bra en av märket Lenovo. Jag har inte råd och lust att byta till en nyare. Hur stor är risken för virus om man håller sig till vanliga hemsidor, lite facebook mm och inte laddar ned något man inte är säker på?
 
Sv: Windows tar bort säkerhetsprogrammet för äldre datorer.

Hur stor är risken för virus om man håller sig till vanliga hemsidor, lite facebook mm och inte laddar ned något man inte är säker på?
Det går inte att svara på, men visst finns det en risk även om man undviker de mest uppenbara fällorna. Däremot behöver du inte alls stå utan skydd, det finns många antivirus- och/eller brandväggsprogram från andra tillverkare som fungerar bra. Även gratisprogram.
 
Sv: Windows tar bort säkerhetsprogrammet för äldre datorer.

Jag fick ett litet meddelande då jag öppnade datorn förut idag - Windows lägger ner snart ner säkerhetsprogrammet för datorer som inte klarar det som är anpassat för Windows 8. Min är fyra år gammal och hör alltså dit. För övrigt en driftssäker och bra en av märket Lenovo. Jag har inte råd och lust att byta till en nyare. Hur stor är risken för virus om man håller sig till vanliga hemsidor, lite facebook mm och inte laddar ned något man inte är säker på?

I realiteten är faran väldigt liten, så länge du använder ett hyfsat bra antivirus program typ Avira, Norton eller liknande.
Komplettera även med brandvägg från någon av dessa och du är säkrare mot intrång en du någosin varit med windowsbrandväggen.
 
Sv: Windows tar bort säkerhetsprogrammet för äldre datorer.

Jag fick ett litet meddelande då jag öppnade datorn förut idag - Windows lägger ner snart ner säkerhetsprogrammet för datorer som inte klarar det som är anpassat för Windows 8. Min är fyra år gammal och hör alltså dit. För övrigt en driftssäker och bra en av märket Lenovo. Jag har inte råd och lust att byta till en nyare. Hur stor är risken för virus om man håller sig till vanliga hemsidor, lite facebook mm och inte laddar ned något man inte är säker på?

på en skala från 1-10 skulle jag säga 7,8
 
Sv: Windows tar bort säkerhetsprogrammet för äldre datorer.

Windows lägger garanterat inte ner något säkerhetsprogram. Möjligtvis att Microsoft gör det.

Funderar mer på om du råkat få in något virus i systemet.
 
Sv: Windows tar bort säkerhetsprogrammet för äldre datorer.

Microsoft slutade supporta Windows XP 8/4, så just det här meddelandet behöver inte tyda på något virus hos TS.
 
Sv: Windows tar bort säkerhetsprogrammet för äldre datorer.

Microsoft slutade supporta Windows XP 8/4, så just det här meddelandet behöver inte tyda på något virus hos TS.

Det läste jag också, fast på min internetbank.


Jag vet inte om min brandvägg är aktiverad och mitt virusprogram har i en veckas tid pipit något om att det måste uppdateras, eller hur det nu är. Tror jag får göra det.... Virus har jag aldrig haft.
 
Sv: Windows tar bort säkerhetsprogrammet för äldre datorer.

Kan du inte använda Windows 8?

Min bror har testat det och är visserligen inte nöjd.

Jag har Windows 7 på min stationära och XP på laptopen. Gillar bäst XP.
 
Sv: Windows tar bort säkerhetsprogrammet för äldre datorer.

Windows la bara ned support för Windows XP. Det finns 3 stycken Windows-versioner som är nyare än det: Win vista, Win 7 och 8. Jag har Windows 7 på min dator från 2007, den kom med vista från början.
Vad har du för dator? Varför tror du inte att den klarar ett nyare windows?
 

Liknande trådar

S
IT & mobiler I dag så fick jag ett meddelande från mitt virus program (norton antivirus) att prenumeration tar slut den 17/7 - 09 Jag blev lite...
Svar
14
· Visningar
1 248
Senast: Tjôta
·
F
IT & mobiler Förra veckan fick jag hjälp att omformatera hårddisken, eftersom datorn var sprängfylld med skit och därmed helknäpp. Fick tillbaka en...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: suisyola
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 757
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp