Bukefalos 28 år!

wintec wides koppjärn

ameo

Trådstartare
Moderator
Någon som vet hur många grader det vidaste koppjärnet till Wintec Wide är?
Och hur mycket mer svängd bommen blir på den nya rakare modellen av Wintec Wide med det vidaste järnet i?
 
Sv: wintec wides koppjärn

de nya sadlarna blir inte lika svängda som som de gamla blev när de hade vidare järn.

de nya wintec modellerna är också de rakaste. ingen koll på graderna dock.
 
Sv: wintec wides koppjärn

Jo, jag vet att de nya är raka
Och att de inte blir lika svängda när man byter järn, men blir de något svängda alls? Eller har de kommit på nån konstruktion som bibehåller rak bom även med xxxxw-järn i?
 
Sv: wintec wides koppjärn

Jag har en WW nya modellen hemma och fått stoppa i det vidaste järnet. Blev ingen skillnad alls bommässigt, är supernöjd och hästen med.
 
Sv: wintec wides koppjärn

tack för svaret, då är det med andra ord en äldre ww jag behöver leta efter till pållen ifråga, då hon är tydligt svängd i ryggen... (20 år med ngt sänkt rygg)

Återstår svar på frågan vad det är för vinkel (antal grader) på det vidaste koppjärnet? Ingen som vet? Eller som har ett sånt och kan knäppa ett foto på det så kan jag mäta själv...
 
Sv: wintec wides koppjärn

Ska försöka komma ihåg att mäta det när jag är i stallet. Gissar jag ganska rätt så ligger det runt 130grader.
 
Sv: wintec wides koppjärn

Det är inte flexibelt. Jag kan gissa att tanken är från ljusaste lila och till mörkaste lila :-)Har mätt mina jag har hemma nu. Ljuslila 110grader, mellanlila 120grader och då bör mörklila hamna på 130grader.
 
Sv: wintec wides koppjärn

Hur menar du här? Att det skulle vara någonstans däremellan? Eller?
För jag hoppas inte att själva koppjärnet är flexibelt?

Ja det lät ju lite knepigt. Skrev av informationen från en ridsportbutik.

X-vid = ljusaste lila,ca 98-105 grader
xx-vid = ljuslila, ca 105-110
xxx-vid = lila, ca 110-115
xxxx-vid=mörklila, ca 115-128
 
Sv: wintec wides koppjärn

otroligt märklig formulering från butikens sida
Ett koppjärn kan givetvis bara ha en vinkel.

Är det någon som skulle kunna tänka sig att lägga ut en bild på det mörklila, tagen rakt uppifrån om det ligger på golv/bord etc?
 
Sv: wintec wides koppjärn

Om du söker på WW järn så får du upp lite bilder. Kanske någon hjälper dig, själv vet jag inte hur jag får in bilder längre, men om ngn hjälper mig att förklara så :-)
 
Sv: wintec wides koppjärn

jag hittade bilder
tack för ditt engagemang!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver under vad man skulle kunna gå för den här sadel! Det är en Santa cruzen under kåpan står det 16,5 Wide och sen i ena...
Svar
2
· Visningar
517
Senast: pajaztar
·
Utrustning Vet någon vart man kan köpa nya sadelgjordsstroppar passande Wintec?
Svar
6
· Visningar
591
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 057
Utrustning Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde. Jeg har prøvd følgende saler: Prestige...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: Sebastian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp