Bukefalos 28 år!

beauspirit

Trådstartare
jag ska köpa en wintecsadel, från början var det meningen en dressyrsadel eftersom det är en sådan jag behöver men jag är så himla sugen på deras nya hoppsadel "close contact" :crazy:.

jag ska ta ut pengar från mitt "flytta-hemifrån"-konto (dessa går på 5000 kr) så jag kan bara köpa en av dem.

så här är läget:
jag har en griffin allround men den ger bra stöd och duger väl åt den hoppningen jag ägnar mig åt nu (högst 1 m, tävlar ca 70-80).
jag vill verkligen ha en hoppsadel oxå.

jag har en äldre modell av griffin dressyr som jag köpte begagnad för 700 spänn. helt okej men väldigt hal :(. glider väldigt lätt runt i den och min häst som har skumpig trav är det inte så kul.
träna dressyr på min nivå som vi ligger på NU kan jag göra i min allround, och jag kan ju använda denna sadel vissa gånger ibland och på tävling. men senare vill jag ha en dressyrsadel då jag trivs i dom.
men det var en dressyrsadel jag skulle ha från början och vill fortfarande.
jag kan bara inte bestämma mig!

vad skulle ni gjort?

WINTEC 500 DRESSYR CAIR
wintec500cairdress.jpg


WINTEC 500 CloseContact CAIR
wintecflatseatcair.jpg
 
svårt... men tycker på nått sätt att du inte behöver en hoppsadel... fast det beror ju givetvis på vad du själv är mest intresserad av

(har själv en wintec dressyr som ev. är till salu)
 
jo precis.
nä inte just nu, hoppar ju inte så högt med min unghäst än men kommer ju börja snart.
är intresserad lika mkt av både och :crazy: ingen aning faktiskt.

vad är det för modell? med eller utan cair? utbytbara koppjärn? du kan ju pma :smirk:
 
d verkar ju som om du har kvantitet av halvbra sadlar... kan du inte sälja dem och spara ihop lite och köpa båda wintec sadlarna? så att du har två bra som verkligen funkar?!

skulle jag gjort. :smirk:
 
visst kan jag sälja den billiga och obekväma dressyrsadeln, men min nya griffin är jättebra.
tycker de är bra sadlar, de är ju mest billiga för att de är syntet.
och så är de ganska svårsålda, jag får kanske 2000 max för den.
plus att den nästan är helt ny, fick den i present i okt/nov.
jag trivs i den väldigt bra och tänker inte sälja den nu iaf. :smirk:

tänk om jag blir utan sadel innan jag fått mina nya, min häst är jobbig att rida barbacka på :o :D.

nää, kanske gör så här, köper en av dom nu. får sedan se om jag säljer min nya griffin och sparar ihop till den andra, fast då efter nåra månader då.
så blir det nog. :p
 
Jag tycker att du borde satsa på en dressyrsadel. Det är ju lättare att hoppa i en bra allround än att rida dressyr i en dålig dressyrsadel :smirk:
Fast personligen tycker jag att det blivit lite väl hysteriskt med "specialsadlar", har en bekant som tävlat Msv hoppning i en allroundsadel...

/sanwan - tävlat upp till 1.10 och tränar LA-Msv dressyr i sin allroundsadel
 
Har du kollat så Wintecsadlarna passar?

Jag skulle börja med att köpa en dressyrsadel och se spara lite och sälja de två gamla och så köpa en hoppsadel sen.
 
Köper du dom begagnat har du råd med båda. Finns ganska många, iallafall hoppsadeln.
 
jo jag vet :crazy:. nä jag vill träna och tävla med en dressyrsadel för jag tycker om dom, det är lättare i dom inte för att det bara "är så" :smirk:.

det är bra gjort :bow:
 
nej det har jag inte, inget bestämt än.
men har ingen aning om hur jag ska kunna prova dem, så vitt jag vet finns det ingen återförsäljare av dom här i stan
:(, utan ska köpa en från henrikssons.

vad passar de för sorts hästar då? min har halvhög manke men behöver inte alltid cutback, halvsmal rygg ( ska i såfall köpa normal-mot small koppjärnet och ett normalt).
 
jo det vore jättebra men jag har letat och bara hittat dressyrsadlarna och då för ca 3-4000 :confused: här på buke. men ska leta noggrannare.
 
Ta först ut en sadelutprovare som garanterar att sadlarna PASSAR!
Lite snopet om dom INTE skulle göra det :p
 

Liknande trådar

Utrustning Är återigen ute på jakt efter en sadel till min travare. Har haft ut sadelutprovare tidigare, köpte då en Albion style dressyrsadel...
Svar
3
· Visningar
905
Utrustning Jag har fått låna en ponnyputa i syntet, men den är väldigt dammig och smutsig. Hur gör jag rent den på bästa sätt? Materialet känns...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: Pudlan
·
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
1 871
Senast: ameo
·
Utrustning Ja försöker hitta en hopp och dressyrsadel till min häst då den han hade med sin när han kom inte alls ligger bra, till och med så illa...
Svar
6
· Visningar
2 064
Senast: Leansman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp