Bukefalos 28 år!

Working equitation

Sv: Working equitation

jag vet inte.. jag tror vi vart för få... jag vet inte men gissar på att det var typ 5-6ekipage anmälda.
 
Sv: Working equitation

Tack! men som sagt, tråkigt att det inte blev ngt i ånge...

vore ju verkligen kul om We ble vlite etablerat här i sverige!!


Hmm, har nu laddat upp en liten film... men måste få hålla ett litet försvarstal...
Hwmma har han gått bra i dressyren och jag har kunnat "ta upp honom" lite mer och på så sätt fått fram mer gång, dock märkte jag först när jag red upp på medelinjen att han blev alldeles förspänd därinne... , så det ser inte jättebra ut..
Och tekniken som är vår "bästa del" blev inte filmad, däremot är spedden med ;P. och där får det ju se ut hur som helst. men att jag drar upp händer och tyglar mot himlen är inte ngt desperat försök att driva utan för att trassla ut tyglarna från manen
och sen tog vi det relativt lungt i speeden då deras underlag var nylagt så det släppte lite under honom..

menmen..

film på bloggen:
http://joizmeds.mittspejs.se/P2727002

och nyskapat konto på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=glwtpMFxJME
 
Sv: Working equitation

Tycker det ser jättefint ut! :) Kul att se att han blivit lite grövre också sen jag såg honom sist! :D
 
Sv: Working equitation

Tack, ja han blir lite lite grövre och grövre hela tiden :love:, fast ännu finns det mer att lägga till, hehe.
 
Sv: Working equitation

5, hur hårt är det i lätt klass LC med dels "lydnad som är WEs viktigaste bedömning och hästen ska gå avspänd med mjuk kontakt mellan hand och hästens mun" vist är det det man kämpar för, men medrytatren ska vara med på ponnyn som dels ska till tandläkaren för ordentligt genomkoll, han är ung och väldigt pigg/het och tycker att springa fort är mycket roligare.. kan lägga sig i handen och iböand även gapa, vist dte är inte vad man vill och vist vi kämpar för att ändra, men blir man helt nerdömd?

5b, ryggning, ska ske på rakt spår, min lilla spanjor kan ej rygga rakt (kan ej backa ur transpor tän och kunde för ett år sen inte rygga alls.. så träning sker.. men inte på en dag.. är det nå¨got som drar ner helhetsintrycket ordentligt eller bara den "delen"?

Lite sent svar iom att tävlingen var i helgen, men ändå;

En häst som springer och gapar blir nerdömd, ja. Tänk att teknikbanan är som vilken dressyrbana som helst, bara att de olika bedömningspunkterna har hinder. Jag vet inte vad du menar med "helt nerdömd", man blir ju inte nollad, men ja, man får sämre poänge om ekipaget inte är i harmoni.

Om din häst inte ryggar rakt så drar det ner den delen. Du kan få en nolla på ryggning utan att det påverkar andra punkter i programmet, och jag har mycket svårt att se att en sned ryggning skulle sänka helhetsintrycket så länge inte hästen går emot hjälperna, t.ex kastar upp huvudet eller likn.

Kul att det gick bra på tävlingen! :)
 
Sv: Working equitation

Hehe, smart häst. Min häst fattar också var speed går ut på, hade fultl sjå att hålla in honom så vi inte gick omkull...

WEI, såg nu, att de äntligen uppdaterat "tävlingsterminen" med två tävlingar!!!
Bland annat en i vingåker som är både lokal med LC-LB och LA sen nationell med MSV...

(Det är väl cecilias anläggning, så ska kolla om hon har kurser/clinics... vill åka iväg och träna ordentligt.. vet bara inte var/när/hur.)

Jag ska ragga chaufför och försöka klättra upp och ta LB denna gång :), Fast sen är jag rädd att vi inte är redo,.. men samtidigt är dte kul att gå "uppåt" också och ha ngt mer att träna på. dock orolig att det blir ngt som blir "förmycket" DÄR har vi ju aldrig varit.. hur ser deras bro ut? har de fålla? har de bank? fast broar brukar han ju gå över, de vi mött hittils, och fållan i ölmstad gick ju fint. men seriöst detdär med bank :eek:



tilläggas kan att jag är fd fälttävlandsryttare och älskade att flyga ut över "stup"... fram till den dag jag skulle låta Girasol få ta ett kliv ner på en 2dm LÅGT nerhopp... och det blev kullerbytta och akuten...
Men vi försöker träna på detdär...:angel:
 
Sv: Working equitation

Ska ge mig på detta med min ardennertjej efter kursen :)
 
Sv: Working equitation

Japp, men återigen utan häst. Ska dit och fotografera, är ju utomhustävling så det kanske till och med går att få bra bilder den här gången!
 
Sv: Working equitation

fusk :devil: men lycka till!!!!!!!!!!! :bow:

glöm inte att rapportera, detsamam gäller Lipica- BILDER!!! kolla gärna nivån i LB och berätta så jag vet om jag vågar starat det nä'sta gång- när nu nästa gång blir :/
 
Sv: Working equitation

Haha! :D Tack så här i efterhand :p

Vi kom delad tvåa i Msv jag och pållen idag :) En del riktiga missar måste jag säga, men jag är jättenöjd ändå! Får nog bilder snart, då kan jag lägga upp några ! :D
 
Sv: Working equitation

Skulle jag kunna få låna bilderna på mig till min blogg/bilddagbok? :D Jag rider skimmeln i Msv (sista ekipaget) :angel:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
430
Senast: Fiorano
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
839
Senast: Nova123
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
584
Senast: Lady_S
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 356
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp