Bukefalos 28 år!

World Dog Show Stockholm

Sv: World Dog Show Stockholm

Jo men tikarna är ju snygga redan från början. Du ska se min just nu, massor av "luft" under armbågarna ingen direkt massa att prata om och bara typisk gänglig tonårskille i målbrottet - ibland kommer det "voff" när han skäller och andra gånger kommer det "viff" :angel:

Kollade med de som kan och fick beskedet att kanske vid 3 men annars runt 5 är hanarna snygga så vi har ju en bit tills dess.:grin: Men vad sjutton är han så snygg han nu kan bli för sin ålder när det närmar sig anmälningsdags så dunkar jag in en anmälan och tar det som en något kostsam upplevelse. Har i vart fall kollat och än så länge krockar det inte med något annat :angel:

Haha, men mina är veteraner när det är dags, nästan lika illa det:crazy: Fortune är nio då och Loka kommer inte ha hunnit fylla sju, så jag lär inte heller ha ngn större chans, men dit SKA jag:devil:
Har blivit tillfrågad om att hjälpa en tjej jag känner att ställa hennes, hon har för många, så det blir väl mer än mina rundor.

Men klart att du ska dit!!! Vi kan ju vara en buke-gäng som hejar på varandra.
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Han är jättefin, men visar upp sig USELT med matte i kopplet :crazy:

Det är då man lånar handler :p
Jag har en vän som alltid ser till att fixa handler till sina hundar, just för att hundarna inte visar sig bra alls när hon själv ska ställa dem.
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Sätt fart omgående! Min hund var rabiesvaccinerad av tidigare ägare det enda som saknades var blodprovet men när vi tog det sade provresultatet att där inte fanns tillräckligt med antikroppar så vi är inne på en ny omgång. En månad mellan de två sprutorna och 120 dagar efter sista sprutan är satt för att göra blodprov! De är skitpetiga med datumet för årlig vaccinationsspruta och missad innebär omgrundning.

Jag var mindre lycklig när vi började om från början men det finns inget att be för, bara att glatt boka tid hos vet :cool:

Betyder alltså... 5 månader om allt går som det ska? :crazy: Hua. Tyvärr har jag inte råd att börja nu på stört, annars hade jag gjort det...
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Haha, men mina är veteraner när det är dags, nästan lika illa det:crazy: Fortune är nio då och Loka kommer inte ha hunnit fylla sju, så jag lär inte heller ha ngn större chans, men dit SKA jag:devil:
Har blivit tillfrågad om att hjälpa en tjej jag känner att ställa hennes, hon har för många, så det blir väl mer än mina rundor.

Men klart att du ska dit!!! Vi kan ju vara en buke-gäng som hejar på varandra.

Jag misstänker att jag får sällskap av en person som har andra hundar att ställa ut och som är mycket duktig på att ställa. Får jag totalt nervsammanbrott innan vi ska in i ringen så får hon väl ta över. Sedan finns det risk att hon får visa för helgen innan kör jag vätternrundan och två veckor innan det är det stockholms maraton :angel: Visar jag min hund själv tror jag att det är ett mirakel...

Men det hade varit kul att träffa andra bukefalister. Tyvärr är det ju utsträckt över många dagar men några borde man ju kunna snubbla över oc bilda supportgrupp med :D
 
Senast ändrad:
Sv: World Dog Show Stockholm

Ja, men då ska man se till att ha någon som ens kräsne och surpuppiga hund samsas bra med också, som även går att transportera till Herning... :crazy: :p

Han går bra med en del, men långtifrån alla. För att kunna visa honom måste man vara totalt självsäker och kolugn, annars sjunker han sisådär 3 cm i mankhöjd, släpar benen efter sig, kan inte stå med resning i kroppen och ser ut som om han långsamt håller på att dö.
Det brukar generar i kommentarer som "Kunde önska lite mer fart" och liknande ;)
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Ah, en sådan. Det verkar som om ganska många är nervösa när de ska ställa.. Är det verkligen så? Jag har faktiskt aldrig förstått riktigt vad man ska vara nervös för :angel: (förutom när jag ställt whippet och ska lyfta upp dem på bord, jag är rädd att de ska trilla av)
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Jag är nog inte rätt person att fråga, med tanke på min sociala fobi, panikångest, Borderline och annat :angel:

Men rent generellt så verkar det som att dom flesta "friska" (Eller vad man ska säga...) människor är nervösa av att visa hund också.

Men om man har KUL när man visar hund, så visar också Benjamin upp sig riktigt fint. Då travar han på ordentligt, ställer upp sig korrekt (Som han kan på kommando och med förbundna ögon egentligen) och ser glad ut i ringen. Om jag håller i kopplet så är han skitsnygg utanför, men så fort vi går över dom där magiska plastbanden på marken så ser han ut som världens mähä.. Haha.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
2 123
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för den andra dagen på Gothenburg Horse Show – en dag för hoppälskaren. Det blir både semifinal i Sverigeponnyn...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Klassiska Göteborg Horse Show är tillbaka och SVT sänder hela helgen. I vår guide hittar du sändningstider, program och får veta vilka...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: Gunnar
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
548
Senast: shebeen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp