Bukefalos 28 år!

World Dog Show Stockholm

Sv: World Dog Show Stockholm

Nästa år blir det i Danmark, i Herning om jag minns rätt.

Typiskt att det är i "nära och bra"-Danmark nästa år :(
Weimhanar är sällan klara kroppsligt vid två års ålder och att då åka på en sådan jätteutställning och tävla mot äldre hanar känns inte så lönt.

Eller så åker man dit i alla fall, bara för att ha varit med om spektaklet och bara för att få ett utlåtande, jag vet garanterat en som inte skulle uppskatta eländet :angel:
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Haha. Jag misstänker att det fanns god anledning till namnet? ;)
Min unga dåre har faktiskt börjat lugna sig. Hon är lugn och jättesnäll.... fram tills det kommer nya lekkamrater.. :p
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Eller så åker man dit i alla fall, bara för att ha varit med om spektaklet och bara för att få ett utlåtande, jag vet garanterat en som inte skulle uppskatta eländet :angel:

Om du inte har sån tur att du kan ställa i unghundsklass, då blir det ju inte lika många gamlingar i klassen i alla fall ;)

Här ska det nog till ett mindre mirakel för att unghunden ska ha chans på WDS och gamlingen lär väl inte bli allt för omtyckt, men vi ska dit ändå "bara för att" och för att hälsa på gamlingens uppfödare som bor i Danmark. :)

Hur är det med det där förresten, är det samma klassindelningar på WDS som det är på vanliga svenska utställningar?
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Om du inte har sån tur att du kan ställa i unghundsklass, då blir det ju inte lika många gamlingar i klassen i alla fall ;)

Här ska det nog till ett mindre mirakel för att unghunden ska ha chans på WDS och gamlingen lär väl inte bli allt för omtyckt, men vi ska dit ändå "bara för att" och för att hälsa på gamlingens uppfödare som bor i Danmark. :)

Hur är det med det där förresten, är det samma klassindelningar på WDS som det är på vanliga svenska utställningar?

Tyvärr kommer han nog inte vara unghund längre när den äger rum. Det är väl upp till 24 månader och det har han passerat med ett par månader då utställningen är i juni enligt hemsidan :grin:

Det ska nog till mirakel för de flesta yngre hundar som deltar i WDS men man ska aldrig säga aldrig men det är inget beslut som behöver tas nu och om över huvudtaget blir av beror på hur han ser ut när datumet för sista anmälningsdagen närmar sig och hur det faller in med andra saker som semestrar andra viktigare saker. Jag är ingen utställningsmänniska - jag tycker utställningar är ungefär lika roliga som att stirra in i ett hörn. Men ibland är det kul att åka ut och det hade varit roligt att testa en så stor utställning som WDS någon gång och Danmark är ju bara en snabb tur över bron för min del. Men det hade gärna fått vara Danmark 2011 istället :angel: men då är det tyvärr i frankrike och österrike året efter det så det går bara bort

Klasserna kan du se här och de ser ju ut som här hemma. Men det är långt tills dess och jag tar som sagt inga beslut om sådant nu.
 
Senast ändrad:
Sv: World Dog Show Stockholm

Äh, jag hyser inga förhoppningar om att vinna där heller, men det är en kul grej att ha gjort liksom. Jag är aaaalldeles för nervös för att kunna visa upp mina hundar tillräckligt bra på ett sådant stort evenemang tror jag :p
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Ja, alltså. Hon är 9 v gammal och röjer redan järnet med sin galna pappa, brottas med syrran dagarna i ända, ska bita på ALLT som rör sig (Och inte rör sig, för den delen) och är så framåt så det finns inte. Idag packade jag upp den nya barngrinden ur förpackningen, och 1 sekund senare hade jag en liten Monster som stod PÅ grinden medan jag försökte packa upp den helt, och tuggade på alla kanter :p Hon försökte även klättra på min lilla el-gräsklippare medans jag klippte gräset...
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Huva... Min unga dåre lär vara jämngammal med din då. Hon föddes i april förra året, så tja, hon är också för gammal för unghundsklassen då. Jag har någon form av hatkärlek till utställningar. När jag ser resultat från utställningar blir jag ofta bitter och tänker fina tankar i stil med "domarjävel, gå och dränk dig", men när jag själv ställer gillar jag det :angel: Framförallt har jag gillat att ställa Wahidah, men det är bara för att det gått så satans bra :p
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Ja, alltså. Hon är 9 v gammal och röjer redan järnet med sin galna pappa, brottas med syrran dagarna i ända, ska bita på ALLT som rör sig (Och inte rör sig, för den delen) och är så framåt så det finns inte. Idag packade jag upp den nya barngrinden ur förpackningen, och 1 sekund senare hade jag en liten Monster som stod PÅ grinden medan jag försökte packa upp den helt, och tuggade på alla kanter :p Hon försökte även klättra på min lilla el-gräsklippare medans jag klippte gräset...

Åh, haha, det låter ungefär som en beskrivning av min dåre när hon var valp :D
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Jag hoppas hon inte gör som sin mamma senare bara, och blir en ratt-mördare :o

(Peggy gillar att tugga sönder rattar, ja... Hon gick under smeknamnet Rattmuffen en tidigare period i livet ;))
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Jag ska också ner till WDS i Danmark har jag tänkt, har ju mamma 20 mil från Malmö att övernatta hos.

Ska ner med tre raser hade jag tänkt, har dock inte kollat upp vilka dagar de går än :o
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Jag har inte heller kollat upp dagar, eller priser ens.
Det är redan riktigt svårt att hitta boende omkring, och i, Herning - så jag tror att jag bara kör på en dag så att jag kan åka hem igen efteråt...
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Jag har inte heller kollat upp dagar, eller priser ens.
Det är redan riktigt svårt att hitta boende omkring, och i, Herning - så jag tror att jag bara kör på en dag så att jag kan åka hem igen efteråt...

Samma här...
Låter mindre trevligt att det redan är svårt att få boplats.. Jag får nog höra med Zalas uppfödare om jag kan sova där någon natt så att jag slipper åka sträckan Sthlm - WDS i ett kör.. :crazy:
 
Sv: World Dog Show Stockholm

530 danska kronor var det per klass och boende tänker jag inte ens spekulera i. Jag kommer om jag över huvud taget åker, bara åka dit över dagen :cool:
 
Sv: World Dog Show Stockholm

530 danska kronor var det per klass tror jag att det var och boende tänker jag inte ens spekulera i. Jag kommer om jag över huvud taget åker, bara åka dit över dagen :cool:
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Men Loka blev SV 2005 i konkurrens med 52 W, då var hon precis 2 år och inte alls likadan i kroppen som hon är nu, så är det en bra domare kan du iaf hoppas på ett CK, mycket värt på en Världsutställing!

Sen att vi knappt fått ett CK sen dess är en helt annan sak :angel:

Jag ska iaf dit, hoppas jag, om alla håller sig friska - missade förra året pga Fortunes sjukdom så nu måste jag ta chansen!
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Men Loka blev SV 2005 i konkurrens med 52 W, då var hon precis 2 år och inte alls likadan i kroppen som hon är nu, så är det en bra domare kan du iaf hoppas på ett CK, mycket värt på en Världsutställing!

Sen att vi knappt fått ett CK sen dess är en helt annan sak :angel:

Jag ska iaf dit, hoppas jag, om alla håller sig friska - missade förra året pga Fortunes sjukdom så nu måste jag ta chansen!

Jo men tikarna är ju snygga redan från början. Du ska se min just nu, massor av "luft" under armbågarna ingen direkt massa att prata om och bara typisk gänglig tonårskille i målbrottet - ibland kommer det "voff" när han skäller och andra gånger kommer det "viff" :angel:

Kollade med de som kan och fick beskedet att kanske vid 3 men annars runt 5 är hanarna snygga så vi har ju en bit tills dess.:grin: Men vad sjutton är han så snygg han nu kan bli för sin ålder när det närmar sig anmälningsdags så dunkar jag in en anmälan och tar det som en något kostsam upplevelse. Har i vart fall kollat och än så länge krockar det inte med något annat :angel:
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Annars får du mellanlanda och klämma in dig här över en natt eller två, det går alltid att lösa ju. Då blir det åtminstone bara en 60 mil resa, sen sova, och sen ytterligare 40 mil :D

Fan, hade jag haft husbil eller något hade jag nog kört på det!
Fick information av en dansk om att nästan allt är uppbokat kring Herning redan nu, så ja, det bådar ju inte så gott direkt.. Till Danmark kommer det att komma MÅNGA fler än till Sthlm, eftersom dom har mycket friare införselregler.. Så konkurrens kan vi ju tala om i alla fall :p
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Haha, det låter bra!

Jag ska nog se till att rabiesvaccinera mina damer så fort som möjligt :crazy:
Zala har varit vaccinerad, men sedan slutade de på kenneln att "hålla det uppdaterat", så tja, det är väl bara att börja om.. Waha har det inte blivit något av än. Jag får väl börja så fort jag kommer upp till kenneln..
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Haha, det låter bra!

Jag ska nog se till att rabiesvaccinera mina damer så fort som möjligt :crazy:
Zala har varit vaccinerad, men sedan slutade de på kenneln att "hålla det uppdaterat", så tja, det är väl bara att börja om.. Waha har det inte blivit något av än. Jag får väl börja så fort jag kommer upp till kenneln..

Sätt fart omgående! Min hund var rabiesvaccinerad av tidigare ägare det enda som saknades var blodprovet men när vi tog det sade provresultatet att där inte fanns tillräckligt med antikroppar så vi är inne på en ny omgång. En månad mellan de två sprutorna och 120 dagar efter sista sprutan är satt för att göra blodprov! De är skitpetiga med datumet för årlig vaccinationsspruta och missad innebär omgrundning.

Jag var mindre lycklig när vi började om från början men det finns inget att be för, bara att glatt boka tid hos vet :cool:
 
Sv: World Dog Show Stockholm

Jag har min vuxna tik vaccinerad (Inte så konstigt, då hon är en import) och ska påbörja vaccineringen av lilla valpen nästa månad, när hon är klar med sina vanliga vaccinationer - eftersom det rekommenderas att inte ta alla sprutorna ihop.
Hanen ska också påbörjas då tror jag, jag har inte riktigt bestämt mig om han ska med eller ej än. Han är jättefin, men visar upp sig USELT med matte i kopplet :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
2 123
Senast: Red_Chili
·
Mat Nästa vecka kommer jag behöva äta en rejäl måltid lite snabbt på eller alldeles i närheten av centralstationen i Stockholm. Jag har...
Svar
9
· Visningar
795
Senast: zarmino
·
Hästvård I somras fick en av våra hästar utslag som såg ut som ringorm. Jag behandlade med ivamerol men blev inte av med det. Under hösten har...
Svar
14
· Visningar
1 214
Senast: Emma-pemma
·
Fritid Jag försöker besvara en fråga om skörden år 1823. Enligt frågeställningen kan snittvärdet ligga på mellan 1 och 5, och år 1823 blev...
Svar
8
· Visningar
482
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp