Bukefalos 28 år!

WRAS-Sm 09

Sv: WRAS-Sm 09

Elanor , vi ska kvala vi!:)
Min första är också om ca 3 veckor och jag har inte en aning hur det kommer bli med allt!:P
Jag ska kvala pleasre och horsemanship :D
 
Sv: WRAS-Sm 09

Jag vet inte ens vad jag ska kvala i än :o
syrran ska rida Allsvenskan men hon har ju ännu mindre koll än mig, så innan HON vet vad hon ska rida sitter jag här som ett fån och vet inte vad jags ka träna på :rofl: Men antagligen blir det reining och horsemanship eller nåt :D
 
Sv: WRAS-Sm 09

Så har det gått en vecka till… Hur går det, tycker ni?

/ T
 
Sv: WRAS-Sm 09

Ja, nu börjar det faktiskt bli lite stressat här borta när man, 3 veckor innan tävling, fortfarande inte vet nåt.
 
Sv: WRAS-Sm 09

:bow::bow::bow::bow::bow:
Håller med dig på alla punkter!
Behövs folk som gör något och inte bara gnäller.
// Christel
 
Sv: WRAS-Sm 09

Å för att spinna vidare på det, och sno trådan lite............
---------------------------------------------
Vi måste tyvärr meddela att organisationens högst värderade Någon Annan har avlidit.
Någon Annans död skapar en vakans som som blir svår att fylla.
Någon Annan har arbetat i organisationen sedan den bildades. Han gjorde långt mer än en normal arbetsinsats. Så fort något arbete som var det minsta obehagligt, jobbigt eller krävde det allra minsta civilkurage skulle utföras blev reaktionen: "Någon Annan får göra det".
Det var också allmänt känt att Någon Annan under sin levnad gjorde en oerhörd insats i och för organisationen. Så fort det fanns behov av frivilliga utgick alla från att Någon Annan skulle ställa upp.
Någon Annan var en underbar varelse, som ibland föreföll övermänsklig. En enda person kan bara göra en begränsad arbetsinsats. Sanningen att säga förväntade sig alla alldelses för mycket av Någon Annan.
Någon Annan föregick alltid med gott exempel. Nu är han borta och vi undrar lite till mans vad vi nu ska ta oss till. Vem ska göra allt som Någon Annan gjorde förut?
Vi tvingas nu inse att vi hädanefter inte kan vara beroende av Någon Annan. Vi måste nog göra det själva.
Från och med nu!
-------------------------------------------------
/Mike - som tackar för de brinnande eldsjälarna i organisationen
 
Sv: WRAS-Sm 09

"• Direktkvalificerat ekipage är alltid föregående års guldmedaljörer."

Haha, jag läste det först som "Diskvalifiserat ekipage" :rofl:
Bra att de kom ut nu, thanks! :bow:
 
Sv: WRAS-Sm 09

Okej, förlåt min dumhet men jag fick ett frågetecken med en gång :angel:

"(vilket i detta regelverk innebär: Ej DQ, ej score=0, ej Notime/noscore, övriga ekipage är att ses som placerade)"

Så även om jag kommer sist så är jag placerad, så länge som jag inte diskade mig? Eller får man automatiskt 0 i score om man hamnar utanför placering?
Hur många bli i så fall placerade i varje klass?
 
Sv: WRAS-Sm 09

Okej, förlåt min dumhet men jag fick ett frågetecken med en gång :angel:

"(vilket i detta regelverk innebär: Ej DQ, ej score=0, ej Notime/noscore, övriga ekipage är att ses som placerade)"

Så även om jag kommer sist så är jag placerad, så länge som jag inte diskade mig? Eller får man automatiskt 0 i score om man hamnar utanför placering?
Hur många bli i så fall placerade i varje klass?

Som det illafall sades förra året så kan du vara sist så länge du gör en godkänd ritt!

Mike???? Är det samma nu, har jag fattat det rätt????:crazy: Mycket info på kort tid:p, min hjärna blir lite förvirrad....:angel:
 
Sv: WRAS-Sm 09

Det är fantastiskt olyckligt att ha olika tolkningar för vem som är placerad på en tävling.
Regelbokens paragraf 118 säger en sak och SM-reglerna en annan. Det innebär att man kan vara både oplacerad och placerad på samma tävling.
 
Sv: WRAS-Sm 09

Jag tolkar det som att man kan komma sist men ändå vara placerad. DQ och 0 i score är ju inte helt samma sak det häller :)
Men vi får hoppas Mike kan bringa klarhet!

Vem håller koll på poäng och placeringar inför SM?
Kommer det att finnas på WRAS hemsida vilka som är kvalade till vad eller...?

:bump:
 
Sv: WRAS-Sm 09

Herre jissus. Varför tar ni inte direkt kontakt med era distrikt i stället för att mala här. Men det är klar ni vill väl att andra som inte heller är insatta i frågan skall bli upplysta. Själv ska jag lära mig krypa innan jag hoppar häck. Men lycka till alla som ska försöka kvala till sm.
 
Sv: WRAS-Sm 09

Det skulle nog vara i stort sett omöjligt att hålla reda på alla som är kvalade till SM, sen finns det ju många som är kvalade fast inte är intresserade av att delta, i så fall skulle man ju få skicka in en intresse anmälan direkt efter föregående SM, så att WRAS vet vilka ekipage dom ska hålla reda på, men det låter ganska extremt tycker jag.
Jag har ingen aning om hur WRAS kollar om man är kvalad eller inte, men borde inte det lättaste vara att deltagaren själv skickar in sina resultat tillsammans med anmälan, oftast håller man väl koll på hur många poäng man har och vart man har placerat sig eller?
WRAS kan ju alltid att kolla om resultaten stämmer, men då vet dom ju åtminstone vart dom ska kolla eftersom dom inte kan ha koll på alla resultat i alla rasföreningar osv. förutom deras egna klubbars resultat.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: WRAS-Sm 09

Har svårt att tro att man ens tänker på att anmäla om man inte är berättigad, brukar alltid finnas NÅN som har koll på att man inget har där att göra:p

Ska bli kul med ett öppet SM igen, hoppas att det går så att jag har möjlighet att åka och kolla, tyvärr ligger det lite långt bort i år, men kan ju vara värt det!!!!:bump:
 

Liknande trådar

Islandshäst Hallå där ute! Jag har en liten fundering kring reglerna som gäller för Svenska mästerskapen som jag hoppas att någon kan hjälpa mig...
Svar
4
· Visningar
1 855
Senast: MalinE
·
S
Western Kollade i tävlingskalendern på RHAs hemsida och kunde inte hitta något om WRAS SM, någon som vet var (vilken klubb) tävlingen kommer att...
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: lakrits
·
Islandshäst Lite uppdatering från domarseminariet. Ett nytt FIPO kommer att finnas på engelska fr.o.m. 1/4. På svenska finns det så fort...
2
Svar
29
· Visningar
3 319
Senast: Freyr
·
J
Western Hittade årets SM regler på WRAS hemsida: SM Regler 2006 WRAS regelbok gäller med de anpassningar och tillägg som anges nedan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 730
Senast: JHANA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp