Bukefalos 28 år!

Sv: wras sm

Precis som sasucatu skriver så var det inte med hennes ritt runt tunnor el dyligt att göra, ryttaren och hennes föräldrar sa själva att det var halt och att hästen halkade till så att det blev ett litet släng!!

/C
 
Sv: wras sm

Ja det var lite läskigt med olyckan, barrel racen var nära på att skjutas upp till söndagen. Då blev jag lite nervös, har åkt ända från Jönköping för att tävla barrel race och skulle åka hem på kvällen.

Som tur var så fortsatte tävlingen ändå, trots det tråkiga som hände. De flesta var kanske inte riktigt sugna på att tävla efter olyckan eftersom stämningen drogs ner. Jag och några andra ryttare var rädda för att rida omkull, men det var bara att hoppas på det bästa. Som tur var gick det bra ändå och jag fick en andra placering. :bump:
 
Sv: wras sm

Ja det var lite läskigt med olyckan, barrel racen var nära på att skjutas upp till söndagen. Då blev jag lite nervös, har åkt ända från Jönköping för att tävla barrel race och skulle åka hem på kvällen.

Som tur var så fortsatte tävlingen ändå, trots det tråkiga som hände. De flesta var kanske inte riktigt sugna på att tävla efter olyckan eftersom stämningen drogs ner. Jag och några andra ryttare var rädda för att rida omkull, men det var bara att hoppas på det bästa. Som tur var gick det bra ändå och jag fick en andra placering. :bump:

Jo precis, den dör ju lätt när något sånt här händer..
Men va roligt, grattis....
Men som sagt, ja kan förstå om ni var rädda att få "sladd" på era hästar...

//Carro
 
Sv: wras sm

*Gör ett litet knapplån här *

Det var många fina ekipage på Okna & jag tog en del kort
hojta till om nån vill se :) Själv var jag där på hästryggen med
min frieser ....
 
Sv: wras sm

*Gör ett litet knapplån här *

Det var många fina ekipage på Okna & jag tog en del kort
hojta till om nån vill se :) Själv var jag där på hästryggen med
min frieser ....

om det inte fanns fler cowgirls med frieser så var det dig jag såg :banana:

jäklar vilken snygg häst du har :D
 
Sv: wras sm

Jag var den enda på området med frieser så det var mig du såg :D & tack för din goa komplimang :bow:

Var den månne denna du såg ;) vill du se mer av denna svarta lilla sak så hoppa in på hemsidan vår !
SMsponsor8small.jpg


SMsponsorbild12small.jpg



Bilder har Copyright av fotografen samt vår westren sponsor

P.S såg att nån var intresserad av bilder från Okna, jag ska ta & sätta i hop lite så ni får se då :) d.s
 
Sv: wras sm

Knapplån...

Kapar tråden lite för att skvallra om att Göran Lindström (QL Training Center-Okna Ranch) idag vann EM-Guld i Junior Cutting, grattis!!
 
Sv: wras sm

JAAAA!!! Jag hörde det igår jag med :D .
Inte för att Göran sitter på Buke,:smirk: men jag säger iallafall GRATTIS:bow:!!
 
Sv: wras sm

Hade varit kul om det var sant men en titt på Feqha-ec.info den "officiella" hemsidan anger att det var Görans Holländske tränare Paul Derrez som vann JR. Cutting. Kan dom ha föväxlat namn ?
Låt oss hoppas !
 
Sv: wras sm

Saken klar ! Göran L vann EM i Jr Cutting på Solano Little Tivio med Paul Derrez som registrerad ägare ! Ägaren i all ära men dom borde skriva ut även ryttarens namn annars blir det lätt confusing !! Verkar som om även Stallmagasinets nätbilaga som rapporterat om Magnus Nilssons brons i Working Cowhorse helt har missat Göran Lindströms Guld i Cutting , än så länge i allafall !
 
Sv: wras sm

Jo, jag pratade med dem i luren igår efter vinsten, så nog vann han alltid.. Och Paul rider nog inte EM i Junior Cutting =)
Nä Göran läser nog inte det här, men måste ändå uppmärksammas =)
 
Sv: wras sm

Kan ni inte hålla er till tråden. Hur kul den än är och läsa om Göran så handlar den här tråden om SM. Jag vill höra mer från er som var där...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Under lördagen korades de första svenska mästarna på Folksam SM i dressyr 2024. Mary-Sophie Haid-Bondergaard tog hem guldmedaljen i...
Svar
0
· Visningar
81
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Evelina Söderström med Cilantro har såväl ett SM-brons som SM-silver i bagaget sedan tidigare. I år toppade de U25-klasserna under...
Svar
0
· Visningar
69
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Fem svenska mästare korades i de fem olika klasserna när Folksam SM i paradressyr avslutades med kürfinaler under lördagen hos...
Svar
0
· Visningar
89
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Fem childrenryttare kom till start i SM-finalens första klass i Skövde. Ella Jerlin på stoet Madcap of Thille knep förstaplatsen före...
Svar
0
· Visningar
79
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp