Bukefalos 28 år!

Sv: wras sm

Men _Erik_, dig hade jag känt igen...men du var ju inte där, trotts att du var m starlistan...hur kom det sig?
Börjar beundrarna bli för närgångna el;):D?

Tyvärr blev Shaggy halt på Onsdagen :cry::mad: (skulle åka på torsdag). Så blev inget startande för oss, så surt !
Men det kommer väl fler SM. :mad::(
 
Sv: wras sm

Tack, är jätte nöjd med Cindy, hon gick jätte bra!!!
 
Sv: wras sm

Oj, ja det var ju synd...alltid roligt o se bra ekipage på banan...:bow:
Men hoppas han är ok till RTC iallafall...för du hade väll anmält dig till det?
 
Sv: wras sm

Oj, ja det var ju synd...alltid roligt o se bra ekipage på banan...:bow:
Men hoppas han är ok till RTC iallafall...för du hade väll anmält dig till det?

mmm, förhoppningsvis så är det "bara" en vrickning som gjorde väldigt ont i det akuta läget... isåfall är vi redo för RTC (som vi är anmälda till... )
 
Sv: wras sm

tjejen bröt nyckelbenet. hon var tillbaka på tävlingsplatsen dagen efter! Läskigt när olyckor händer...
 
Sv: wras sm

Vet inte om hon vill att man ska lägga ut hennes namn här!!!
Men det är som sagt en barrel race o polbending ryttare...

//Carro
 
Sv: wras sm

Vet inte om hon vill att man ska lägga ut hennes namn här!!!
Men det är som sagt en barrel race o polbending ryttare...

//Carro

jo det har jag förstått.. men efter som jag själv tävlar i det så är jag väldigt nyfiken på vem detta är... hoppas det kan komma fram nått namn snart iallafall (antingen av henne själv eller nån anhörig) kan ni inte säga hästens namn eller beskriva hästen utan namn.. så kanske man kan förstå vem det är utan att nämna namn...
 
Sv: wras sm

Hon tävlar en skimmel arab som är väldigt vacker.. brukar ha blått ludd under sadeln!!
värsta ledtråds gissningen..hahaha..
Jag fick ta hand om hästen och rida osv efter olyckan:(

//Carro
 
Sv: wras sm

Alltid tråkigt när olyckor inträffar men frågan är om det inte med en gnutta sjävkännedom i bland är bättre att avstå ifrån att starta än att ställa upp till varje pris !? Ekipaget såg redan innan start ut att ha problem och hade stora svårigheter redan att ta första tunnan, fallet kom efter målgång och under försök att få stopp på hästen. Inget vidare reklam för Westernridning och Barrel Race. Skönt iallafall att det gick förhållandevis bra för ryttaren.
 
Sv: wras sm

Så va det inte alls...
Ridhuset var mycket halt, o hästen höll på o halkade och då tappade hon balansen vilken gjorde att hon råkade dra m sig tygeln så att hästen inte kunde backa, vilken i sin tur ledde till att hästen råkade trampa på henne..
Det är sånt här som kan göra mig så arg, när folk pratar i utan att veta vad som har hänt i verkligheten!!
lika bra att hålla tyst när man inte vet påriktigt vad som hände!!!

/C
 
Sv: wras sm

Jag står för vad jag skrivit ! Ryttaren hade i mitt tycke dålig kontroll på hästen som stressade upp sig rejält redan innan start efter att publiken började tjoa och stimma, mycket dålig kontroll /ritt på första tunnan hade knappast något med hal bana att göra och inte heller hade de andra startande något problem med hal bana efter målgång. Tycker förövrigt att de var fler ryttare i andra grenar exempelvis i Team Penning som hade dålig kontroll på sina hästar eller hästar som var mindre lämpade att arbeta boskap. Det här var den första tävling jag har sett i Sverige på 6 år, Jag hade hoppats och kanske trot att vi hade kommit längre, så möjligen är jag något besviken och därmed kanske orättvis och glömmer många av de bra ritter som gjordes. P.S. har inget emot Barrel Race har själv tävlat i grenen med viss framgång.
 
Sv: wras sm

vem var det då??? Stackars tjej!

Kommer inte ihåg namnet på henne. Tur att det inte blev värre iaf, var ju lite äskigt när man väntade på ambulansen o änu inte visste vad som hänt!


.....................................................................................

Angående kommentarer om hennes ritt så var det faktiskt efter målgång och inte under någon fart som olyckan hände. Olyckan hade inget med själva ritten runt tunnorna att göra. Så oavsett kontroll eller inte så kan man inte skylla på det tycker jag iaf!
 
Sv: wras sm

Har ni sett att det börjar komma bilder från SM:et på www.wrn.se? Man ska gå in på deras Sm-sida (klicka på den gula bilden på framsidan)
 
Sv: wras sm

Olyckan är Mkt lätt framme. Denna häst har gått löp i polen och har nerver. tjejen är mkt ung och man lär sig hela tiden. Kolla mig jag gena för mkt på tunnan i barrelrace och smällde i knät så jag trodde jag skulle svimma men red klart än då. Envis som jag är. De var på hjoko. Och ingen märkte av det. men kan säga att de är inte vackert mitt knä en mkt stor blodutgutelse är det fortfarande. 1cm djupt jack blev de oxå. Usch men inget blod bara intryckt liksom. och ett sår som är ok nu. Man ska inte dömma de kan hända vem som helst.
Jag är mkt imponerad av att de inte händer mer olycker på tävlingarna då de är så mkt hästar och folk och kor mm mm.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Under lördagen korades de första svenska mästarna på Folksam SM i dressyr 2024. Mary-Sophie Haid-Bondergaard tog hem guldmedaljen i...
Svar
0
· Visningar
81
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Evelina Söderström med Cilantro har såväl ett SM-brons som SM-silver i bagaget sedan tidigare. I år toppade de U25-klasserna under...
Svar
0
· Visningar
69
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Fem svenska mästare korades i de fem olika klasserna när Folksam SM i paradressyr avslutades med kürfinaler under lördagen hos...
Svar
0
· Visningar
89
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Fem childrenryttare kom till start i SM-finalens första klass i Skövde. Ella Jerlin på stoet Madcap of Thille knep förstaplatsen före...
Svar
0
· Visningar
79
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp