Bukefalos 28 år!

WRCS E-tävling 28 april?

Sv: WRCS E-tävling 28 april?

Om du läser i proppen så står det där att du inte behöver någon licens på denna tävling.. och du får tävla utan medlemskap och på träningsklasserna vilket måste menas som en lättare D-tävl så får du tävla fast du är medlem i någon wras ansluten klubb..
För det finns inga tävlingar som heter träningstävling då är det en E-tävling, där man inte får vara med i en wras-ansluten klubb..
Så vad skulle du tro att det är för tävling då.. eftersom det inte finns någon tävling som heter träningstävling och att vem som helst får tävla i dessa klasser... vad är det då för någon sorts tävling om inte D-tävling????

Kopierat direkt ur proppen:
•Träningstävling för alla som behöver träna eller vill prova på hur det är att tävla.
•Träningsklasserna är öppna för alla deltagare oavsett om de är medlemmar i en WRAS-ansluten klubb eller inte. Tävlingslicens krävs ej.
 
Sv: WRCS E-tävling 28 april?

Plättlätt då är det en träningstävling....:angel:
Blanda inte in epitetet D-tävling i det...;) Finns inte något som heter lätt D-tävling.
 
Sv: WRCS E-tävling 28 april?

Nej men det finns heller inget som heter träningstävling i regelboken....
Därav blir det en D-Tävling...
 
Sv: WRCS E-tävling 28 april?

Jag antar att alla klubbar måste följa vad som står i regelboken!
 
Sv: WRCS E-tävling 28 april?

Nej men det finns heller inget som heter träningstävling i regelboken....
Därav blir det en D-Tävling...

Om det är en D-tävling så är det medlemskap, licenser och western utrusting som gäller.
 
Sv: WRCS E-tävling 28 april?

Ja det var det som förvirrade mig:confused: , kan inte se i proppen att det är en D-tävling, det är därför vi ska börja med den tälingen eftersom det inte krävs licens... Den löser jag sen om det fungerar med hästen...
 
Sv: WRCS E-tävling 28 april?

Okej det är en träningstävling... du behöver alltså inte skaffa dig någon licens...
 
Sv: WRCS E-tävling 28 april?

Haha, nu verkar alla förvirrade ;) Men, det blir nog anmälan ändå, passar det inte pga licenser och medlemskap så lär man ju få höra det när anmälan är skickad. Så vi gör väl ett försök! :)
 
Sv: WRCS E-tävling 28 april?

Jag ska dit och titta på med min lillasyster. :)
 
Sv: WRCS E-tävling 28 april?

Jag förstår inte varför ni som skriver frågor här inte kan läsa i proppen vilka kontaktpersoner som står där och höra av er till dessa istället, då får ni svar på era frågor direkt.
Jag är en av dem som arrangerar denna tävling och vill göra följande förtydligande.
Det är en Träningstävling - jag vet att sådana inte finns med i regelboken men vi arrangerar en sådan i alla fall, som någon skrivit är det ju faktiskt inte förbjudet att göra så.
Denna tävling är till för att alla som vill rida nybörjarmönster ska kunna komma ut och träna inför årets kommande tävlingar, oavsett om de hunnit lösa licens eller inte.
För att dessutom få med lite nybörjare på western har vi även med Prova På-klasser. Tyvärr har ju WRAS bestämt att de som startar i Prova På-klasser inte får vara medlemmar i någon WRAS-ansluten klubb så det är alltså bara de som är helt nya inom westernridning som kan vara med där.
Men i proppen har vi skrivit "träning / E-ProvaPå" med vilket vi menar att vi har en klass av varje, alltså en trail, en ranch trail, en pleasure (utan galopp) osv.
Alla som vill rida nybörjarmönster får vara med på denna tävling, i dessa klasser, oavsett om de har licens eller inte och oavsett om de är med i en westernklubb eller inte. Alla rider tillsammans i samma klass, ett lätt mönster med snäll bedömning.
Man behöver inte heller ha westernutrustning men ridhjälm eller hatt krävs.

MEN om vi får mer än 3 deltagare som har licens (träningstävlingsryttare) och mer än 3 deltagare som ej är medlem i någon klubb (E-ProvaPå-ryttare) i samma klass så kommer vi att dela upp den klassen i två delar. En för Träningsryttarna som då blir lite svårare och en för E-provapå-ryttarna som då får lite enklare mönster.
Därför är det viktigt att ni på anmälan skriver vilken klubb ni är med i och licensnummer om ni har ett sådant.
Har ni fortfarande frågor efter detta svar är ni välkomna att höra av er till kontaktpersonerna som står i proppen.
 
Sv: WRCS E-tävling 28 april?

OK, så då måste man alltså iallafall ha licens då om man är medlem i en WRAS-klubb?????:confused:
DET framgår då INTE i proppen!!:mad:
Måste visst ringa och kolla en extragång....
Gäller licens så blir det ingen start........
 
Sv: WRCS E-tävling 28 april?

Näe, du behöver ingen licens. Det är ju ingen D-tävling. Ewiz pratar ju om de som trots allt redan har licens! :)
 
Sv: WRCS E-tävling 28 april?

Du har förstått det hela rätt.
Ifall det blir så många startande så att vi måste dela upp någon klass i flera delar så vill vi veta vilka som har licens eftersom dessa oftast är duktigare än de utan licens. Då kan vi dela upp deltagarna mer rättvist.
Men alla får vara med i denna tävling oavsett om de har licens eller inte.
 
Sv: WRCS E-tävling 28 april?

Tack för bra svar! Då törs jag nog anmäla mig till pleasure klassen i alla fall om det inte är galopp med :)
 
Sv: WRCS E-tävling 28 april?

Men är det inte så att i vissa D Tävlingar är det nybörjar klasser altså utan galopp, bara skritt och trav. och på nybörjarklasserna behöver man inte ha licens!? eller har jag fel??!
 
Sv: WRCS E-tävling 28 april?

Så var det tidigare, nu måste man ha licens på D-tävling, dock förekommer klasser utan galopp.
Det är också obligatoriskt med westernutrustning på D-tävling.
 
Sv: WRCS E-tävling 28 april?

*puttar upp*

På lördag smäller det!!!!

Vilka har anmält sig?????
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
788
Senast: Nova123
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
825
Senast: Squie
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
934
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 732
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp