WWR 16 juni

Sv: WWR 16 juni

Det måste ju finnas en till som vill vara med på det.. det är ju skoj, sen hur det går var en annan sak.. hehe :angel:

Bra rutin för hästen om inte annat.. :)
 
Sv: WWR 16 juni

Max fem ridklasser varav max fyra av cupklasserna, alternativt max fyra ridklasser plus grimklasser. Det är inte ok för värmlandsekipage att blanda open och beginners. Rider man "galoppklasser" från man inte vara med i walktrot, dock är det någon som är anmäld till en klass där det går att trava galoppsträckorna (med massivt poängavdrag) och då tycker vi det är ok att rida walktrot också.

I nuläget finns det inga anmälda till showmanship open, freestyle reining, ranchtrail open och ranchtrail beginners. Två ekipage vardera i showmanship beg och trail at hand. Ytterligare några klasser med få anmälda. Ranchtrailen är i stort sett struken eftersom det är så mycket arbete med den, så det kommer inte gå att efteranmäla på plats. SH beg och TRaH vet jag inte hur det blir med, inget bestämt än.

Om ni tänker efteranmäla så får ni gärna ringa och göra det, så kan vi lämna säkrare besked ifall klasserna blir av eller ej (telefonnummer finns på proppen). Blev så i fjol att en Y-ryttare fick rida med openklassen på förmiddagen, sedan kom det två Y-ryttare till och ville efteranmäla när klassen redan hade gått...

/Ida
 
Sv: WWR 16 juni

Max fem ridklasser varav max fyra av cupklasserna, alternativt max fyra ridklasser plus grimklasser. Det är inte ok för värmlandsekipage att blanda open och beginners. Rider man "galoppklasser" från man inte vara med i walktrot, dock är det någon som är anmäld till en klass där det går att trava galoppsträckorna (med massivt poängavdrag) och då tycker vi det är ok att rida walktrot också.

I nuläget finns det inga anmälda till showmanship open, freestyle reining, ranchtrail open och ranchtrail beginners. Två ekipage vardera i showmanship beg och trail at hand. Ytterligare några klasser med få anmälda. Ranchtrailen är i stort sett struken eftersom det är så mycket arbete med den, så det kommer inte gå att efteranmäla på plats. SH beg och TRaH vet jag inte hur det blir med, inget bestämt än.

Om ni tänker efteranmäla så får ni gärna ringa och göra det, så kan vi lämna säkrare besked ifall klasserna blir av eller ej (telefonnummer finns på proppen). Blev så i fjol att en Y-ryttare fick rida med openklassen på förmiddagen, sedan kom det två Y-ryttare till och ville efteranmäla när klassen redan hade gått...

/Ida


Men som jag då, jag har anmält 4 ridklasser, kan jag då efteranmäla freestyle reining och Showmanship beginners? Och trail at hand? För hade det gått att jag efteranmälde åtminstone showmanship och trail at hand så är de klasserna i hamn i alla fall...
 
Sv: WWR 16 juni

Fyra ridklasser plus alla grimklasserna är ok, eller fem ridklasser varav max fyra VC.

Fem ridklasser plus grimklasser får jag ta och höra med tävlingsledningen om, återkommer.

/Ida
 
Sv: WWR 16 juni

Antalet klasser beror väl också mycket på hur vältränad hästen är, vår tant har gått uppemot 7-8 klasser på en dag och knappt blivit svettig...;)
 
Sv: WWR 16 juni

Tävlingsledningen har rätt att begränsa antalet starter per häst till vad de tycker är lämpligt. I det här fallet har de valt att göra det, i samråd med övriga värmlandsklubbar.

Nämnda tävlingsledning är inte hemma under helgen, så svar på frågan dit kommer inte riktigt än.

/Ida
 
Sv: WWR 16 juni

Antalet klasser beror väl också mycket på hur vältränad hästen är, vår tant har gått uppemot 7-8 klasser på en dag och knappt blivit svettig...;)

Tycker det är dumt att rida 7 -8 klasser i vilket fall som helst och tycker att en rekomendation på 4 klasser är en bra tumregel!
 
Sv: WWR 16 juni

Det är ok med fem ridklasser (varav max fyra VC) plus grimklasser. Bestämt tillsammans med övriga klubbarna.

Red själv fem klasser på vår träningstävling för en dryg månad sedan, och kan konstatera att det var för mycket för mig. Istället för att rida för fullt i några få klasser fegade jag mig fram för att orka hela dagen. Blev inte bättre av en djävulsk träningsvärk och trött rumpa från clinicen dagen innan...

/Ida
 
Sv: WWR 16 juni

Tycker det är dumt att rida 7 -8 klasser i vilket fall som helst och tycker att en rekomendation på 4 klasser är en bra tumregel!

Beror ju på vad det är för klasser hur de är lagda under dagen och vilken kondis hästen är i....... så du anser alltså att jag är dum....:smirk:
 
Sv: WWR 16 juni

Isåfall finns det fler med dumstämpel :angel:
Kanske inte så många men några...;)
 
Sv: WWR 16 juni

Jo men det är ju både rättvist mot VC och hästarna, så det är jag helt med det klara med.. :bow:

Hoppas bara att det inte blir 30 grader och över det, som det har varit hittills i veckan. (Men tack vare det så är höet färdigt :devil:)
 
Sv: WWR 16 juni

Nu verkar det som om både SH beg och TRaH blir av. Fortfarande inga efteranmälda till SH open, FSR eller RT open/beg, så de ställs antagligen in helt, dvs vi tar inga efteranmälningar.

Precis suttit och försökt fördela stallplatser, intressant jobb när man inte ens vet hur många platser vi kommer ha tillgång till...

Blir det väldigt varmt så kommer vi försöka ha hästvatten vid banan, så att alla överlever dagen.

/Ida
 
Sv: WWR 16 juni

Beror ju på vad det är för klasser hur de är lagda under dagen och vilken kondis hästen är i....... så du anser alltså att jag är dum....:smirk:

Jag tycker inte att det är vettigt att rida hästen så många klasser på en dag, nej! Att det brukar vara begränsningar på fyra klasser på en dag har ju en orsak....:smirk:
 
Sv: WWR 16 juni

Jag tycker inte att det är vettigt att rida hästen så många klasser på en dag, nej! Att det brukar vara begränsningar på fyra klasser på en dag har ju en orsak....:smirk:

Beror väl mycket på vad man har för häst, en del kanske bara funkar i tre klasser andra i betydligt fler.. Jag anser att man inte ska dra alla över samma kam, även om det på låg nivå kan vara vettigt med vissa begränsningar när det gäller oerfarna ekipage.... :idea:
Men att kalla någon dum för att de gör på ett sätt som passar deras häst är att gå för långt...:mad:
 
Sv: WWR 16 juni

Men att kalla någon dum för att de gör på ett sätt som passar deras häst är att gå för långt...:mad:

Jag skrev att det är dumt att rida så många som 8 klasser, jag har inte kallat någon dum. Lär dig läsa vad som står och kanske en kurs i argumentation.

Tydligen var det en mycket öm tå jag trampade på....:smirk:
Dra dessutom inte in min häst i det hela, jag har inte nämnt honom någonstans! :mad:

Sen kan du ju fundera på en sak till... En häst kan vara slut på andra sätt utan att var svettig...
 
Sv: WWR 16 juni

Jag skrev att det är dumt att rida så många som 8 klasser, jag har inte kallat någon dum. Lär dig läsa vad som står och kanske en kurs i argumentation.

Tydligen var det en mycket öm tå jag trampade på....:smirk:
Dra dessutom inte in min häst i det hela, jag har inte nämnt honom någonstans! :mad:

Sen kan du ju fundera på en sak till... En häst kan vara slut på andra sätt utan att var svettig...

Det må vara dumt om man har en häst som det inte passar att rida så många, det håller jag med om, vad gäller att läsa så har jag inga som helst problem på den fronten.. Varför det skulle jag det för?

Absolut ingen öm tå, jag vet vad min häst fixar....
Vart har jag skrivit om din häst egentligen???:confused:
Jag känner faktiskt mer folk än dig och tänkte på helt andra hästar...en av dina ömma tår kanske...

Det vet jag mycket väl och tro mig det märks när tanten blir slut på det viset också... :D
 
Sv: WWR 16 juni

Absolut ingen öm tå, jag vet vad min häst fixar....
Vart har jag skrivit om din häst egentligen???:confused:
Jag känner faktiskt mer folk än dig och tänkte på helt andra hästar...en av dina ömma tår kanske...

Eftersom det var mig du skrev att jag skulle ha kallat dig dum, "för att det inte kanske passar deras häst" så är det väl ganska solklart vem du syftar på... Trodde inte att en förklaring behövdes...

skulle det vara en av mina ömma tår att du känner andra folk än mig? Allvarligt talat, ge dig nu du blir bara löjlig när du skriver sådana saker!

För övrigt står jag fast vid vad jag tidigare skrivit och tänker inte förstöra trådskaparens tråd med vidare argumentation!

Till er som ska vara med och tävla: LYCKA TILL! :D Vill naturligtvis ha en rapport om hur det har gått sedan!:banana:
 
Sv: WWR 16 juni

skulle det vara en av mina ömma tår att du känner andra folk än mig? Allvarligt talat, ge dig nu du blir bara löjlig när du skriver sådana saker!

Till er som ska vara med och tävla: LYCKA TILL! :D Vill naturligtvis ha en rapport om hur det har gått sedan!:banana:

Inte att jag känner andra än dig, men att du genast antog att jag menade din häst vilket jag försökte klargöra att jag inte gjorde genom att förklara att jag känner fler människor än dig med hästar som inte går bra om det blir för många klasser.... Var snäll och försök förstå mig rätt....:crazy:

Håller med om det sista, ska bli kul att höra hur det gått för alla man känner på tävlingen.....:D
 
Sv: WWR 16 juni

"knapplån"
Bara tre dagar kvar tills tävlingen! Här hemma är det halvt kaotiskt.Hur är det för er andra som ska tävla,själv känns det mer nervöst när tösabiten ska vara med, än när man ska delta själv.:crazy: Men det verkar som vi kommer att ha tur med vädret runt 20 grader lite mulet men förhoppningsvis inget regn. så det verkar som vi klara oss undan värmebölja liknande den som var i helgen gott för både hästar och ryttare:)
vill bara önska alla som ska delta lycka till och hoppas att vi får en kanondag på Norra mon:banana:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
367
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 380
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 821
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp