WWR 16 juni

Sv: WWR 16 juni

Nervöst? Skojar du, eller????? Fråga "Tussemaja" hur hon har det nu med mej i stallet... Stackarn:confused: Vet knappt hur jag ska hitta till jobbet imorn:D Men vi åker dit för att ha kul och det blir det säkert! Tur jag har hjälp med mej som kan hålla lite ordning.
Syns på lördag!
 
Sv: WWR 16 juni

Synd om ni stänger Freestylen för efteranmälningar. Jag hade tänkt.....Kanske är det fler....
 
Sv: WWR 16 juni

Verkar dumt att ta emot efteranmälningar till en klass som troligtvis inte blir av. Men nu verkar det som om det kanske blir något av den ändå, hörde något om lite intresse hos Peter och Ronnie, och så du då.

/Ida
 
Sv: WWR 16 juni

Om ingen alls är anmäld verkar det dumt att ta emot efteranmälningar, eftersom risken är stor att man står där med bara en eller två startande, som är efteranmälda, och ändå inte kan köra klassen. Men nu är det klart att freestylereiningen kommer gå ändå på sätt och vis, flyttas till sist på dagen.

Ranchtrailarna är definitivt inställda. Showmanship open stryks också, om inte tre ekipage kommer hand i hand och anmäler sig typ.

Har nyss blivit klar med programbladet, skriver ut det nu.

Undrar om jag hinner sova något innan det är dags att gå upp igen... Ska åka kvart över sex, fast hästen kommer senare så det slipper jag då åtminstone.

Ha det bra gott folk, så ses vi om några timmar.

/Ida
 
Sv: WWR 16 juni

Tack för en trevlig tävlings dag... !! Jag å pållen är jätte nöjda... :banana:
 
Sv: WWR 16 juni

1:a i Trail Beg
2:a i Pleasure Beg

Det var de klasserna jag var där för, men självklart var det kul i de andra klasserna med, men inte SÅ bra placeringar där.. hehe :angel:

Det är nog Trail, Pleasure, och kanske VH, som jag kommer jobba med.. men nu har man en liten koll på åt vilket håll det ska bära.. :)
 
Sv: WWR 16 juni

Så var tävlingen genomförd:banana:
och både den tvåbenta och fyrbenta tjejen skötte sig jättebra(gott för en mammas nerver:crazy:) dagen flöt på bra och jag tror de flesta var nöjda. och mina småtjejer kamma hem en röd rosett i rening beg.:banana:
men det viktigaste var att allt funka för dem eftersom det var första tävlingen, så det ser ut som det gav blodad tand för dem. så på hemvägen var det prat på både SCWs tävling på Hammarö och HbWrs tävling så vi får se om vi kommer iväg på dem också:smirk:

Chex är det din hästs rumpa du har på atavaren(stavas det så?)?
 
Sv: WWR 16 juni

Så var det över då...

Upp alldeles för snart efter mitt förra inlägg, packa in en styck dator, skärm, två skrivare, en ryggsäck med tangentbord och sladdar, samt en kasse med rep och repgrimmor, i en VW Polo tillsammans med lite mer grejer och en styck mor. Iväg en mil till Myre och linda svansen på Sarma som skulle åka senare, iväg ytterligare två mil och släpa upp allt till sekretariatet på andra våningen och packa upp och koppla ihop allt där. Väl på plats flöt det mesta på rätt bra, inte rörigare än vanligt. Lugnade ner sig framåt lunch, så våra avbytare klarade sig fint när vi gick iväg för att rida. Lillsyrran hade borstat, nätat och flätat på hästen, och tömt på en halv flaska glansspray... Men det var riktigt lyxigt att bara kunna sadla en färdigborstad häst. Red fram och tittade sedan på freestylereiningen som gjorts om till en ren uppvisningsklass och flyttats ytterligare en gång. Häxan van, Petronella blev tvåa och riddaren trea. Red reining open efter det, det mönstret där man börjar i galopp längs medellinjen. Knökigt som fasen att komma ihåg, jag visste inte efteråt om jag ridit rätt eller ej. Visade sig att det bara var jag och en till av sju startande som ridit rätt, så jag blev tvåa. Blev övertygad på fredagen om att rida på tränsbett, vilket inte funkade alls. Var övertygad om att det skulle stå på båda protokollen att jag skulle ge helvete i att slita och dra i hästens mun, men det gjorde det inte, märkligt nog. Kravlade av och bytte nummerlapp, mamsen red RE beg och vann, enklaste mönstret utan spin. Liten paus sedan för två WH-klasser, sedan western riding. Enklaste mönstret av dem med två byten, alltså ingen galopp över bom. Gick sådär, fick dra i henne alldeles för mycket för min smak, och blev femma av åtta. Skickade upp mamsen igen för hennes WR-klass, som hon vann den också, och traskade sedan iväg till sekretariatet igen. Träffade på Chex på vägen ut och pratade lite. Lite lustigt med en skimmelkvarting, ser inte många sådana. Våra avbytare i sekretariatet hade klarat sig riktigt bra och det var lugnt, så jag lyckades få mig lite lunch. Världens lyx att det finns varm mat kvar klockan fem! Tack till Skogsråa med döttrar för det. Klasserna blev klara, folk kom med nummerlapparna som de skulle, och det var inget särskilt krångel alls, petade in placeringarna i listorna. Packade ihop och lastade ut i bilen, tog med Sarma och åkte till Myre. Dumpade Joice längs vägen, transporten hon åkte upp med hade krånglat så hon fick åka med oss. Klädde av Sarma och ut i hagen till kompisarna, som tyckte det var sååå kul att se henne igen. Hem, lasta ur. Trött, nå't så förjävligt.

Nu på söndag var det kurs för Mia som jag hoppade på hastigt och lustigt i fredags kväll. Så idag har jag ridit två pass i regnvädret i Myre. Tog Majas BA skänkelbett på henne idag, måste få ordning på enhandsridningen, jag och Sarma och tränsbett på tävling blir inte bra helt enkelt. Tog Majas sadel också, ont i vissa kroppsdelar... Skönt att få sitta i något annat, få ont på nya ställen... Red horsemanshipmönster på en hand nu på eftermiddagen, hon sprätte iväg åt alla håll första gången jag red varje mönster, men det blev bättre och bättre när jag red dem några gånger och listade ut när och hur jag skulle parera hennes utflykter. Har dessutom bara ridit henne tre och en halv gång det senaste halvåret, inräknat tävlingen och kursen, vilket inte precis gör saken enklare. Har dragit hem båda två nu, så nu är allihop hemma igen, bara datorn som ska på plats och kopplas ihop igen.

Och nu är jag så trött så jag bara babblar, nog bäst att sova nu. Natti.

/Ida
 
Sv: WWR 16 juni

Jag kan tänka mig att du är bra mör i dag Ida, och det finns nog flera som är det. Först tävlingen på lördag och sen kurs på söndag och man brukar få jobba när man rider för Mia. Sen allt arbete runt om tävlingen det är ju inte färdigt för än alla papper och dyl är ivägskickade mm. Så om folk visste hur mycke jobb det är och hur många personer som ställer upp,organiserar.före under och efter en tävling. alla som ställer upp som funktionärer tar ledigt från jobb mm.Nu har jag inte hört att det har gnällts något men det brukar alltid vara någon eller en liten klick som ska gnôrka över nått spelar ingen roll hur mycket man försöker så hjälps det inte.Önskar att sådana personer verkligen tänkte till och försökte se allt som fungerar och är bra först och främst.
Och angående mat du vet vad de säger att vägen till en mans hjärta går genom magen, det gäller inte bara karlar vill man att folk ska hålla humöret uppe så gäller det att se till att både tävlande och främst alla funktionärer får mat och kaffe i sig då brukar folk bli goa och glada.;)
 
Sv: WWR 16 juni

Jo det stämmer.. det är min hästs "lilla" rumpa på bilden.. ;)

Hade gärna även jag tränat för Mia.. det hade varit kul... men det kommer fler chanser.. :banana:

Så nu sitter man på bantningskur så man kommer ner i sin normala storlek igen (ca 70 kg ska jag ner till ) efter barnet.. så man kan börja trappa upp ridningen. Men jag är som sagt supernöjd.. det var ju typ 6 år sen jag tävlade sist.. :angel:

Ska försöka genomföra Hammarö och även den sista deltävlingen i VC i alla fall i år... Så får vi se vart vi hamnar... :smirk:
 
Sv: WWR 16 juni

Jo det stämmer.. det är min hästs "lilla" rumpa på bilden.. ;)

Hade gärna även jag tränat för Mia.. det hade varit kul... men det kommer fler chanser.. :banana:

Så nu sitter man på bantningskur så man kommer ner i sin normala storlek igen (ca 70 kg ska jag ner till ) efter barnet.. så man kan börja trappa upp ridningen. Men jag är som sagt supernöjd.. det var ju typ 6 år sen jag tävlade sist.. :angel:

Ska försöka genomföra Hammarö och även den sista deltävlingen i VC i alla fall i år... Så får vi se vart vi hamnar... :smirk:

Kommer du till Hammarö får du väl säga hej till mig då.....;)
 
Sv: WWR 16 juni

Jo mat på en tävling är jädrigt viktigt för humöret, är maten ok så fixar man på något sätt andra motgångar.

Fixade protokollkopiorna i onsdags och mamsen postade dem dessutom. Har räknat värmlandscup, såvitt jag kan se så ligger Chex och mamsen på delad förstaplats i beginnerscupen med 14 poäng var (den klass där Chex blev tvåa var det en icke-värmlänning som vann, så Chex får sjupoängaren där). Själv ligger jag fyra i opencupen på 9 poäng. "Bara" den digitala rapporteringen till WRAS kvar att fixa nu, sedan är det klart.

Börjar till och med komma ikapp med sovandet...

/Ida
 
Sv: WWR 16 juni

Ja men då vet jag hur du ser ut på tävlingsbanan, misstänkte att det var du men tordes inte gå fram:o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
367
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 380
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 821
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp