x-full guarterbom?

Sv: x-full guarterbom?

Nu min vän, pratar du en massa skit som inte stämmer!

Enligt dig ja...:smirk:
Fast det där har du och jag gått igenom förut ang sadlar till breda hästar typ Tinker, där jag säger att finns sadlar med bredare vinkel på bladen och du menar på att alla sadlar har en vinkel på 90 grader etc etc...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: x-full guarterbom?

Du kan testa att vända dig till Bonanza. Hon använder sig av en sadelutprovare som du lägger på hästens rygg å får de rätta formerna. Då kan de antingen se om de finns en standard sadel som passar din häst annars kan man specialbeställa sadel. Känner folk som har gjort det med väldigt bra resultat och utan att få hela plånboken tömd.....!!:banana::banana:
Lycka till i sadeldjungel!!
 
Sv: x-full guarterbom?

Enligt dig ja...:smirk:
Fast det där har du och jag gått igenom förut ang sadlar till breda hästar typ Tinker, där jag säger att finns sadlar med bredare vinkel på bladen och du menar på att alla sadlar har en vinkel på 90 grader etc etc...
Ja, enligt mej så är det så! jag kan ju förstå att du har svårt att hålla med! :D De allra flesta bommar håller c:a 90 grader, fullQH upp till 95 grader men sen .... får du nog leta, eller specialbeställa en bom. Sorrry lauri, men så förhåller det sej!
 
Sv: x-full guarterbom?

Min makes häst kan inte heller ha x-full bom och hon är inte ens ett kallblod (quarterkorsning). Har just nu en Simco Draught Horse (8 tum bom) men den är något för smal. Försöker banta ned pållan istället- hon skulle helt klart kunna vara smalare och då kommer sadeln kanske passa :smirk:. Rider mycket med våran barbacka-sadel, den är superskön (men duger förståss bara till lättare ridning).

barbackasadel_beskuren_hogupplost.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 938
Senast: Grazing
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 979
Senast: Elendil
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 295
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp